5 718 besökare online
856 128 medlemmar • 45 783 161 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Kriminalhistoria
Svara på ämne
Ämnesverktyg
outpimp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Går jag över gränsen om jag frågar vad du använde för nick på IRC på den tiden?

Ja, det håller jag gärna för mig själv

outpimp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoduscrew
Det här var en intressant tråd.

Kommer ihåg många vänner som körde på kapade konton under slutet av 90talet och början av 00-talet innan vi fick sk. "bredband" på våran ort.

Men jag har för mig om att dom körde på Spray/Tele2 abbonemang, men kan säkerligen också ha varit Telia. Var ju perfekt när man kunde få GTA 2/andra spel och massa musik hemladdat av polare utan att behöva använda sina föräldrars egna abbonemang och få tjatet om den upptagna linjen (bodde hemma vid denna tid).

Detta är nostalgi som jag har glömt bort.

För egen del användes det först compuservekonton därefter Telia och slutligen utfors.

Att tanka större grejer var väl naturligtvis intressant. Men för många inklusive mig själv handlade det om att kunna sitta o utveckla internetapplikationer utan att behöva tänka på telefonräkningen. Är helt övertygad om att Sverige hade genererat många fler it-miljonärer om det funnits flatrate på 90-talet.

QEX13
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outpimp
Ja, det håller jag gärna för mig själv

Fair enough.

Hittade intervjun du gjorde med Wired nu: http://www.wired.com/science/discove.../1998/08/14556

Tycker du fortfarande livet suger?

outpimp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Fair enough.

Hittade intervjun du gjorde med Wired nu: http://www.wired.com/science/discove.../1998/08/14556

Tycker du fortfarande livet suger?

Den artikeln förtjänar i princip en helt egen tråd om journalistik och etik. Men för att hålla det kortfattat så är det inte mycket som stämmer. Killen var sugen på att så snabbt som möjligt få upp vadsomhelst på nätet. Det är ju som ni själva kan läsa solklara faktamissar i den. Jag hade naturligtvis lite ångest dagen efter men det kom fram helt fel.

blowmesideways
Medlem
Hehe, roligt att veta hur kontona kom till, satt först på "CIS" (compuserve) konton som man kunde skapa själv via telnet och nån konstigt baud inställning om jag inte minns fel men jag fick sällan mer än 26400 baud så telia var välkommet

Ironiska för mig var att jag precis blivit anställd på telia som tekniker och hade kanske jobbat 2-3veckor när polisen ringde mig och informerade om att jag hade använt ett konto som ägaren polisanmält, dock lades det ner ganska fort.

flera bbser som körde över telia konton så man kunde tanka "gratis", det var i den vevan folk gick över till ftp

/b

Svara på ämne
Topp Dela »