Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-01, 11:48
  #13
Medlem
Snackss avatar
Av ridderheims är ju red devil i lösviktsvarianten grym. Viktigast är att den är precis lagom torr, dom förpackade brukar alltid vara lite slemmiga
Citera
2011-09-01, 11:59
  #14
Medlem
cerns avatar
Ridderheims Hot Amigo slår allt!
Citera
2011-09-01, 19:14
  #15
Medlem
christerys avatar
Rackabasare har jag inte sett, finns dom i vanliga affärer norrut eller är det nåt lokalt fenomen söderut? Lät ju gott i alla fall. Ska vara lite drag i ölkorven, och bara kött och fett. (Åsså kryddor naturligtvis).
Citera
2011-09-02, 00:28
  #16
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Rackabasare har jag inte sett, finns dom i vanliga affärer norrut eller är det nåt lokalt fenomen söderut? Lät ju gott i alla fall. Ska vara lite drag i ölkorven, och bara kött och fett. (Åsså kryddor naturligtvis).

Jag vet inte hur det ser ut runtom i landet men i Stockholm kan man hitta dem lite varstans, i Hötorgshallen och matbutiken i Åhléns City t.e.x.
Citera
2011-09-02, 01:43
  #17
Medlem
Morgonrodnads avatar
En kryddning som gjord för att maskera dåliga råvaror. Ölkorven har sin naturliga plats brevid chipsen och chillinöterna men någon större smakupplevelse är den inte.
Citera
2011-09-02, 11:26
  #18
Medlem
Herr_Oins avatar
Livsnjutare -> Snacks

/Mod
Citera
2011-09-02, 12:21
  #19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
En kryddning som gjord för att maskera dåliga råvaror. Ölkorven har sin naturliga plats brevid chipsen och chillinöterna men någon större smakupplevelse är den inte.
Det beror ju på vad du får tag i för ölkorv. det finns såklart ölkorv av undermålig kvalitét men jag skulle vilja påstå att vissa ölkorvar är en mycket angenäm smakupplevelse.
Citera
2011-09-02, 14:08
  #20
Medlem
chajusongs avatar
Jag måste hålla med om att Rackabajsaren är en bra ölkorv, ordentlig smak så man gärna sköljer efter med lite öl, det är ju så att säga poängen med ölkorven. Generellt tycker jag att de bra ölkorvarna återfinns i manuella diskar i tex. hötorgshallen eller så, de inplastade korvarna som inte ens är kylvaror ger jag inte mycket för...
Citera
2011-09-02, 22:58
  #21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Jag måste hålla med om att Rackabajsaren är en bra ölkorv, ordentlig smak så man gärna sköljer efter med lite öl, det är ju så att säga poängen med ölkorven. Generellt tycker jag att de bra ölkorvarna återfinns i manuella diskar i tex. hötorgshallen eller så, de inplastade korvarna som inte ens är kylvaror ger jag inte mycket för...

Isåfall bör du besöka den polska butiken på Torsgatan mitt emot St Eriksplans t-banestation som säljer kabanossen och andra korvar. Bra kvalité och mycket resonabla priser.
Citera
2011-09-02, 23:36
  #22
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Det är Pol Food på Torsgatan du menar, Cineasten. Jag har tänkt kolla upp butiken ett flertal ggr men det har aldrig blivit av. Tack för att du påminde mig. Bland det bästa med polsk matkultur är just korvarna.
Citera
2011-09-03, 13:35
  #23
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Isåfall bör du besöka den polska butiken på Torsgatan mitt emot St Eriksplans t-banestation som säljer kabanossen och andra korvar. Bra kvalité och mycket resonabla priser.

Tack för tipset! Vet du vad den affären heter? Jag bor ju i Vasastan så jag måste ha gått förbi den massor med gånger utan att tänka på det. Den enda butik jag kan komma på där är den ryska delikatessbutiken som ligger på St Eriksgatan ungefär hundra meter efter att man passerat Torsgatan.
Citera
2011-09-03, 22:47
  #24
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Tack för tipset! Vet du vad den affären heter? Jag bor ju i Vasastan så jag måste ha gått förbi den massor med gånger utan att tänka på det. Den enda butik jag kan komma på där är den ryska delikatessbutiken som ligger på St Eriksgatan ungefär hundra meter efter att man passerat Torsgatan.

Enligt skribenten ovan dig heter butiken Pol Food. Den ligger mitt emot pub Stringfellows och busshållplatsen t-baneuppgång Torsgatan. Går inte att missa. Det ligger en blomsterbutik jämte Pol Food också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback