Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-26, 16:47
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Det roliga med att ni ser PK som ett glåpord är att ni inte förstår jakten på social status. Det som är PK är en framhållen metod eller åsikt för att nå social status, det som är PK förändras efter tidens agenda.
I er grupp som belackat PK-iter finns metoder och åsikter som ger er social status dvs ni har också ett sätt som är PK.
När ni uttrycker ert förakt mot att vara PK så föraktar ni er själva, självförakt är ett intressant kapitel inom psykologin.
Ni känner er helt enkelt som rebeller (en vanlig sammanhållande social kod) och tycker er ligga i underläge (självömkan och offerroll, också ett kapitel).
Rebeller är arga, för den sanningen de håller fram inte förstås av omvärlden. Ilskan stiger och hårdare och hårdare metoder läggs fram för att övertyga. Retoriken skruvas upp och blir snurrpelle, alla utomstående klassar det som rappakalja, en del av er mognar och kliver av ert gäng, de som är kvar blir hopplöst förlorade i snurrpelles retorik, retoriken blir en tävling i övertalningsresonemang - den som vinner den tävlingen får högst social status och dennes retorik blir PK att följa.
Och hur ändrar detta på det faktum att invandringen håller på att förstöra ett helt samhälle?
Citera
2012-07-26, 17:15
  #62
Medlem
sjelvefans avatar
Nu är jag inte PK på så sätt att jag inte kan kritisera saker som rör integrationsfrågor, och jag anser att det är något som måste debatteras. Mycket mer, och helst då konstruktivt.

Jag är sjukt trött på de "skuldbeläggsargument" som används för att förlöjliga folk med andra åsikter (dock sker detta från båda sidor).

Samtidigt stör jag mig fortfarande på folk som VERKLIGEN överdriver saker och enbart kritiserar av rasistiska skäl. Ibland mina egna tolkningar visserligen, men oftast väldigt tydliga exempel, det räcker som sagt inte att man bara kritiserar integrationsfrågor för att jag ska se det så.

(Det är fan inte alltid lätt att vara "mitten", två sidor man stör sig på istället för bara en.)
Citera
2012-07-27, 01:57
  #63
Medlem
Jag har aldrig varit PK men däremot inte särskilt kritisk mot invandringen.

Jag tillhör det fåtal som inte direkt haft negativa vardagserfarenheter av invandrarna utan snarare teoretiserat mig fram till att tröttna på massinvandringen. Naturligtvis så lever jag rassegregerat, mest på Södermalm och Gotland. Det var främst dåliga erfarenheter av facebooks PK-maffia och info länkat via flashback som fick mig att tänka om kring invandringen och söka efter fakta istället för att lyssna på känsloargument och floskler.

(Trist att flera i tråden inte förstått att de är välkomna här först efter att de lämnat sin politiskt korrekta bubbla.)
Citera
2012-08-01, 13:39
  #64
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Om alla jordens människor fick en kvadratmeter att stå på så skulle de få plats på Gotland, så kom inte och säg att vi inte har plats. Det var ett argument mot rasism på 80-talet och det håller faktiskt än!

Nu handlar det väl inte om plats utan om ekonomi samt bostäder! Bostäder finns ju inte ens för våra unga egna i nuläget. Arbetslösheten ökar och den blir ju inte lägre av att det kommer mer folk som behöver jobb!
Citera
2012-08-01, 13:46
  #65
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Ja, en gång i tiden tyckte jag att alla människor skulle ha rätt att komma till Sverige, att gränserna skulle öppnas totalt och jag mådde verkligen fysiskt dåligt när jag tänkte på hur onda "nazister" är, när jag såg ett "nazistiskt" klistermärke på stan blev jag verkligen livrädd för den oerhörda ondskan i vissa människor!


Jag tröttnade på massinvandringen och blev det jag fruktade när jag använde min mentala kapacitet för att analysera min omvärld.

Japp alla har nog varit PK i sin ungdom, men till sist mognat och förstått att världen inte är något Edens paradis, utan det handlar om en ständig kamp om resurser mellan olika raser. När man väl inser det, inser man även att det är helt ohållbart med alla negrer och kreoler som finns på denna planet. Jag var i min ungdom miljöpartist men eftersom partiet har svikit sina väljare genom att fjäska för bruna djurplågare och miljöfösrstörare, kan jag inte längre ta deras politik på allvar. Därför blir det SD nästa val.

Ju längre man utsätts för mångkultur ju mer rasistisk blir man.
Citera
2012-08-01, 14:08
  #66
Medlem
Gift44s avatar
Jag var väl "PK-it" i min ungdom med dagens uttryckssätt. Men på den tiden slapp man fortfarande tänka efter så mycket vad man sade. 1984 gick jag en grundkurs i materialistisk dialektik, diskussionerna utanför ämnet hade förmodligen gett dagens pk-iter hjärtsnörp. Fast den kursen hölls av ett parti som väl inte gick över till den riktiga pk-sidan förrän slutet av nittiotalet.
Jag började väl ändra uppfattning för tio år sedan när det gäller invandringen. I vissa andra frågor har jag inte ändrat uppfattning och därför röstar jag inte alls eller inte på ngt av de åtta riksdagspartierna numera. Sedan räcker det ju ofta idag att uttrycka mild kritik mot invandringen för att anses vara besläktad med heilande skinnskallar. Sorglig utveckling.
__________________
Senast redigerad av Gift44 2012-08-01 kl. 14:12.
Citera
2012-09-28, 03:19
  #67
Medlem
Diagorass avatar
Nu verkar det hända grejer på löpande band i Sverige som kanske får en och annan PK-människa att tänka till lite kring vad det är som händer i Sverige egentligen. Jag tror inte det kommer bli bättre de närmaste åren direkt.
Citera
2012-10-11, 15:19
  #68
Medlem
TheBurdens avatar
Oh ja! Jag har varit riktigt PK-hjärntvättad. Gått på alltihop. Men nu är det slut med det. Tillslut så kunde jag inte neka till verkligheten. Man ser hur Sverige håller på att förfalla.

Gick även in på Sverigedemokraternas hemsida och läste om deras politik under "A till Ö". Och gissa om jag blev förvånad när i princip allt som stod på sidan stämde överens med mina åsikter. Så här överens har jag inte varit med något parti som jag röstat på tidigare.

Ser inget rasistiskt med partiet. De är realister. Sunt bondförnuft. Vi måste minska på invandringen och invandrare måste anpassa sig till det svenska samhället och svenska traditioner.

Beklagar att jag varit PK-hjärntvättad. Ber om ursäkt för det.
__________________
Senast redigerad av TheBurden 2012-10-11 kl. 15:25.
Citera
2012-10-11, 18:41
  #69
Medlem
Bellossoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Oh ja! Jag har varit riktigt PK-hjärntvättad. Gått på alltihop. Men nu är det slut med det. Tillslut så kunde jag inte neka till verkligheten. Man ser hur Sverige håller på att förfalla.

Gick även in på Sverigedemokraternas hemsida och läste om deras politik under "A till Ö". Och gissa om jag blev förvånad när i princip allt som stod på sidan stämde överens med mina åsikter. Så här överens har jag inte varit med något parti som jag röstat på tidigare.

Ser inget rasistiskt med partiet. De är realister. Sunt bondförnuft. Vi måste minska på invandringen och invandrare måste anpassa sig till det svenska samhället och svenska traditioner.

Beklagar att jag varit PK-hjärntvättad. Ber om ursäkt för det.

Du är förlåten. Jag var också PK för sisådär 20 år sedan. Sen var det många år jag inte bryddemig, men sen kom uppvaknandet via Politiskt Inkorrekt, Gudmundsson, Julia Caesar och Merit Wager. Och så förstås Flashback.
Citera
2012-10-11, 18:54
  #70
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag har varit jätte-PK. Sedan läste jag på lite och bytte åsikter.
Citera
2012-10-11, 19:57
  #71
Medlem
PK-it, inte en enda sekund. Såsom arbetande i negerland i många år gick dom tankarna över ungefär samma sekund som man påbörjade det första projektet där. Man intog en pragmatisk hållning till arbetet och insåg mycket snabbt att det enda som var logiskt och fungerande på hela kontinenten var P. W. Bothas Sydafrika och Ian Smiths Rhodesia. Och dom hade något löjeväckade tydligt gemensamt. Även idag. Fast tvärt om.

Resten var skit. Och idag är allt skit. Och allt från den kontinenten och närliggande områden och folk tillika är skit.

Och nu kommer dom hit en masse och bajsar sönder vårt land. Vi kommer bli det nya Sydafrika.

Pk-it, never.
Citera
2012-10-11, 20:01
  #72
Medlem
Fula Gubbens avatar
Lustigt med folk som varit och arbetat i Afrika och kommer hem som övertygade rasister. Finns flera sådana här på FB.

I övrigt en uppmuntrande tråd att läsa. Fula Gubben har alltid varit icke-PK och ogillade svartingar redan på 80-talet, så jag platsar nog inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback