Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-06, 13:22
  #1
Medlem
abbe1200s avatar
Hej!
Har ett ps3 60 gb som stått ett ganska bra tag, tog fram det här i veckan och fixade ylodet på den. Hela proccsen gick fel fritt tror jag? sen med tanka på att den låg på updtatering under 3.4 kände jag att jag lika gärna kunde fixa CFW. och nu till problemet när den ska updateras laddar den till 79% och det står - Ett fel uppstod under uppdateringen (8002f14e) och jag kommer inte hur själva uppdaterings läget.. någon som har en blekaste aning om vad jag kan öra för att lösa detta problem?
Citera
2011-08-06, 13:35
  #2
Medlem
Saxar lösning från googleresultat:
Citat:
Have you tried hard resetting your system? Turn off the power in the back of the ps3. Turn it on while holding down the I/O utton until it beeps 3 times.
Citera
2011-08-06, 13:52
  #3
Medlem
Blodvites avatar
Lånar tråden lite.

Jag har exakt samma fel på min PS3:a som snubben i detta klipp;

http://www.youtube.com/watch?v=G8MrjbHH_Fc

Hur åtgärdar jag det? Tänkte först i min enfald att det berodde på en skadad hårddisk, men nu är jag inte lika säker längre.
Citera
2011-08-06, 14:01
  #4
Medlem
abbe1200s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Saxar lösning från googleresultat:

funkar inte.. har redan testat..
Citera
2011-08-11, 15:01
  #5
Medlem
abbe1200s avatar
ingen som vet hur jag ska göra?
Citera
2015-02-26, 21:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe1200
ingen som vet hur jag ska göra?

Har någon löst problemet? Har samma problem!
Citera
2015-02-27, 08:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CK031
Har någon löst problemet? Har samma problem!
Googlar du felkoden ser du att det är ett hårdvarufel.
Mest troligt är att kabeln till blurayen lossnat. Kan även vara fel på hårddisken,formatera en annan på datorn o stoppa i.
Citera
2015-02-28, 07:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnyjaeger
Googlar du felkoden ser du att det är ett hårdvarufel.
Mest troligt är att kabeln till blurayen lossnat. Kan även vara fel på hårddisken,formatera en annan på datorn o stoppa i.

Jag har öppnat den och tittat igenom bluray kabeln och den verkar vara ok och blåalampan lyser. Det verkar som hårddisken har gett upp men frågan är om det värt att köpa en ny hårddisk och chansa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback