Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-07, 00:03
Medlem
Poissas avatar
Gick in på MIngsoft.com och Kaspersky tjöt för fulla muggar, trojansk häst via iframe på antiviruset. någon som vet vad för sorts trojan detta är? och om den är skadlig trots att virusskyddet reagera och verka hindra.. antar att det ändå lagt sig i registret eller någonstans men hittar ej.
Citera
2011-08-07, 00:04
Medlem
Poissas avatar
Måste påpeka det att GÅ INTE IN PÅ SIDAN JAG SKREV!!! .. men det borde du förstå själv eller hur
Citera
2011-08-07, 00:15
Medlem
Harpo.Marxs avatar
har du skannat med malwarebytes den hittar ofta alla trojaner programmet måste alltid uppdateras innan användning sen följer du bara guiden gör en snabbskanning rensa ,starta om datorn sen en fullständing skanning för säkerhetsskull då vet du . posta log filen sen här.
Senast redigerad av Harpo.Marx 2011-08-07 kl. 00:31.
Citera
2011-08-07, 00:58
Medlem
toonyys avatar
Jag blev riktigt sugen och kände mig tvungen att gå in på sidan efter ditt tips och som du sa så varnade även avast. Alltid lika kul och harmlöst varje gång
Men det blir ändå en genomsökning på hårddisken med diverse program för att vara på den säkra sidan.
Citera
2011-08-07, 03:46
Medlem
Ser så ut ja. Om man kollar längst ned på sidan så finns det ett java script som är konverterad med base64. Ber er inte att kolla in sidan så klart.

Längst ned på sidan.
Kod:
<script type="text/javascript">
document.write(unescape("%3Cscript src='" + "ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
</script>

Java Skriptet http://paste2.org/p/1568781
Citera
2011-08-07, 15:41
Medlem
Poissas avatar
scannat med malwarebytes o kaspersky o fick bort de..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in