Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-27, 11:52
  #25
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Var PK/hjärntvättad till mitten av 90-talet någonstans men sen mognade (lite mer iaf) man i skallen och började inse att media kämpar mer för att göra invandringen rumsren än att försöka skapa något överhuvud taget.. Ibland är jag osäker på vad som är värst Jan Helin och sina judekollegor eller busslasterna med MENAiter som söker bidrag och Shariasamhällen att odla sitt hat.
Citera
2012-06-27, 12:33
  #26
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Vad fick dig att börja ifrågasätta den?
Vet inte riktigt. Det var nog framförallt brottsstatistiken. Det går inte att ignorera att invandrare är överrepresenterade i våldsbrott, framförallt MENA-iter.

Jag tror det var dels alla våldsbrott invandrare gör sig skyldiga till och dels det faktum att alla riksdagspartier, förutom SD, pratar om invandringen i enbart positiva termer.

Uppenbarligen är den inte enbart positiv om majoriteten av alla våldsbrottslingar är människor som vi frivilligt släppt in i landet och det verkade inte som att något parti såg det på det viset (förutom SD).
Citera
2012-06-27, 12:39
  #27
Medlem
Freedomprojects avatar
Har varit PK i många år som de flesta. Jobbade också inom flykting mottagning men slutade redan för åtskilliga år sedan. De senaste 10 åren har jag tyckt alltmer illa om det som sker i landet. De sista åren i Stockholmsghettot var ett helvete med Somaliska. Upptäckte att det var mycket farligt att kritisera. Vi är inte fria längre i Sverige eftersom vi inte får kritisera vissa grupper och speciellt Somaliska.
Citera
2012-06-27, 12:57
  #28
Medlem
Visst har man varit pk en gång i tiden, det var innan man hade upptäckt Flashback och liknande hemsidor. Ett tag var man ju nästan rädd för "nazister" och tyckte det var obehagligt att vistas i närheten av dem. Man tyckte att alla människor var lika mycket värda, att alla människor hade rätt att vistas i Sverige osv.

På senare tid, säg från 5 år tillbaka fram till idag, så har jag gått från pk via SD till en (etno-)nationalistisk världsåskådning, och givetvis utvecklas jag politiskt hela tiden.

Väljer dock fortfarande vilka jag pratar politik med, vissa av mina kompisar blir nästan förbannade av att man använder ordet neger medan andra kan man nästan prata rasbiologi med utan att det är någon fara. Tycker mig dock märka att man får mer medhåll när man "pratar illa" om blattar och negrer än tvärtom, rent generellt.
Citera
2012-06-27, 21:03
  #29
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomproject
Har varit PK i många år som de flesta. Jobbade också inom flykting mottagning men slutade redan för åtskilliga år sedan. De senaste 10 åren har jag tyckt alltmer illa om det som sker i landet. De sista åren i Stockholmsghettot var ett helvete med Somaliska. Upptäckte att det var mycket farligt att kritisera. Vi är inte fria längre i Sverige eftersom vi inte får kritisera vissa grupper och speciellt Somaliska.

Och så påstår vissa anti-vita att detta folkmord är "frivilligt". De trakasserar ju alla som är emot det och kallar dem "rasister" och "nazister" bara för att de är emot ett folkmord på vårt folk.
Citera
2012-06-27, 21:54
  #30
Medlem
S.C.s avatar
Jag har alltid varit mega-liberal i nästan alla frågor, frihet är det viktigaste av allt. Frihet att resa, frihet att göra vad du vill så länge du inte skadar andra.

PK var man väl inte för det är väl knappast PK att vilja släppa prostitution, sprit och droger fritt. Men sedan märkte jag en väldigt ögonöppnande sak. Jag märkte att väldigt många folk från andra länder (LÄS MENA) var emot nästan allt det som jag tyckte var friheter.

De vill inte alls ha sexuell, religiös, tanke eller åsiktsfrihet. De vill tvärtemot strypa dessa friheter vi redan hade, och knappast ville öka på dessa friheter med de nya friheterna jag ville ha.

Sedan märkte jag att dessa personer missbrukade massor av de rättigheter man får i ett västerländskt samhälle, men ignorerade skyldigheterna.

Jag är fortfarande liberal i sinnet, men jag kan väl lugnt säga att jag inte är tillstymmelsen till PK längre. Jag har börjat driva en så kallad "rasist-blogg", där vi tar upp problemen med det mång-kulturella samhället. Och nu får man 2 - 300 mail om dagen, från folk som också har vaknat upp, många har liknande historier som TS. Vi publicerar i bland sådana brev, ska ta ett exempel.

Jag tycker exemplet passar bra till denna trådstart!

Läsarbrev: Jag vill tillbaka till min bubbla…
http://www.swedenconfidential.info/2...ll-min-bubbla/
Citera
2012-06-28, 00:53
  #31
Avstängd
Jag har nog aldrig varit speciellt PK. Gillar att ifrågasätta och vända och vrida på saker.
Har dock varit relativt oinsatt och inte så sugen på att "ta diskussionen" för att belysa problem.

Kombinerat med jobb inom media så bör man knipa om man vill ta sig någonstans.
Efter en tid, cirka två år sedan, beslutade jag mig för att skita i vad folk tycker och började ställa motfrågor, lyfta diskussioner och försöka få folk med PK-påståenden att bemöta uppgifter som talar emot.
Detta gäller HBTQ-frågor, invandring och jämställdhetsfrågor.

Detta var inte positivt.

Jag har nu bytt bransch och ångrar mig inte.
Citera
2012-06-28, 03:11
  #32
Medlem
PK och PK, var vänstertjafsdåre vilket ju iofs på sätt å vis betyder PK dragen till det extrema, så visst. Invandringskritisk var jag inte iaf.

När jag vaknade hade jag redan avtrubbats politiskt från mina gamla uppfattningar och var mer öppen för att tänka om. Var mer som en pusselbit som föll på plats som kunde falla på plats pga andra pusselbitar. Hade redan begripit mer om hur människor funkar vid det laget än tidigare.

Öppnade ögonen efter att ha läst en del brottsstatistik, forskning m.m. Visste redan att människan är känslig för social press, grupptänk och manipulation, dras till hierarkier - så egentligen inget konstigt att den stora massan är missledd av en elit gällande något (så som invandring och mycket annat, typ vilka kläder man ska ha på sig, lol.).

Blev då övertygad att saker & ting måste vända gällande invandring och att den stora massan är fast i en slummer.

OH BTW, hur många har egentligen vaknat till liv efter Breiviks dåd i Norge och den mediabevakning som det hela fått? Kan ej säga säkert hur det inverkade på mig. Hela frågan har ju varit jävligt på tapeten iom detta.
__________________
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2012-06-28 kl. 03:13.
Citera
2012-06-29, 22:31
  #33
Medlem
BarryHatters avatar
Efter att ha läst era svar, samt lite eftertanke, känns det plötsligt rätt självklart att majoriteten av icke-PK en gång har varit PK. PK är ju tyvärr den norm många lever efter i dagens samhälle och som vi alla undervisas och de flesta uppfostras till; det heter ju inte politiskt korrekt utan anledning. Att vara icke-PK är ju en motreaktion på den dumhet och idioti som råder. Kort sagt, hade inte massinvandring och svenskfientlighet stått på varken medias eller politikernas agendor så hade nog inte våran motreaktion behövts heller.
Citera
2012-07-04, 14:04
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Efter att ha läst era svar, samt lite eftertanke, känns det plötsligt rätt självklart att majoriteten av icke-PK en gång har varit PK. PK är ju tyvärr den norm många lever efter i dagens samhälle och som vi alla undervisas och de flesta uppfostras till; det heter ju inte politiskt korrekt utan anledning. Att vara icke-PK är ju en motreaktion på den dumhet och idioti som råder. Kort sagt, hade inte massinvandring och svenskfientlighet stått på varken medias eller politikernas agendor så hade nog inte våran motreaktion behövts heller.

Men jag tror minst hälften av alla invandringskritiker KÄNNER eller har pratat med diverse softa negrer och irakier och fan och hans moster och sen kombinerat med detta hjärntvättats med "dom där onda SD dom är emot invandrare" eftersom MAKTEN manipulerat folk att känna social utfrysning och sätta fula stämplar på de som kritiserar invandringspolitiken.

Personligen är jag FORTFARANDE av uppfattningen att många invandrare och utlänningar - ta negrerna t ex ofta är MYCKET skönare socialt än många svenskar.

Men i takt med att man ser SAMHÄLLSPROBLEMEN och vart det barkar hän och i takt med att en kritisk röst som SD kommit till tals mer så inser man att det inte handlar om att ha en schysst polare från det eller det landet. Jag vet ett antal som är MYCKET invandringskritiska och som har flera av sina närmsta vänner som är invandrare från "fel " länder till och med men som vaknat från medias hjärntvätt pga samhällsproblemen och pga hur MÅNGA invandrare ( långt ifrån alla) beter sig.

Gemene neger må vara softare socialt och mindre stel och ha mer flow i sitt beteende än politiskt korrekta svenne feminist average joe, men gruppen som sådan begår tusentals procent fler våldtäkter och misshandlar, har hittils aldrig lyckats bygga fungerande system och kommer aldrig göra detta på egen hand då gruppens average IQ är fiskpinne pga ogynnsamma evolutionära förhållanden i Afrika. Sjukt mkt negrer i Sverige och rasblandning mellan negrer och vita betyder att djungelns lag mer och mer tar över i ett samhälle och även att vår grupp som sådan FÖRSVINNER, WHIPES OUT, ANNIHALATED från jordens yta - FOLKMORD/GENOCIDE (kommer från ordet genotype - våra gener dör ut via uppblandning) vilket är oetiskt då mångfalden måste bevaras - det har ett EGENVÄRDE.

Vem fan som helst som inte är helt såld och hjärntvättad kan se att vissa folkslag generellt inte fungerar nåt vidare i civiliserade samhällen - oavsett om man tolkar detta som ett utslag för bisarr uppfostran från 2 års ålder eller av deras genetik eller en mix. Dom invandrare som är _NORMAL I SKALLEN_ tycker ofta att många ANDRA invandrare som är svenskfientliga är så förbannat otacksamma. Dessa otacksamma individer har på ett INDIVIDPLAN bara kostat i nettokostnad miljontals kronor av andras skattepengar.

Jag är så trött på att PK-dårar tror att om man är kritisk till invandringspolitiken eller ser att det råder stora problem inom diverse invandrargrupper (som inte svenska samhället kommer kunna lösa) så betyder det att man är hatisk mot ALLA invandrare per definition och inte kan umgås med nån från ett annat land/ etnicitet. Jag anser iofs inte heller att man MÅSTE umgås med invandrare för att vara trovärdig invandringskritiker, det är även en puckad ståndpunkt.

I vårt jävla skvallersamhälle med hett stoff som förstasidenyheter bedöms inte de faktiska argumenten utan det är massa crap som huruvida man har muslimska kompisar och annat jävla irrelevant som får styra hur trovärdig man är. Vår kultur har redan förberett sig för det IQ-fiskpinne tillstånd som kommer råda när primitiva negrer och folkslag som kusinknullat sen urminnes tider kommer ta över och dominera samhället totalt.
__________________
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2012-07-04 kl. 14:18.
Citera
2012-07-06, 00:28
  #35
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Men jag tror minst hälften av alla invandringskritiker KÄNNER eller har pratat med diverse softa negrer och irakier och fan och hans moster och sen kombinerat med detta hjärntvättats med "dom där onda SD dom är emot invandrare" eftersom MAKTEN manipulerat folk att känna social utfrysning och sätta fula stämplar på de som kritiserar invandringspolitiken.

Personligen är jag FORTFARANDE av uppfattningen att många invandrare och utlänningar - ta negrerna t ex ofta är MYCKET skönare socialt än många svenskar.

Men i takt med att man ser SAMHÄLLSPROBLEMEN och vart det barkar hän och i takt med att en kritisk röst som SD kommit till tals mer så inser man att det inte handlar om att ha en schysst polare från det eller det landet. Jag vet ett antal som är MYCKET invandringskritiska och som har flera av sina närmsta vänner som är invandrare från "fel " länder till och med men som vaknat från medias hjärntvätt pga samhällsproblemen och pga hur MÅNGA invandrare ( långt ifrån alla) beter sig.

Gemene neger må vara softare socialt och mindre stel och ha mer flow i sitt beteende än politiskt korrekta svenne feminist average joe, men gruppen som sådan begår tusentals procent fler våldtäkter och misshandlar, har hittils aldrig lyckats bygga fungerande system och kommer aldrig göra detta på egen hand då gruppens average IQ är fiskpinne pga ogynnsamma evolutionära förhållanden i Afrika. Sjukt mkt negrer i Sverige och rasblandning mellan negrer och vita betyder att djungelns lag mer och mer tar över i ett samhälle och även att vår grupp som sådan FÖRSVINNER, WHIPES OUT, ANNIHALATED från jordens yta - FOLKMORD/GENOCIDE (kommer från ordet genotype - våra gener dör ut via uppblandning) vilket är oetiskt då mångfalden måste bevaras - det har ett EGENVÄRDE.

Vem fan som helst som inte är helt såld och hjärntvättad kan se att vissa folkslag generellt inte fungerar nåt vidare i civiliserade samhällen - oavsett om man tolkar detta som ett utslag för bisarr uppfostran från 2 års ålder eller av deras genetik eller en mix. Dom invandrare som är _NORMAL I SKALLEN_ tycker ofta att många ANDRA invandrare som är svenskfientliga är så förbannat otacksamma. Dessa otacksamma individer har på ett INDIVIDPLAN bara kostat i nettokostnad miljontals kronor av andras skattepengar.

Jag är så trött på att PK-dårar tror att om man är kritisk till invandringspolitiken eller ser att det råder stora problem inom diverse invandrargrupper (som inte svenska samhället kommer kunna lösa) så betyder det att man är hatisk mot ALLA invandrare per definition och inte kan umgås med nån från ett annat land/ etnicitet. Jag anser iofs inte heller att man MÅSTE umgås med invandrare för att vara trovärdig invandringskritiker, det är även en puckad ståndpunkt.

I vårt jävla skvallersamhälle med hett stoff som förstasidenyheter bedöms inte de faktiska argumenten utan det är massa crap som huruvida man har muslimska kompisar och annat jävla irrelevant som får styra hur trovärdig man är. Vår kultur har redan förberett sig för det IQ-fiskpinne tillstånd som kommer råda när primitiva negrer och folkslag som kusinknullat sen urminnes tider kommer ta över och dominera samhället totalt.
Markerade det jag tyckte sammanfattade ditt inlägg rätt bra. Självklart finns det invandrare som är trevliga, produktiva, socialt begåvade och flitiga människor. Skulle inte dessa existera så fanns det väl inte en människa som skulle uppskatta dem, inte ens PK-dårarna. Även om man skulle bedriva utfrågning bland de mest hatiska fb-rasisterna så finns det säkerligen ingen som kan säga att de aldrig har träffat en trevlig invandrare. Personligen har jag frekvent umgåtts med invandrare, både i arbets- och privata sammangang.

Men som du säger, debatten handlar inte om huruvida den lokale pizzabagaren är snäll eller inte, det handlar inte heller om att man måste ha fyllt sin kvot med invandrarvänner för att kunna uttala sig, det handlar i grund och botten om ett samhällsproblem. Ett massivt samhällsproblem, som påverkar så många områden utöver "integrationspolitiken" att det rör sig om en väldigt viktig politisk fråga. Det har majoriteten av alla som intellektuellt debatterar dessa frågor, vare sig de är för eller emot massinvandring, förstått. Politikerna och media har givetvis, i varierande grad, också förstått detta. Men i det rådande dumhuvudklimatet bland befolkningen, där en patetisk snyfthistoria i tidningen trumfar sakliga argument framförda av en påläst debattör, är det lätt för PK-folket att, istället för att bemöta argument med argument, förankra debatten i något slags Rör-inte-min-kompis-träsk och utmåla alla argument som inte är för öppna gränser och sharialagar som personliga kränkningar på våra stackars minoriteter.
Citera
2012-07-06, 08:51
  #36
Medlem
Det är dock en otrolig skillnad på att vara för massinvandring och vara "PK-it". Nu är jag varken politiskt korrekt, eller för massinvandring, men kan ni sluta använda termen "politisk korrekt" för att definiera alla åsikter som inte refererar till era personliga radikalåsikter? Ska ni nu använda förkortningar och så vidare kan ni väl använda dom rätt, för helvete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback