Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-06, 15:14
  #1
Medlem
AngelDusssts avatar
Jag ska åka utomlands nu och funderar på om jag kan ta med mig några ikto och valium ombord på planet i lugnande syfte? Blir nojig att de ska hitta de när man går igenom säkerhetskontrollen nämligen Ska göra en lång flygning så behövs ju några st. Även nån liten sömntablett tänkte jag slinka med. Vad tror ni?
Citera
2011-08-06, 15:17
  #2
Medlem
Spackelackans avatar
Har du recept så ska det inte vara några problem.
Citera
2011-08-06, 15:23
  #3
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Har du recept så ska det inte vara några problem.


Nej det vet jag men nope har inga recept
Citera
2011-08-06, 15:30
  #4
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDussst
Nej det vet jag men nope har inga recept
Tja då plockar dom pillren av dig om du blir påkommen. Om det blir någon påföljd för en så liten mängd vet jag inte, men ringa narkotikabrott låter väl inte helt orimligt?

Mitt tips är att skippa pillren till förmån för de drycker du kan köpa i kabinen.
Min kamrat som är paniskt skraj för luftgropar sedan en jordbävningsupplevelse i Kalifornien brukar medicinera sig själv med en 2-3 småflaskor Jäger. Det funkar bra för honom så det kanske kan funka för dig med. Helt lagligt dessutom.
Citera
2011-08-06, 15:34
  #5
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Tja då plockar dom pillren av dig om du blir påkommen. Om det blir någon påföljd för en så liten mängd vet jag inte, men ringa narkotikabrott låter väl inte helt orimligt?

Mitt tips är att skippa pillren till förmån för de drycker du kan köpa i kabinen.
Min kamrat som är paniskt skraj för luftgropar sedan en jordbävningsupplevelse i Kalifornien brukar medicinera sig själv med en 2-3 småflaskor Jäger. Det funkar bra för honom så det kanske kan funka för dig med. Helt lagligt dessutom.

Tack för ditt tips men problemet är att vi åker med något lågbudgetflygbolag som inte ens serverar alkohol på planet =/ Men om man tar en tuggumiburk och lägger tabletterna längst ner borde det väl vara mindre chans att de hittar de? Eller det kanske syns i den där scannern?
Citera
2011-08-06, 15:36
  #6
Medlem
Spackelackans avatar
Ett annat alternativ kan vara att gå till en psykakut och försöka att bluffa en läkare med något i stilen:
"Jag ska ut och flyga och jag är så nervös att jag inte har kunnat sova på flera dagar. Resan är väldigt viktig, så jag kan inte hoppa över den. Jag måste få något lugnande, annars går det fan inte!!"
Citera
2011-08-06, 15:38
  #7
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Ett annat alternativ kan vara att gå till en psykakut och försöka att bluffa en läkare med något i stilen:
"Jag ska ut och flyga och jag är så nervös att jag inte har kunnat sova på flera dagar. Resan är väldigt viktig, så jag kan inte hoppa över den. Jag måste få något lugnande, annars går det fan inte!!"


mjooo... men vill inte blanda in mig i den världen av personliga skäl. Men tack ändå för hjälpen! Får kanske köpa en ask med små minttabletter eller tuggummi istället och hålla tummarna
Citera
2011-08-06, 15:39
  #8
Medlem
Juvelidiots avatar
släng dem i necessären bland övriga mediciner i incheckat bagage, det du ska ha i kroppen tar du innan du kliver på. ska mycket till innan de plockar och tittar på tablettnivå vad du har där i.
Citera
2011-08-06, 15:41
  #9
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDussst
Tack för ditt tips men problemet är att vi åker med något lågbudgetflygbolag som inte ens serverar alkohol på planet =/ Men om man tar en tuggumiburk och lägger tabletterna längst ner borde det väl vara mindre chans att de hittar de? Eller det kanske syns i den där scannern?
Ingen aning hur sånt där funkar tyvärr, då jag inte brukar sådana piller.
I värsta fall så får du väl pula in en pillerpåse i rumpan, men personligen så skulle jag hellre ta flygrädslan isof
Citera
2011-08-06, 15:46
  #10
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juvelidiot
släng dem i necessären bland övriga mediciner i incheckat bagage, det du ska ha i kroppen tar du innan du kliver på. ska mycket till innan de plockar och tittar på tablettnivå vad du har där i.


Jo får göra det i värsta fall.. bara det att vi ska på en väldigt lång flygresa med mellanlandningar och grejer. Men bättre köra så än att åka fast kanske :P
Citera
2011-08-06, 15:47
  #11
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Ingen aning hur sånt där funkar tyvärr, då jag inte brukar sådana piller.
I värsta fall så får du väl pula in en pillerpåse i rumpan, men personligen så skulle jag hellre ta flygrädslan isof


Då tar jag hellre flygrädslan
Citera
2011-08-06, 15:50
  #12
Medlem
Mystiqes avatar
Det är lätt få ut ett fåtal piller just mot flygrädsla om du har kontakt med en bra läkare, speciellt när du har kopia över flygbiljett och förklara att du har svårt att somna samt panik för klaustrofobi och rädsla över flygresan.

Själv brukar jag ha piller på mig som i jackan eller i byxfickan, har inte blivit påkommen eller haft problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback