2011-08-06, 23:50
Medlem
havreees avatar
Bara jag som tänkte på att de hade ändrat texten från originalet på två ställen med hänsyn till det som hände i Norge?
Citera
2011-08-07, 00:07
Medlem
KnewNs avatar
Förstår inte ens hur folk orkar bry sig. Förfan, dom är ju inte ute efter att trakassera(hur i helvete stavar man det?). Dom vill bara att folk skall skratta lite, inte för att utvisa HBT-personer från Sverige... Idioter...
Citera
2011-08-07, 00:43
Medlem
brisingrs avatar
Tycker att de här börjar bli skamligt. Våra grundlagar har urholkats något totalt. Yttrande- och tryckfriheten borde väll ändå går före förtal och hets mot folkgrupp?

Allvarligt talat, vi måste värna mer om våra grundlagar. De finns trots allt där av en anledning. Den senaste ändringen om mångkultur och EU-medlemskapet kanske vi kan klaga lite på eftersom att regeringen gick helt bakom ryggen på det svenska folket.
Citera
2011-08-07, 00:52
Medlem
Vardons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Bara jag som tänkte på att de hade ändrat texten från originalet på två ställen med hänsyn till det som hände i Norge?

Nej textraden "min son med jaktgeväret 4 människor sköt ihjäl , på nått sätt kan jag känna det är bögarnas fel" är väl kanske inte så passande.

Tror nog det är tur att anmälaren missade hela säsong 2 av grotesco....
Citera
2011-08-07, 00:56
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag tycker det är skönt att det är anmält trots att jag är för full yttrandefrihet. SVT är ju så jävla korrekta annars. Jag skulle vilja se dem sända en satirlåt om att allt är muslimernas fel tex.
Citera
2011-08-07, 02:25
Medlem
Spacewalkers avatar
Störd människa som ens tror att SVT skulle sända något som uppfattas kränkande mot homosexuella.
Citera
2011-08-07, 02:52
Medlem
Sperssons avatar
Sverige måste vara det enda landet i världen där man kan skämta om kungahuset, men inte om bögar.

Men visst, i landet där Åsa Nisse, Bamse och negerboll har blivit rasistsymboler så förvånar inget längre.
Citera
2011-08-07, 04:38
Medlem
avgns avatar
Sjukt med tanke på en sak som hände tidigare idag, på väg hem från krogen kommer två fjollbögar och sjunger just den låten...
Citera
2011-08-07, 08:52
Medlem
Jag sätter en slant på att "man i 30-åldern" varken är bög eller kristen...

Det är hett idag att blir förnärmad för andras räkning, politiskt korrekt by proxy.
Citera
2011-08-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Sjukt med tanke på en sak som hände tidigare idag, på väg hem från krogen kommer två fjollbögar och sjunger just den låten...

När pride paraden var slut kom det flera raggarbilar med "Bögarnas fel" på högsta volym
Citera
2011-08-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dobalina
Jag sätter en slant på att "man i 30-åldern" varken är bög eller kristen...

Det är hett idag att blir förnärmad för andras räkning, politiskt korrekt by proxy.

Nej han som anmälde hade inte tagit illa vid sig utan det var hans kompis som hade tagit illa upp. Det är det som gör det hela ännu sjuka. Anmälan kom alltså för en kompis räkning. Förmodligen är han smygbög och hoppas på att få komma till med sin kompis!
Citera
2011-08-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Skulle vi gissa på att anmälningen är bögarnas fel?

+1

Överkänsliga är vad folk är idag. Om man inte skulle få skämta om sådant så skulle det inte finnas något att skämta om. Alla skämt trampar någon på tårna. Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in