2011-08-07, 14:32
Medlem
Är helt grön i ämmnet men hade tänkt investera i ett par Digitala trummor och tar gärna emot tips på dyligt.

De jag har stött på när jag surfat runt har kostat från tusen spänn typ men sen har där varit ett glapp upp till 4000 ungefär, vadan detta? är de billiga skit? vilket märke rekomenderas etc.
Citera
2011-08-07, 14:38
Medlem
Champinjonens avatar
Välj mellan Yamaha och Roland, hade själv ett Yamaha DTXplorer som jag kopplade in till Cubase och styrde Superior Drummer 2 med. Mycket bra. Även den vanliga modulen funkar att öva med.
Citera
2011-08-07, 16:30
Medlem
Jarans avatar
rekommenderar Yamaha DTXplorer starkt! Ta inte ett par eltrummor med nät, de går sönder när dom bara testas lite på affären.
Mina Yamaha DTXplorer höll i 1,5 år, lirade runt 30 min varje dag. Det var ett års garanti på dem, och en gång i månaden gick någonting i elektroniken sönder, så då var det iväg till affären till att få ersättning, åkte över 10 gånger till affären och fick vänta hela tiden på att delar skulle komma.
Jag försöker berätta att eltrummor går sönder, väldigt lätt och du borde köpa ett par vanliga om du kan.

Sen iallafall efter grarantin var slut så hade man inte råd att beställa hem delar hela tiden. Slutade med att jag sålde det för 1300 spänn.
Citera
2011-08-07, 18:46
Medlem
Jonny666s avatar
4000:- kommer du inte långt på...

sen beror det ju på vilka krav du har och hur bra du är, kolla på begade roland på blocket annars...
Citera
2011-08-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
rekommenderar Yamaha DTXplorer starkt! Ta inte ett par eltrummor med nät, de går sönder när dom bara testas lite på affären.
Mina Yamaha DTXplorer höll i 1,5 år, lirade runt 30 min varje dag. Det var ett års garanti på dem, och en gång i månaden gick någonting i elektroniken sönder, så då var det iväg till affären till att få ersättning, åkte över 10 gånger till affären och fick vänta hela tiden på att delar skulle komma.
Jag försöker berätta att eltrummor går sönder, väldigt lätt och du borde köpa ett par vanliga om du kan.

Sen iallafall efter grarantin var slut så hade man inte råd att beställa hem delar hela tiden. Slutade med att jag sålde det för 1300 spänn.
Ah, då byter man näten... Om man sätter på Rolands V-Drum heads behöver man inte byta på ett par år, de är så gott som oförstörbara.
Citera
2011-08-08, 10:43
Medlem
Låter kul
Citera
2011-08-08, 15:13
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengilbefriaren
Ah, då byter man näten... Om man sätter på Rolands V-Drum heads behöver man inte byta på ett par år, de är så gott som oförstörbara.
hmm, har inte tänkt på detta sätt. Låter smart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in