Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 05:12
  #637
Medlem
guderis avatar
Själv är jag 45+ och varit gamer sedan jag var någonstans runt 5-6 år då jag lånade min farbrors C64 första gången, mina föräldrar köpte mig en egen C64 när jag var 7, sedan dess har jag alltid haft någon form av medium att spela på, NES, Amiga, PS1, N64, PC och så vidare.
Jag är precis tvärtom mot TS, under min barndom och mina tonår konsumerade jag mängder av filmer och serier dagligen, men idag kan jag inte förmå mig att ens se 5 min av den dynga som Hollywood trycker ur sig idag. Då lägger jag mycket hellre min tid på Cyberpunk, Baldurs Gate 3 eller en omgång Haerts of Iron gärna med någon öl och bra musik.

TS pratar om GTA, det finns ju många genres som man som vuxen kanske har lite mer skoj med än just GTA eller alla dessa FPS som AAA publisherna släpper.

Mer vuxna spel kan ju exempelvis vara att grotta ner sig i indie-scenen, eller köra några riktigt komplexa retro-spel exempelvis Patrician 3 en handels simulator där man styr en hansa medlem eller X spelen också handels simulering i Rymden. Just spel som släpptes till PC i slutet på 90-talet och början på 00-talet tycker jag kan vara riktigt skoj. Jag hade svårt med dessa när de släpptes men har nu blivit hookad på många av dem.
__________________
Senast redigerad av guderi 2024-01-17 kl. 05:25.
Citera
2024-01-17, 10:04
  #638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Jag har köpt gamepass. Tyvärr så lockar inte ett enda utav det otroliga biblioteket mig. Alla nya spel releaser såsom Baldurs Gate 3 t.ex. eller Elden Ring precis likaså. Jag tycker att det är dags att inse hur man inte har med spel överhuvudtaget att göra med. Mitt intresse är så rekord lågt.
Jag ska införskaffa mig en månad i varenda populär prenumerationstjänst hellre än att införskaffa mig ett sprillans nytt spel för fullpris har jag nu tänkt. Det går tyvärr bara inte. Mitt spel liv är över. Har ett nytt intresse för serie och filmer däremot, jag ska ta vara på det.
Den enda slags dator som kan brukas för mig är Series X, rent utav budget skäl.
Jag har även en mobil förstås men den är bara för nyheterna. Jag funderade på att uppgradera den i månadens slut men det får faktiskt räcka med vad dessa apparater är för mig nu.
Jag har blivit gamlare, tröttare och uttråkad. "Tv spel" herregud hur tänkte jag ens... Jag är tacksam att man ändå kan uppskatta en film och tv serie numera.
Ser allra mest framemot en godispåse lösviktsgodis denna tid, mer än allt annat.
Jag tror att det kan finnas en comeback i 2025 spelåret däremot men det är så tröttsamt att bry sig nu, vem fan bryr sig?
Disney, Netflix, Amazon prime, Skyshowtime, HBO. ALLIHOPA på en och samma gång med lösviktsgodis och kvalitets chips. Åhhhh. Hur är DET inte mer utsökt än att få spela ett jävla nytt gta måste jag faktiskt medge...
När gick man faktiskt ens hem tidigare för att omedelbart spela ett intressant spel hela dagarna långa? Aldrig. Jag tillhör inte tv spelen som kund längre överhuvudtaget. Så är det bara!
Jag har tänkt lägga av med musik och aldrig förnya Spotify dessutom, likadant där ändå. Jag tycker att man inte har med musik att göra ifall populära låtar inte överhuvudtaget intresserat en på flertalet år faktiskt.
Måste verkligen se upp att inte fastna i de här gamla vanorna. Men däremot måste jag ändå jobba på just spel lite till känner jag då det blev en såpass himla dyr investering. Spelen jag ser framemot är spelen som man kan spela i 20 minuter och sedan lägga ned igen, Multiversus t.ex.


Du har blivit vuxen

Men jag tycker man får spela fortfarande fast man är vuxen.
Om man vill.

Jag tror spelen idag inte är gjorda för konsumenterna.

De är gjorda för att man ska kunna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Man har en budget på 5 miljarder kronor och ska tjäna 10 miljarder kronor.

Det är det enda det handlar om nu.

Det finns nog små indiepärlor, massor med mindre spel som görs idag som säkert är väldigt bra.

Men på något sätt hittar man inte dem i det stora flödet som finns idag.
Men det går nog om man vill anstränga sig för det såklart.

Som en annan sade i tråden.

90-talet och 2000-talet.

Då gjordes spel för spelarna.

Så är det inte idag.

Men prova spelen som kom innan dataspelen då?

Brädspel och liknande.

Rollspel, kanske laiva i skogen?

Jag tror också som den andra i tråden sade att i början spelade man spel med sina kompisar. Det gör man inte idag.

Kanske gå tillbaks till Nintendo-eran och bara spela med en kompis bredvid i soffan?

Lycka till
Citera
2024-01-18, 10:01
  #639
Moderator
^Eazs avatar
Infoga tråd 'När bör man inse att man inte har något med spel överhuvudtaget att göra?'
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback