Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-11, 13:22
  #42697
Medlem
Jag är jävligt noga med att aldrig blanda någon form av opiater med alkohol, men hur ser det ut dagen efter man druckit? Låt oss säga att man dricker hela föregående kväll fram till cirka 02 på natten och sedan drar hem och sover. Kan man ta 400-800mg tramadol dagen efter, lite senare på eftermiddagen typ? Eller finns det fortfarande risk för andningsdepression?
Citera
2023-03-11, 18:37
  #42698
Medlem
Verkar va poppis att köra typ Alvedon tillsammans med Trammen, tog nyss en Panodil Zapp ihop med trammen. Det är väl typ samma sak?
Citera
2023-03-11, 20:06
  #42699
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Verkar va poppis att köra typ Alvedon tillsammans med Trammen, tog nyss en Panodil Zapp ihop med trammen. Det är väl typ samma sak?
Blir inget bätte rus, bara bättre smärtlindring.
Citera
2023-03-11, 20:09
  #42700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Verkar va poppis att köra typ Alvedon tillsammans med Trammen, tog nyss en Panodil Zapp ihop med trammen. Det är väl typ samma sak?


Boostar nog lika mycket som nikotin. Ta en cigg eller en snus istället. Jag brukade själv ta ett par Alvedon + en Ipren och en cigg bara för att maximera. Må gott och knarka lugnt
Citera
2023-03-12, 04:37
  #42701
Avstängd
Jag har märkt att sysselsättning hjälper.
Citera
2023-03-12, 07:08
  #42702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Blir inget bätte rus, bara bättre smärtlindring.

Precis, men det lurar väl hjärnan att så är fallet, så det iallafall känns skönare, det är väl vad som räknas antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Boostar nog lika mycket som nikotin. Ta en cigg eller en snus istället. Jag brukade själv ta ett par Alvedon + en Ipren och en cigg bara för att maximera. Må gott och knarka lugnt

Visst finns det risk för att levern knasar om man blandar såhär eller är det bara i enorma mängder?

Överlag så känner man väl ingen jättestor skillnad, men litegrann iallafall, sen om det är placebo eller inte är väl struntsamma i slutändan, känslan man vill åt.
Citera
2023-03-12, 09:33
  #42703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Precis, men det lurar väl hjärnan att så är fallet, så det iallafall känns skönare, det är väl vad som räknas antar jag.



Visst finns det risk för att levern knasar om man blandar såhär eller är det bara i enorma mängder?

Överlag så känner man väl ingen jättestor skillnad, men litegrann iallafall, sen om det är placebo eller inte är väl struntsamma i slutändan, känslan man vill åt.

Piller är ju aldrig bra för levern generellt. Men om du inte käkar den nämnda kombon som smågodis på daglig basis så är det nog rättså lugnt
Citera
2023-03-12, 12:39
  #42704
Medlem
Är det någon som har koll på hur länge efter utgått recept man får vara "positiv"?

Jag fick en låda utskrivet av läkare. 100st tabletter.

Efter jag plockat ut dom hos apotek så blir ju mitt recept ogiltig. Kan jag ta en tablett i veckan och bli stoppad om ett år och hänvisa till det receptet?

Kanske dåligt formulerat utav mig, men hoppas nån förstår min frågeställning.
Citera
2023-03-13, 01:58
  #42705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Piller är ju aldrig bra för levern generellt. Men om du inte käkar den nämnda kombon som smågodis på daglig basis så är det nog rättså lugnt

Blir inget mer av den kombon, känns onödigt.

Vet du eller någon annan här om man kan krossa tramadolen, pulvret i ett glas vatten och dricka så? Eller detta att man bombar, kan man då bomba alla typer av tram-tabletter? Har just nu lite rosa 100mgare utan brytskåra.
Citera
2023-03-13, 03:56
  #42706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Verkar va poppis att köra typ Alvedon tillsammans med Trammen, tog nyss en Panodil Zapp ihop med trammen. Det är väl typ samma sak?

Jag brukar ta någon alvedon sen en jävla massa kaffein för att få ut så mycket som möjligt av tram. Tar bara i smärtlindringssyfte.
Brukar känna mig relativt nöjd för dagen efter 800mg.
Citera
2023-03-13, 04:31
  #42707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Jag brukar ta någon alvedon sen en jävla massa kaffein för att få ut så mycket som möjligt av tram. Tar bara i smärtlindringssyfte.
Brukar känna mig relativt nöjd för dagen efter 800mg.

Rätt skönt att ta, en billig och skön drog. Men jag är väl mest ute efter ruset, bli go och glad. Så alvedon är väl ett plus i din sits, beror väl på hur ont du har också?
Citera
2023-03-13, 13:49
  #42708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Verkar va poppis att köra typ Alvedon tillsammans med Trammen, tog nyss en Panodil Zapp ihop med trammen. Det är väl typ samma sak?

Det är en myt! Eller rättare sagt placebo. Vissa påstår dock att dom blir sömniga av Alvedon vilket kan göra att de känns som tramen biter bättre. Men överlag nej så bostad de inte ruset. Bara grapejuice som gör det

Citat:
Ursprungligen postat av UngBarbar
Jag är jävligt noga med att aldrig blanda någon form av opiater med alkohol, men hur ser det ut dagen efter man druckit? Låt oss säga att man dricker hela föregående kväll fram till cirka 02 på natten och sedan drar hem och sover. Kan man ta 400-800mg tramadol dagen efter, lite senare på eftermiddagen typ? Eller finns det fortfarande risk för andningsdepression?

Intressant fråga. Ja själv brukar ta dagen efter men de ju ganska många timmar efter sista drink. Inte dirkwt på morgonen utan isåfall sen eftermiddag. Tkr dock inte ruset blir lika gött dagen efter. Men lite piggare blir man.

För att veta säkert får du nästan ha en alkomätare eller ta reda på vad halveringstiden är för alkhol
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback