2011-08-10, 21:28
Medlem
...as...s avatar
Jag söker ett program som har möjligheten "dra filen från spelaren/programmets låtlista till mappen du vill att den ska ligga i på datorn". Detta för att slippa sitta och söka upp varje låt manuellt i utforskaren. En annan egenskap är att kunna ta bort mp3r permanent.

Några förslag?
Citera
2011-08-10, 21:38
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Jag söker ett program som har möjligheten "dra filen från spelaren/programmets låtlista till mappen du vill att den ska ligga i på datorn". Detta för att slippa sitta och söka upp varje låt manuellt i utforskaren. En annan egenskap är att kunna ta bort mp3r permanent.

Några förslag?
Varför inte lägga alla låtar löst i en mapp och sköta sorteringen i valfritt mediespelarprogram?
Citera
2011-08-10, 22:16
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Varför inte lägga alla låtar löst i en mapp och sköta sorteringen i valfritt mediespelarprogram?

Hur menar du då?

Jag vill sortera album, lösa låtar och mixar.

Jag vill alltså kunna radera filer jag inte vill ha kvar och byta plats på filer som inte skall vara kvar i en viss mapp (tex. till en katalog som har bokstaven R om artisten börjar på R)

Allt detta går ju att göra i utforskaren men då måste man lyssna en och en.
Det tar lite mer tid men gör jobbet. Jag vill ha allt samlat på ett ställe.

Jag vill inte sortera dom i namnordning i en spelare.

edit: det är ca 68.000 låtar jag skall sätta mig och sortera så det är därför behovet av ett smidigt program har uppstått.
Senast redigerad av ...as... 2011-08-10 kl. 22:20.
Citera
2011-08-11, 08:37
Medlem
jemts avatar
Citat:
Hur menar du då?

Jag vill sortera album, lösa låtar och mixar.

Jag vill alltså kunna radera filer jag inte vill ha kvar och byta plats på filer som inte skall vara kvar i en viss mapp (tex. till en katalog som har bokstaven R om artisten börjar på R)

Allt detta går ju att göra i utforskaren men då måste man lyssna en och en.
Det tar lite mer tid men gör jobbet. Jag vill ha allt samlat på ett ställe.

Jag vill inte sortera dom i namnordning i en spelare.

edit: det är ca 68.000 låtar jag skall sätta mig och sortera så det är därför behovet av ett smidigt program har uppstått.

Samma dilemma här med, som man har skjutit på in i framtiden.
Citera
2011-08-11, 14:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2011-08-11, 15:01
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jemt
Samma dilemma här med, som man har skjutit på in i framtiden.

Ja det är väl för att det är sånt jävla jobb som man skjuter på det. Man kan ju fortfarande lyssna :P

Jag får väl helt enkelt sätta mig och läsa på om programkodning och styra upp ett eget program.
Citera
2011-08-11, 18:14
Medlem
Bitmasters avatar
Jag minns att Amarok kunde göra det du söker efter. Dock är det där en rätt vanlig funktion som finns i alla mer avancerade mediaspelare.
Citera
2011-08-11, 18:58
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Jag minns att Amarok kunde göra det du söker efter. Dock är det där en rätt vanlig funktion som finns i alla mer avancerade mediaspelare.

Tips på en avancerad mediaspelare?
Citera
2011-08-11, 20:20
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Tips på en avancerad mediaspelare?

Amarok?

Gnome's mediaspelare lär väl kunna det också. Det jag menar med en "avancerad" mediaspelare är en mediaspelare som inte är fokuserad på minimalism, som t. ex. Audacious och MPD.
Citera
2011-08-12, 15:06
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Amarok?

Gnome's mediaspelare lär väl kunna det också. Det jag menar med en "avancerad" mediaspelare är en mediaspelare som inte är fokuserad på minimalism, som t. ex. Audacious och MPD.

Du kör linux va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in