Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-01, 23:44
  #769
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProcioneLavatore
Du kan ju se vilken enhet och vilken plats du är inloggad från. Skrolla igenom och kicka ut den som du inte känner igen och byt lösenord
Han nämnde att han gjorde det drygt 3 inlägg ovanför ditt och han hittade inget konstigt.
Citera
2017-07-02, 19:07
  #770
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Han nämnde att han gjorde det drygt 3 inlägg ovanför ditt och han hittade inget konstigt.
Aha! Förlåt. Men då kanske det är så enkelt att han råkat gå in och klicka bort det av misstag själv utan att märka det. Eller en bugg.
Citera
2017-07-04, 21:05
  #771
Medlem
Nu har jag varit utloggad från Messenger några dagar. Men då jag la till en ny person så upprepades samma fenomen, hade fått ett meddelande via Messenger om att vi nu har kontakt på Messenger, som var markerat som läst. Fast denna gång fick jag mail om att personen accepterat min vänförfrågan.

Däremot hade jag andra pågående gruppdiskussioner jag inte sett förut som pågått under dagen, dessa var markerade som olästa. Facebook hade också den goda smaken att inte maila mig om att jag hade olästa meddelanden som det alltid gjorde förut, tack jävla skitföretag.

Har ännu inte fått nåt mail eller sms eller annat som tyder på intrång. Är Facebook/Messenger allmänt buggigt?
Citera
2017-07-08, 20:21
  #772
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Man kan väl kolla senaste kontoaktivtet på inställningar. Där kan man se vart man har varit inloggad ifrån.

Jo.

https://www.facebook.com/settings?tab=security
Citera
2017-07-08, 20:43
  #773
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Har ännu inte fått nåt mail eller sms eller annat som tyder på intrång. Är Facebook/Messenger allmänt buggigt?
Facebook är som du insett nu ett företag följt av buggar. Det är något vi som använder FB alla får acceptera. Tyvärr.

Skulle i ditt fall inte oroa mig över hackerattacker direkt.
Citera
2018-07-16, 23:37
  #774
Medlem
Skumt Facebook-beteende. Hackad?

Loggade in på Facebook på min dator idag. Det ska inte ha funnits några Facebook-cookies eller så innan då jag alltid rensar alla Facebook-cookies när jag loggat in på sidan, och gör även en rensning av eventuella Facebook-cookies innan jag loggar in på sidan.

Så när jag loggade tog det först jättelång tid, sedan kom jag bara till nästa sida där det stod att ett error inträffat. Trots detta så fick jag efter någon minut sms med kod, då jag har tvåstegsverifiering.

Rensade ut Facebook-cookies på nytt, gick in på sidan och loggade in. Denna gång gick det bra, fick ett nytt sms med tvåstegsverifieringskod, som dock var samma som jag fick förut efter error-meddelandet.

Är det normalt att få detta error-meddelande? Har aldrig fått det förut. Och varför skickade Facebook trots det kod för tvåstegsverifiering? Och varför var koden samma när jag sen loggade in strax efteråt?
Citera
2018-07-17, 01:57
  #775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Loggade in på Facebook på min dator idag. Det ska inte ha funnits några Facebook-cookies eller så innan då jag alltid rensar alla Facebook-cookies när jag loggat in på sidan, och gör även en rensning av eventuella Facebook-cookies innan jag loggar in på sidan.

Så när jag loggade tog det först jättelång tid, sedan kom jag bara till nästa sida där det stod att ett error inträffat. Trots detta så fick jag efter någon minut sms med kod, då jag har tvåstegsverifiering.

Rensade ut Facebook-cookies på nytt, gick in på sidan och loggade in. Denna gång gick det bra, fick ett nytt sms med tvåstegsverifieringskod, som dock var samma som jag fick förut efter error-meddelandet.

Är det normalt att få detta error-meddelande? Har aldrig fått det förut. Och varför skickade Facebook trots det kod för tvåstegsverifiering? Och varför var koden samma när jag sen loggade in strax efteråt?


Jag vet inte? Vet bara att min laptop segar som fan bara när jag är inne på Facebook, aldrig detta någonsin annars, och att jag där från Facebook fick veta att jag skulle ha spammat ett helt forum med en bild på mig själv som jag BARA valde att spara helt privat. Valen jag fick av Facebook här var att ordna ett nytt lösenord, men skulden var ändå enligt Facebook min?
Hade använt mig av en av Facebook godkänd app att photoshoopa mitt ansikte, detta valde jag alltså att aldrig offentliggöra på Facebook, men jag fick en varning av Facebook att denna photoshopade bilden av mig spammat en massa grupper på Facebook?
Samma skit ser man med "vänner på Facebook", de påstår en massa saker om sig själva som inte är sant, men fan ta den som avslöjar dessa som de hycklare de är! Då raderar de sina goda och fina trådar och man själv får skulden.

Hur man kommer förbi detta användandet av Facebook vet jag inte? För det är där man får kontakt med alla olika samhällsnyttigheter. Men går något fel så får man själv skulden för det?
Och man blir tvingad att lita på det?
Man är nog ganska så "hackad" vare sig man vill eller inte!
Hacka i dig- är du inte på Facebook med minst 700 vänner så är det någon fel på DIG!
__________________
Senast redigerad av vgh 2018-07-17 kl. 02:07.
Citera
2018-08-31, 21:44
  #776
Medlem
Skicka bildlänk med annan bild i facebookchat

Har sett dessa virus där man får en lönk skickad i chatten och så är det en bild på en själv eller nån man känner. Eller på nån yoytubevideo så man ska klicka på länken.

Undrar hur man gör detta?
Citera
2018-09-28, 19:51
  #777
Medlem
shinanus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Jahapp, kanske borde byta lösenord innan så att man kan byta tillbaka till sitt vanliga igen efteråt?

Tror kan hjälpa
Citera
2019-05-06, 02:16
  #778
Medlem
Hackat facebook och instagram konto! Vad bör göras?

Hej,

Jag fick ett meddelande på instagram av en vän som skrev följande:

"Hej kan jag få ditt nummer "

Jag var trött och tänkte inte mycket, och skickade mitt mobilnummer, som jag trodde att personen inte hade. Sedan fick jag sms från vad som utgavs sig fr¨ån att vara facebook.

"...är din återställningskod för facebook, eller återställ lösenord här (länk). Svara, stoppa eller gå till länk"

Osv.

Jag tryckte på facebook länken. Jag minns nu inte exakt vad jag gjorde i detalj. Men jag ville säkra mitt konto, förmodligen var det en fejk länk.

Så nu kan jag varken logga in på facebook eller instagram. Vänner på instagram har smsat och skriver att de får samma meddelade virus från mig nu.

På facebook, när en vän kollade meddelande från mig går det inte att se, det står bara för varje meddelande:

"Det här meddelandet har tillfälligt tagits bort eftersom avsändarens konto kräver verifiering." Och min profil heter jag bara "Facebook-användare".

När jag försöker gå in på facebook för att säkerställa konto, kan jag inte välja att få infon skickat till min mobil, och e-posten jag angett får jag ingen information till. Sedan verkar det som att det skickats till en annan e-post adress.

vad bör jag göra? Tacksam för hjälp!

Vad kan det betyda i praktiken?
Citera
2019-05-06, 05:06
  #779
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klas999
Jag tryckte på facebook länken. Jag minns nu inte exakt vad jag gjorde i detalj. Men jag ville säkra mitt konto, förmodligen var det en fejk länk.

Jag kan berätta exakt vad du gjorde.

Du gick in på en kopia som ser exakt ut som facebook och skrev in ditt användarnamn och eller lösenord. Lösenordet skickades till hackaren.

Borde finnas fler alternativ att välja på när man vill återställa kontot som tex skicka id handling. Försök skriva in lösenordet massa gånger tills kontot blir helt låst.
Citera
2019-05-06, 09:34
  #780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Jag kan berätta exakt vad du gjorde.

Du gick in på en kopia som ser exakt ut som facebook och skrev in ditt användarnamn och eller lösenord. Lösenordet skickades till hackaren.

Borde finnas fler alternativ att välja på när man vill återställa kontot som tex skicka id handling. Försök skriva in lösenordet massa gånger tills kontot blir helt låst.


Tack för det.

Jag kunde göra det, skickade in id handling till facebook. Undrar hur lång tid innan de svarar?

Försökte återställa lösenord osv, för att få tillbaka facebook, men har inte fått något på min e-post! Det stod "Hur vill du få koden för återställning av lösenordet?" Det fanns bara e-post som alternativ, och inte mitt mobilnummer. När jag kollar på e-post adressen vid denna text ovan, så syns bara vissa bokstäver och punkter, men det syns att det inte är min e-post adress. Så jag antar att koden för nytt lösenord har hamnat hos någon annan e-post adress? Jag har inte fått något svar från facebook med kod!

Provade att skriva in fel lösenord i efterhand flera gånger men det fungerar inte heller.

Något annat jag kan göra tro? Facebook verka ju jättesvåra att få kontakt med.

Hur kan jag göra för att försöka få tillbaka mitt intagram konto tro? Förlorade det i samma veva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback