2011-08-04, 16:38
Medlem
Jag köpte en hp pavillion dv6, 6042 för ett par dagar sen och det är 1 sak som jag stör mig väldigt mycket på och tänkte kolla om någon här haft samma problem och vet någon lösning till problemet.

Problemet är att när jag tex spelar heroes of newerth och vill komma tillbaka till skrivbordet utan att stänga av spelet så trycker man ju på windows flaggan på tangent bordet eller alt tab. Men när jag gör det så hänger datan upp sig totallt. Går inte ens att trycka ctrl alt delete. Utan måste stänga av datan genom att hålla in knappen.

Jag provade även ladda ner ett spel som inte kräver någon prestanda för att se om det är samma sak där, så laddade ner angry birds. Och samma sak händer där fast då funkar iallafall ctrl alt delete. Jag har provat installerat om datan, laddat ner alla drivrutiner till grafikkort m.m. Och överhettning är inte problemet.. Så jag har slut på ideér..

Kan vara bra att säga att ibland så funkar det att minimera när jag har ett spel uppe utan problem, detta händer kanske varannan gång man gör det.

Så skulle vara väldigt tacksam för svar.
Citera
2011-08-04, 16:49
Medlem
TonyBergmans avatar
Samma problem om du shift+tab i mellan program?
Och HoN ska du köra i window mode så slipper du problem med det spelet iallafall
Citera
2011-08-04, 16:55
Medlem
aa samma problem när jag alt tabbar.. jag vet, men det är så konstigt för ibland funkar det perfekt och det minimeras på 1 mikro sekund och sen nästa gång jag gör det så fryser hela datan sig och skärmen blir svart... Det är ju inte värsta grejjen men jag alt tabbar väldigt ofta när jag kör, så det blir rätt irriterande.. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in