Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-07, 23:12
Medlem
Jag har idag och även igår fått upp en notifikation från Avast när jag besöker någon random blogg att bloggen är infekterad. När jag öppnar Avast och kollar under Realtidsskydd finns även bloggen/bloggarna med där, men bara vissa bloggar som ger detta, och vissa inte.

Har jag något att oroa mig över?
Citera
2011-08-07, 23:21
Medlem
Rubensteins avatar
Om jag inte har fel så finns det virus som kan sprida sig genom reklam på sidan.
Citera
2011-08-08, 01:43
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SideEffects
Jag har idag och även igår fått upp en notifikation från Avast när jag besöker någon random blogg att bloggen är infekterad. När jag öppnar Avast och kollar under Realtidsskydd finns även bloggen/bloggarna med där, men bara vissa bloggar som ger detta, och vissa inte.

Har jag något att oroa mig över?
Intressant eftersom Fuskbugg idag verkar vara utsatt för en virusattack, och avast varnar för bilder länkade därifrån. Om bloggen har länkat en bild från bildbanken fuskbugg så har du källan där.
Citera
2011-08-08, 04:33
Medlem
927s avatar
kan va falsklarm men vad är är det för fil(er) det gäller? det sista som står i sökvägen
Citera
2011-08-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
Intressant eftersom Fuskbugg idag verkar vara utsatt för en virusattack, och avast varnar för bilder länkade därifrån. Om bloggen har länkat en bild från bildbanken fuskbugg så har du källan där.

Du har alldeles rätt! Jag frågade personerna som äger bloggarna som verkar vara infekterade ifall dom har något uppladdat hos Fuskbugg som dom länkat på bloggen, och visst var det så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in