Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-17, 11:39
  #13
Medlem
Farenheits avatar
Jag var inne hos en återförsäljare för ett par dagar sedan. Han upplös mig om skillnaden på Pro och Air

Pro:
Större minne
bättre grafik
(större skärm)
Mer RAM
Större processorkapacitet

Air:
Mer portabel
snabb-bootat...

Sedan nämnde han något intressant, han sa mer eller mindre att din Macbook Air skulle "gå sönder" fortare och inte "hålla" lika länge som Macbook Pro - jag kollade honom blint i ögat och undrade om han skojade eller verkligen ville vara utan provision denna månad.

Jag skulle säga som ovanstående att Macbook Pro är att föredra då den håller längre för nya program, uppdateringar och till viss del spelhantering. Det är en rejäl slant man pungar ut enbart för att det är en Apple, så varför inte köpa något som håller?
Citera
2011-08-17, 12:04
  #14
Medlem
understrecks avatar
Ska du släpa runt på datorn dagligen mellan föreläsningssalar och skolan samt inte ska göra något riktigt prestandakrävande (spel, cad, audio-/videoredigering) rekommenderar jag MB Air. Du kommer knappt märka att den är med och du behöver sällan ha med dig strömkabel.

Ska du sitta många timmar framför datorn och/eller jobba med tyngre applikationer (ev flera samtidigt) och samtidigt måste ha en laptop så rekommenderar jag MB Pro 15" (alt. 17").
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback