Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-11, 22:20
  #1
Medlem
UnEasys avatar
Förr eller senare måste den här tråden komma upp så jag bryter isen.
Vad har ni för planer för kommande lag? Min tanke är att göra tidernas kungligaste bronslag. När jag fått ihop lite mer coins så blir det ett brasilianskt silverlag. Slutligen ett svart brazze-lag.
Men den eviga frågan, 4-1-2-1-2 eller 4-3-3. Har spelat båda i tidigare och har inte riktigt bestämt mig vad som fungerar bäst.

En FAQ finns att läsa här: https://www.flashback.org/sp35307832
__________________
Senast redigerad av soulreaper 2012-01-24 kl. 20:30.
2011-08-11, 22:25
  #2
Medlem
Rommelsteins avatar
Hoppas att M. och T. Bangura kommer att finnas med, om jag eventuellt ska skapa ett Allsvenskan Allstars lag som i förra upplagan. (Inga AIKspelare fanns med i FUT11)

Annars blir det kanske något nytt... Ryska ligans allstars? Zhirkov... Dszudszak, (Eto'o?)

Lovande.
2011-08-11, 23:07
  #3
Medlem
Premier League all the way.
2011-08-11, 23:12
  #4
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Hoppas att M. och T. Bangura kommer att finnas med, om jag eventuellt ska skapa ett Allsvenskan Allstars lag som i förra upplagan. (Inga AIKspelare fanns med i FUT11)

Annars blir det kanske något nytt... Ryska ligans allstars? Zhirkov... Dszudszak, (Eto'o?)

Lovande.

Känns som att FUT 12 kommer vara integrerat på ett bättre sätt än den här download versionen som ändå 11an var. Vore sjukt skoj om de gjorde det komplett. Nu känns det som varenda PL lag man spelar har samma gubbar.
Allsvenskt vore kul. Synd att vi tappade över ena brorsan till turkiska ligan bara :L
2011-08-11, 23:30
  #5
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Förr eller senare måste den här tråden komma upp så jag bryter isen.
Vad har ni för planer för kommande lag? Min tanke är att göra tidernas kungligaste bronslag. När jag fått ihop lite mer coins så blir det ett brasilianskt silverlag. Slutligen ett svart brazze-lag.
Men den eviga frågan, 4-1-2-1-2 eller 4-3-3. Har spelat båda i tidigare och har inte riktigt bestämt mig vad som fungerar bäst.

Can't wait! Jag kommer köra ett guldlag från Bundesliga eller Ligue 1 först. På tal om formationer så beror det på vad man har för spelstil. Fokuserar man mycket på passningsspel är 4-1-2-1-2 bäst, använder man mycket skill moves skulle jag säga 4-3-3 eller 4-2-2-2.
Kommer gå att tjäna riktigt mycket coins i början genom att hålla koll på marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Hoppas att M. och T. Bangura kommer att finnas med, om jag eventuellt ska skapa ett Allsvenskan Allstars lag som i förra upplagan. (Inga AIKspelare fanns med i FUT11)

Annars blir det kanske något nytt... Ryska ligans allstars? Zhirkov... Dszudszak, (Eto'o?)

Lovande.

Beror väl på att man inte hade rättigheter till det? Vet inte hur det kommer ser ut i FIFA 12. Teteh Bangura lär vara med nu när han gått till Bursaspor.

Ryska ligan är riktigt intressant. Problemet med den ligan är att det inte finns några bra backar.
__________________
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2011-08-11 kl. 23:36.
2011-08-11, 23:31
  #6
Medlem
Asiktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Hoppas att M. och T. Bangura kommer att finnas med, om jag eventuellt ska skapa ett Allsvenskan Allstars lag som i förra upplagan. (Inga AIKspelare fanns med i FUT11)

Annars blir det kanske något nytt... Ryska ligans allstars? Zhirkov... Dszudszak, (Eto'o?)

Lovande.

Öh både M. och T. Bangura finns med i FUT11, bland många spelare i AIK.
2011-08-11, 23:47
  #7
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Hoppas att M. och T. Bangura kommer att finnas med, om jag eventuellt ska skapa ett Allsvenskan Allstars lag som i förra upplagan. (Inga AIKspelare fanns med i FUT11)

Annars blir det kanske något nytt... Ryska ligans allstars? Zhirkov... Dszudszak, (Eto'o?)

Lovande.

Citat:
Ursprungligen postat av Asikten
Öh både M. och T. Bangura finns med i FUT11, bland många spelare i AIK.

Ja, finns tydligen massa AIK-spelare. De ligger under A. Solna om du missat det.
2011-08-12, 17:45
  #8
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Can't wait! Jag kommer köra ett guldlag från Bundesliga eller Ligue 1 först. På tal om formationer så beror det på vad man har för spelstil. Fokuserar man mycket på passningsspel är 4-1-2-1-2 bäst, använder man mycket skill moves skulle jag säga 4-3-3 eller 4-2-2-2.
Kommer gå att tjäna riktigt mycket coins i början genom att hålla koll på marknaden.



Beror väl på att man inte hade rättigheter till det? Vet inte hur det kommer ser ut i FIFA 12. Teteh Bangura lär vara med nu när han gått till Bursaspor.

Ryska ligan är riktigt intressant. Problemet med den ligan är att det inte finns några bra backar.

Tycker ju att om EA har rättigheter att göra dem till huvudspelet så borde de ju ha rätten att sätta in dem i FUT.
Min största fruktan är att de skulle göra som i NHL Ulitmate Team att alla kort man köper har förutom kontrakt en egen liten livslängd. Att en spelare kanske har 50 matcher totalt innan han går i pension. Tror inte så blir fallet men det vore ju döden.
2011-08-13, 19:53
  #9
Medlem
jag var inte med i början av FUT 11 och har ingen aning på hur marknaden var då, men jag tror att marknaden första veckorna kommer vara rejält uppfuckad. vad tror ni?

btw vilket lag satsar alla på att göra? själv kommer jag att satsa på ett bundesliga dreamteam med robben och ribery i spetsen
2011-08-13, 20:05
  #10
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xZumBa
jag var inte med i början av FUT 11 och har ingen aning på hur marknaden var då, men jag tror att marknaden första veckorna kommer vara rejält uppfuckad. vad tror ni?

btw vilket lag satsar alla på att göra? själv kommer jag att satsa på ett bundesliga dreamteam med robben och ribery i spetsen

Npower League i brons först. Bara engelskt. 100% chem


Tror marknaden kommer bli skum iom att det kommer vara så mycket gratis-guld-paket som släpps i de olika packsen.
2011-08-13, 21:23
  #11
Medlem
Bagdads avatar
Har spelat med alla ligor med dom bästa lirarna ur varje liga med squads värda flera mil coins, dock så tycker jag att det som funkade allra bäst var ett 4-4-2 med pl spelare och adebayor dzeko på topp.

så kommer förmodligen satsa på något liknande 4-4-2 system med snabba långa och starka strikers, PL är även en bra liga med tanke på hur bra kvalitativa spelare man får, till skillnad mot tex bundes liga där kvalitet kostar.
2011-08-14, 08:48
  #12
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Har spelat med alla ligor med dom bästa lirarna ur varje liga med squads värda flera mil coins, dock så tycker jag att det som funkade allra bäst var ett 4-4-2 med pl spelare och adebayor dzeko på topp.

så kommer förmodligen satsa på något liknande 4-4-2 system med snabba långa och starka strikers, PL är även en bra liga med tanke på hur bra kvalitativa spelare man får, till skillnad mot tex bundes liga där kvalitet kostar.

Jag har fått motsatt intryck. Premier League är så mycket mer populär än Bundesliga, därför går priserna upp.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback