Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-11-06, 10:24
  #25
Medlem
Enterprises avatar
Ett alternativ är att man går in i Dev-tools och ändrar HTML-koden direkt på bankens hemsida.
När man sedan skriver ut som PDF så är ändringarna gjorda i källan och man behöver inte manipulera någon bild. PS. Den här typen av förfalskning är inte bara brottslig, utan också väldigt enkel att upptäcka om mottagaren dubbelkollar saken.

Edit: Ovanstående fungerar halvdåligt på Swedbank. Man kan visserligen ändra belopp genom DevTools men då behöver man snabbt göra en screenshot (det ändras tillbaka till ursrpungsbeloppet snabbt), dessutom kan man inte trycka skriv ut- utan att det ändras tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Enterprise 2022-11-06 kl. 11:00.
Citera
2022-11-06, 12:17
  #26
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ett alternativ är att man går in i Dev-tools och ändrar HTML-koden direkt på bankens hemsida.
När man sedan skriver ut som PDF så är ändringarna gjorda i källan och man behöver inte manipulera någon bild. PS. Den här typen av förfalskning är inte bara brottslig, utan också väldigt enkel att upptäcka om mottagaren dubbelkollar saken.

Edit: Ovanstående fungerar halvdåligt på Swedbank. Man kan visserligen ändra belopp genom DevTools men då behöver man snabbt göra en screenshot (det ändras tillbaka till ursrpungsbeloppet snabbt), dessutom kan man inte trycka skriv ut- utan att det ändras tillbaka.

Hur skulle man kunna bekräfta att om man gör så som du menar så ändras ju värdet på skärmen, tar man då helt enkelt kort på det och sedan skiriver ut eller skickar in så kommer det väl vara ord mot ord? Har själv gjort så för att fejka betalning av räkning te.x och det lyckades men det men det var kanske bara ren tur för det handlade bara om några hundralappar i det fallet.

Aha, du menar ifall om dom gör en polisanmälan av det och kollar bankuttdraget och på det viset se att det är förfalskat? Det är inte olaglgit i Sverige att inte betala en räkning men ja, hur skall dom dubbelkolla det? Det är ju bara spela med och låtsas som att man visst har gjort räkningen vad är det frågan om, dom ber om specifikationen i form av uttdrag sedan ändrar man bara? Det går ju vem som helst på i princip.

Edit. Det går ju även att göra liknande för att fejka det mesta, betyg på arbetsinterjuver m.m det är därför jag tror mer på att man bevisar vad man kan än visar vad man har på pappret. Det är ju knappast många om ens någon som kommer inga skolan och fråga "stämmer betygen vöerens med denna killen jag skall anställa.." kanske om det är inom militären eller nationens säkerhet men knappast annars.

Ja om man kan detta så är det väl lätt att upptäcka om det är så du menar med metadata osv, allt går att fejka till och med att du är polis och få ut information från företag illegalt. Detta är ett extremt strort och allvarligt problem, men aldrig stött på någon som skrev om det förens du gjorde det haha men det har ju varit möjligt att fejka screenshot på detta viset med i en chatt te.x för att sätta ihop en "fejk" konvertatioonen på en chatt där servern även säger att den har raderat informationen då står det ord mot ord igen, hur fan skall dom bevisa då att det ajg skrivit är fejk men inte motparten eller vice versa. Detta är ju extremt intressant samtalsområde för en som är expert på att hitta sådant här kommer alltid vara expert på att dölja det också och ofta är dessa människor fruktansvärt skickliga bedragare och blir därför extremt farliga. Haha, sådant här tycker jag är det roligaste som finns. Vem är man egentligen är man god eller är man ond, om du kan det då vet du ju även vad du skall kolla efter osv. Lägg därtill att man är en extremt sjukt bra människa på manipulation och har psykopatiska drag och är en smart psykopat så kommer det att funka med nästan all säkerhet för att man kan ju naturligtvis inte göra detta flera gånger, en gång och inga misstakar får ges och sedan kan man göra det om några år igen kanske på något annat område men det är just det som den korkade människan inte ofta förstår för lyckas dom första gången så kommer dom att göra det en gång till och tillslut går det åt skogen.

Ett kontoutdrag, för en icke brottsling i brottsregistret kommer med 99.9% läggas ner i alla fall enligt mina egna erfarenheter. Sen är det bara att vara ISKALL!

Så kommer nog inte den andra sidan lyckas, men det gäller verkligen att man har en plan typ OM dom skulle misstänka att det inte är äkta, vad säger man då? hur får man reda på det ifall om det blir en anmälan så at man inte anmälan kan höra av sig och säga .. "Du, ursäkta mig men nu har pengarna helt plötsligt kommit tillbaka och naturligtvis vill jag göra rätt för mig... " så skickar man inte penganra så kommer iongenting att hända och inte ens polisanmälan kommer att göras. Det handlar lite om kontroll över den andra så kan man ha insyn i den personens mail, chattar m.m och hela tiden ligga ett steg före så är det nästan, eller det är 100% men det kräver ju att man har insyn i allt som sker såklart.

Annars är det jävligt risky. Det är vdärför jag inte litar på någon, för jag själv har lyckats göra det fler än en gång men inte j ust kontoutdrag men att få ut information som man itne skall, det går till och med att gå in på en skola, och sedan manipulera it ádministratören och få saker att bli annorlunda beroende på hur långt man går.

Jag har provat det mesta, även detta men detta var i en annan tid så att säga. Det förflutna.

Dom kan ju ana sina tankar att man lurat dom, men bara dom får in sina pengar så kommer personen man lurar att släppa det med 99% då har den fått som den vill.

Jag tror inte det är lätt att avslöja någon som vet exkat hur man gör och hela tiden har kontrollen för att sedan torska, det är ju om man är slarvig och dålig på att ljuga men via andras tillit kan man komma ur långt som helst.

Därför jag undra hur andra sidan skulle märka det men jag misstänker att de är en polisanmälan inblandat isf, då får man ju räkna med att det inte kommer gå för då är man just en korkad människa som chansar, och med all sannolikhet kommer bli avslöjad det är jag med på dock. Psykologiska spelet måste man förstå även hur det funkar i det tekniska. Då är man skulle jag säga 100% säker om man vet vad man gör. Det är min erfarenhet så jag utgår inte från någon annan. Man måste ju kunna rädda upp situationen hela tiden också det är ju as viktigt för annars kommer det inte hålla i förhör och då är man fett körd, game over.

Sen får ju den som vill avgöra vem som är den goda eller onda beroende på vem man tror på, ord mot ord kommer det bli iaf, haha! Fyfan vad jag älskar att syna dom som inte kan för jag själv har varit expert på att göra det motsatta. Små små små små misstag som måste bort, ett kontoutdrag är ju lite problematiskt då måste man väl räkna om hela jävla uttdraget dock om man skall te.x dölja att man fått 10 000kr insatt om man går på försörjnignstöd så det blir ju jobbigt då dom kräver 3 månader tillbaka första gången och sitta och räkna ihop allt det det går ju men det finns bättre sätt för just det men annars går det såklart, det beror på hur mycket man går in för det.

Det absolut bästa är att hitta någon som begår en olaglig verksamhet själv, då blir det ännu lättare att komma undan för då vet man mer om den andra än vad den vet om en själv så då kan den bara hålla käft annars så är den som kommer råka illa ut om den golar först. Är man med i leken får man leken tåla, man skall helst också alltid försöka göra något som är "mindre" allvarligt än motståndare så lurar man den som lurar andra. haha.

Men det funkar med hyror och allt möjligt inte bara kontoutdrag dock EN GÅNG inte 10 gånger så gör det bara när det absolut är akut annars kommer man ångra det tror jag iaf. Vart fan lär man sig sådant här kan man undra, jo genom att lära sig av FBI och Myndigheterna då kommer dom alltid vara ett steg bakom.

Sen går man all in och fejkar någon privatperson då är det ju en helt annan sak dock, då förtjänar man livstid men man får ju joina spelet. Det är ju ett spel allting om man är i den högsta ligan online där dom kallar det "organiserad brottslighet" fast online är det tvärtom, det är myndigheterna som är den kriminella och lurar människor med sina pengar då stjäl man naturligtvis av dom också och fejkar fakturor m.m. Det är inte som IRL direkt.

// wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-11-06 kl. 13:15.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback