2011-08-11, 23:35
Medlem
Operativsystem: Windows Vista
Service Pack: SP2
Antivirus: Avast
Brandvägg: Windows
Märkesdator eller självbyggd: Dell Inspiron
Problembeskrivning:

Jag skulle packa upp en rar-fil som jag laddat ner här: http://www.fileserve.com/file/qMVNjfS. Fick då ett felmeddelade som inte vill försvinna och fortsätter poppa upp även efter omstart. Mappen som jag släpade till skrivbordet när jag packade upp ligger nu på skrivbordet och går inte att ta bort.

Felmeddelande:

Microsoft Visual C++ Runtime Library
this application has requested the runtime to terminate it in an unusual way

Försökt hittills:

Jag har tagit bort rar-filen men kvar på skrivbordet är mappen innehållande en flv-fil. Det var två filer i mappen från början men den ena gick att ta bort, dock inte den andra.

Jag startade i felsäkert läge men felmeddelandet poppade upp även då och mappen och filen gick fortfarande inte att ta bort.

Skannat med malwarebytes och avast, de hittade inget.

Googlat intensivt men felmeddelandet är mycket vanligt och jag hittar inget om just det här fallet.
Citera
2011-08-11, 23:42
Medlem
myts avatar
har för mig att det ska finnas ett program som fixar detta, unlocker någonting. googla det
Citera
2011-08-12, 09:24
Medlem
Unlocker finns att hämta på följande sida:
http://www.emptyloop.com/unlocker/
Citera
2011-08-12, 11:21
Medlem
Unlocker löste saken, stort tack!

Smidigt program, jag lär behålla det!
Citera
2011-08-12, 11:54
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Annars hade det kanske varit enklare att starta datorn i felsäkert läge och därifrån raderat oönskad fil/mapp! Funkar i 8 fall av 10!
Citera
2011-08-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stengubben
Jag startade i felsäkert läge men felmeddelandet poppade upp även då och mappen och filen gick fortfarande inte att ta bort.

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Annars hade det kanske varit enklare att starta datorn i felsäkert läge och därifrån raderat oönskad fil/mapp! Funkar i 8 fall av 10!

Det hade jag också hoppats men icke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in