Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-23, 16:43
  #35845
Medlem
Roligt med noddingar men det går överstyr ibland.. Har hänt mig typ 4 gånger, vid 2 gick jag inte ens över 300 mg att när jag sitter vid datorn är de i princip omöjligt att hålla ögonen öppna, man måste anstränga sig som fan vilket ändå ba gör att du orkar titta 10 sekunder! Går du och ställer dig upp så blir de lite bättre men när jag väl är sådär måste jag bara gå och lägga mig!
Citera
2016-08-23, 19:41
  #35846
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Tjena. Har fått tag på några tramadol tableter som har paracetamol i sig eller hur man stavar. Är det något att ha står 375 miligram men 37 miligram tram typ. Ursäkta dålig stavning och formulering 😊
Maxdos för paracetamol: 1000 mg 3-4 gånger per dygn. Den maximala dagliga dosen är 4 g. I vissa fall är 500 mg 3-4 gånger per dygn tillräckligt.
Att ta för stora doser paracetamol kan ju ge stora leverskador, så undvik att gå över den maximala dagsdosen. När det gäller Kodein med paracetamol i så brukar man kunna få bort allt paracetamol tabletterna innehåller, kolla in det!

Då kan de vara något att ha, är du ny vad det gäller opioder så kan du garanterat få dig ett rus.
Citera
2016-08-23, 22:30
  #35847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Maxdos för paracetamol: 1000 mg 3-4 gånger per dygn. Den maximala dagliga dosen är 4 g. I vissa fall är 500 mg 3-4 gånger per dygn tillräckligt.
Att ta för stora doser paracetamol kan ju ge stora leverskador, så undvik att gå över den maximala dagsdosen. När det gäller Kodein med paracetamol i så brukar man kunna få bort allt paracetamol tabletterna innehåller, kolla in det!

Då kan de vara något att ha, är du ny vad det gäller opioder så kan du garanterat få dig ett rus.

Yes jag är ny har testat tram en eller 2 gånger tidigare men i väldigt små mängder. Dessa ska tydligen vara från balkan tog 3 idag mådde som en kung. Den som gav mig dem säger att läkaren sa att man ska äta 3 om dagen var 6 timme det ska tydligen vara maxdosen enligt läkaren då. Hur får man bort paracetamolen något tips? Tack för hjälpen ock svaret
Citera
2016-08-24, 11:05
  #35848
Medlem
Verkligen stor skillnad att gå på tram under hela sin vakna tid jämfört med att ta EN gång per dygn.

Brukar vanligvis köra race i en vecka dygnet runt och det resulterar alltid i en veckas "influensa" och allt suger ni vet.

Denna gång har jag inte kunnat köra annat än en gång vid sänggående och legat tittat film och noddat, dock har jag kört på så i nästan 3v.

Var beredd på den vanliga at'n eller värre, döm om min förvåning när jag nu efter 3 dagar ren endast har lite rinnande näsa och kanske 10% av den där äckliga känslan i kroppen som jag brukar få.

Antar att det är rätt logiskt men trodde att det skulle bli värre iom att jag körde på så länge.

Glad jag idag, och sambon han är nog ännu gladare!
Citera
2016-08-24, 17:04
  #35849
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Hur får man bort paracetamolen något tips? Tack för hjälpen ock svaret

Alternativet för att få bort paracetamolet är att göra en CWE. Cold water extraction.
Finns guider på nätet hur du gör detta.
Citera
2016-08-24, 17:09
  #35850
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosniana
Verkligen stor skillnad att gå på tram under hela sin vakna tid jämfört med att ta EN gång per dygn.

Brukar vanligvis köra race i en vecka dygnet runt och det resulterar alltid i en veckas "influensa" och allt suger ni vet.

Denna gång har jag inte kunnat köra annat än en gång vid sänggående och legat tittat film och noddat, dock har jag kört på så i nästan 3v.

Var beredd på den vanliga at'n eller värre, döm om min förvåning när jag nu efter 3 dagar ren endast har lite rinnande näsa och kanske 10% av den där äckliga känslan i kroppen som jag brukar få.

Antar att det är rätt logiskt men trodde att det skulle bli värre iom att jag körde på så länge.

Glad jag idag, och sambon han är nog ännu gladare!


Trevligt att höra. Kroppen verkar ha anpassat sig till den nedtrappade dosen. För jag gissar att du inte kört lika hårt på kvällarna som du gjorde tidigare?

jag känner även jag något liknande.
Själv har kroppen lyckats anpassa sig från det dagliga intaget av 1500mg ner till 500mg.

Även fast livet är hopplöst och kroppen i total misär de dagar då förrådet är tomt, så är det inte på långa vägar lika influensa-likt som tidigare.
Citera
2016-08-24, 19:15
  #35851
Medlem
500ghzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosniana
Text
Det är vad jag gillar med trad, får i princip 0 AT även fast man käkat 2 lådor. Däremot blir jag jävligt deppig efter, speciellt vid kvällstid men då gäller det att ladda med sömnisar eller benzo.
Citera
2016-08-26, 17:18
  #35852
Medlem
Skrivit tidigare i tråden att jag fått tag på tramadol med paracetamol. Nu har jag en fråga som kanske är svår att svara på men frågar endå. jag blir jävligt go i kroppen när jag tar dessa tram tableter som har paracetamol i sig. Jag tar en hel del benzo och det gillar jag. Eftersom jag är nybörjara på tram men har läst att man lätt blir illamående osv osv. Jag vet att det är väldigt inviduelt men om någon kan hjälpa mig på traven hade jag varit väldigt lycklig. Jag är 176 cm lång väger 83 kilo inte någon tränings snubbe mest fotboll benzo och öl för min del. Någon som kan tipsa på ett ungefär hur många miligram jag ska ta utan att må illa och samtidigt få ett skönt rus? Ännu en gång förlåt för dålig formulering stavning osv. Och tack för all hjälp och tips ni kommer komma med. Trevlig helg på er alla. ser fram imot era svar. som sagt noob i detta så hoppas ni har förståelse. Tack för alla svar på mina 2 första frågor.
Citera
2016-08-28, 00:44
  #35853
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Skrivit tidigare i tråden att jag fått tag på tramadol med paracetamol. Nu har jag en fråga som kanske är svår att svara på men frågar endå. jag blir jävligt go i kroppen när jag tar dessa tram tableter som har paracetamol i sig. Jag tar en hel del benzo och det gillar jag. Eftersom jag är nybörjara på tram men har läst att man lätt blir illamående osv osv. Jag vet att det är väldigt inviduelt men om någon kan hjälpa mig på traven hade jag varit väldigt lycklig. Jag är 176 cm lång väger 83 kilo inte någon tränings snubbe mest fotboll benzo och öl för min del. Någon som kan tipsa på ett ungefär hur många miligram jag ska ta utan att må illa och samtidigt få ett skönt rus? Ännu en gång förlåt för dålig formulering stavning osv. Och tack för all hjälp och tips ni kommer komma med. Trevlig helg på er alla. ser fram imot era svar. som sagt noob i detta så hoppas ni har förståelse. Tack för alla svar på mina 2 första frågor.

Svårt o säga vad du mår illa av, vissa mår illa av så lite som 50MG som är lägsta kapslarna, andra tål så mycket som 300-400 MG. Vill du ha ett schysst rus så ta 250MG , eller kanske tom 300mg som max, gå inte högre en så då ökar kramprisken ganska mycket.
Citera
2016-08-28, 00:58
  #35854
Medlem
Wuzzies avatar
Jag rekommenderar verkligen inte att gå över gränsen för antal tabletter när det gäller tram mixat med paracetamol. Om du inte fått till det med filtreringen vill säga.

I övrigt är det som sagt upp till person, situation och erfarenhet.

Det tar ca. 1-2 timmar för depå tabletter (kapslar) att kicka igång.

Så länge du inte tar tram på tom mage, och provat några gånger innan så bör du klara 400mg. De är 8 50mg kapslar. (Duktig jag är på att räkna).

Men framförallt, paracetamol är dåligt i stora mängder.

Tom mage är nejnej (Jämför med att dricka på tom mage)

Sist men inte minst. Ta det i etapper. Tog du 300 igår så borde du klara 600 idag osv.
Citera
2016-08-28, 13:46
  #35855
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OU812vanhalen
Jag har en polare som har exakt samma bekymmer. Han fullkomligt älskar citodon, och föredrar det framför tram vilket jag personligen inte kan förstå.
Jag har försökt att få det utskrivet, men inte en gång jag har fått det. Det verkar som läkare föredrar tram framför citodon trots att det är starkare.
Onormal tror jag inte du är.
Leta efter något som fungerar för dig och kör på det.
Lycka till.

Tramadol och Citodon är lika starka (eller svaga, beroende på hur man ser det). Jag tror det är olika i olika landsting, många läkare har helt slutat skriva ut Tramadol på grund av att så många missbrukar dem, och för att många får krampanfall av dem.

Det är oerhört irriterande att missbrukare förstör för de som verkligen behöver smärtstillande (och andra läkemedel), jag skulle önska att de som missbrukar kunde köpa det svart istället och slutade belasta vården. Men det är ju ingen poppis åsikt här...
Citera
2016-08-28, 16:13
  #35856
Medlem
Tack så mycket alla för svaren! ska testa mig fram se hur det blir
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback