Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-04, 23:51
  #1
Medlem
Tjena!

Jag behöver veta hur man kan förfalska ett kontoutdrag, där man gör vissa insättningar och uttag osynliga från kontoutdraget när man skriver ut den.

Jag behöver alltså skriva ut ett kontoutdrag och där vill jag på något sätt få en del transaktioner/insättningar/uttag osynliga.

Någon som vet hur jag kan göra?

Detta fungerar säkerligen med Photoshop, men finns det någon som har en guide på hur man gör detta eftersom jag inte alls är speciellt bra på photoshop.
Citera
2011-08-05, 00:11
  #2
Medlem
opiiums avatar
Det svåra är ju att skriva ut det på "kvittopapper" annars är det ju biff att dra med Photoshop
Citera
2011-08-05, 00:30
  #3
Medlem
crillecrilles avatar

Det beror på hur din internetbank fungerar. Vilka olika möjligheter för utskrift finns? Om du på något sätt kan få ut det som en fil så är det ju jättelätt att redigera.
Citera
2011-08-05, 09:28
  #4
Medlem
Jag använder swedbank och där kan jag printscreena utdraget och spara den som fil, men om det är så lätt, hur gör man då?
Citera
2011-08-05, 09:52
  #5
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powercyty
Jag använder swedbank och där kan jag printscreena utdraget och spara den som fil, men om det är så lätt, hur gör man då?

Spara hellre utdragssidan och ta sedan bort de rader du inte vill ha med. Öppna i en webbläsare och skriv ut som vanligt (kan se lite mysko ut med sökvägen men det är ingen som kommer klaga på det, stäng av det i värsta fall).
Citera
2011-08-05, 11:24
  #6
Medlem
Men vilket program använder man för att ta bort raderna och att de ska se så verkligt ut som möjligt?

om man ska använda photoshop, hur gör man då?
Citera
2011-08-05, 11:45
  #7
Medlem
QBears avatar
Photoshop hit och photoshop dit, snacka om att överdriva. Till det här duger till och med gamla hederliga paint.
Citera
2018-09-21, 12:06
  #8
Medlem
Finns det nån som kan hjälpa till med att fixa ett falskt kontoutdrag? ASAP!
Citera
2018-09-21, 14:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QBear
Photoshop hit och photoshop dit, snacka om att överdriva. Till det här duger till och med gamla hederliga paint.



Kan du hjälpa?
Citera
2018-09-21, 16:56
  #10
Medlem
sneervs avatar
Hade en kompis som behövde göra det där. Tror han ladda hem kontoutdrag som en PDF och sen genom nått program som man kan ändra i PDF-filer tog bort vissa saker, men du kanske får lägga till saker också så saldot efter varje transaktion stämmer.

Vet dock inte hur man tar hem ett utdrag som pdf för har ingen erfarenhet i det själv.

Men tänk på att om det är nån myndighet du ska lämna till tex SOC eller så kan du bli polisanmäld om dom ser att du förfalskar såna saker.
Citera
2018-09-21, 17:17
  #11
Medlem
Om det är en webbsida som man vill förändra innan utskrift så är det enklare att bara ändra i DOM:en. Högerklicka och välj inspektera (Chrome). Sen kan du ändra all HTML till precis vad du vill. Lägg till element, ta bort, ändra text, ändra färger osv.
Citera
2018-09-21, 19:30
  #12
Medlem
T-Todts avatar
Använd existerande siffror och bokstäver och var selektiv i rensningen för soc. Se till så att typsnitten stämmer och siffrorna blir korrekta. Det är inte särskilt svårt. Tutorials för PS kan du säkerligen hitta på Youtube. Du verkar inte direkt angelägen om att upprätthålla lagen heller, så har du inte Photoshop hittar du det enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback