2011-08-08, 15:45
Medlem
Jag är sugen på en ny kompaktkamera som är smidig att ta med sig men endå ger grymma bilder och har en som kan filma. Har fått tips om Canon PowerShot G12 och funderar starkt på den men när jag satt och kollade priser på lite olika sidor så hittade jag även Canon Digitalkamera G11. Jag försökte jämföra dem men hittade inte några stora skillnader förutom priset så G11 är nästan 800 kr billigare. Är det någon som vet några skillnader eller som kan rekomendera någon av dessa mer än den andra?
Citera
2011-10-18, 18:01
Medlem
WildFire2011s avatar
G11 och G12 har i stort sett samma suveräna bildkvalitet. Den stora skillnaden dem emellan gäller två saker:

1. G12 har en kontrollratt på fronten typ systemkameror, vilket är mycket praktiskt och efterlängtat (fanns på G6 förut)
2. Videoläget har förbättrats så att du kan filma i HD (1280x720) och inte bara i VGA som förut. Samt nu är ljudet i stereo.

Dessutom har G12 ett elektroniskt "vattenpass" i displayen så att man ser när man håller kameran snett (fungerar även i vertikalläge). Det finns även ett utökat känslighetsläge opp till ISO 12800 som man kan utnyttja vid dåligt ljus.

Jag har själv en G12 och tycker absolut att åtminstone punkterna 1 o 2 är värda 800:- mer i pris.

//
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in