Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-04, 12:43
  #1
Medlem
flashbackdanis avatar
Tja jag har en äldre model xbox 360 som e chippad som jag köpte på blocket för ettt tag sen
jag fick lust att uppdatera den genom att sätta in den senaste uppdateringen av microsoft på ett usb minne som jag sedan satte in i mitt xbox
Efter det så kan jag nu inte spela brända spel. det kommer bara upp en ruta där det står ''to play this disc put it in an xbox 360 console''
att titta på dvd eller lyssna på musik från cd funkar perfekt, precis som alla andra funktioner.
Är det någon som har haft/har samma problem och vet hur man fixar det? Kan man lämna in sitt xbox någonstans där de kan fixa det?
Tack på förhand
Citera
2011-08-08, 00:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdani
Tja jag har en äldre model xbox 360 som e chippad som jag köpte på blocket för ettt tag sen
jag fick lust att uppdatera den genom att sätta in den senaste uppdateringen av microsoft på ett usb minne som jag sedan satte in i mitt xbox
Efter det så kan jag nu inte spela brända spel. det kommer bara upp en ruta där det står ''to play this disc put it in an xbox 360 console''
att titta på dvd eller lyssna på musik från cd funkar perfekt, precis som alla andra funktioner.
Är det någon som har haft/har samma problem och vet hur man fixar det? Kan man lämna in sitt xbox någonstans där de kan fixa det?
Tack på förhand
Jag har samma problem har sökt runt lite på nätet, men får inte riktigt fram det jag söker. Vissa personer har problem med vanliga orginal cds. Mina orginal funkar men inte mina brända.
Det funkade hur bra som helst spela brända tills en dag det nu inte går.
Orginal funkar perfekt.
Nu vill jag veta om det går att fixa eller är det kört måste man lämna in den där man chippa den och betala igen.
Snabba svar vore bra då jag är jävligt sugen att kötta lite i GTA
/ryhopnål
Citera
2011-08-08, 11:34
  #3
Medlem
flashbackdanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryhopnål
Jag har samma problem har sökt runt lite på nätet, men får inte riktigt fram det jag söker. Vissa personer har problem med vanliga orginal cds. Mina orginal funkar men inte mina brända.
Det funkade hur bra som helst spela brända tills en dag det nu inte går.
Orginal funkar perfekt.
Nu vill jag veta om det går att fixa eller är det kört måste man lämna in den där man chippa den och betala igen.
Snabba svar vore bra då jag är jävligt sugen att kötta lite i GTA
/ryhopnål

Aa exakt likadant för mig, orginal funkar men inte brända.
Jag tänker på att gå till nånstans där man chippar och fråga om man kan chippa om för att det ska fixas.
Men om du hittar ett sätt att göra så det funkar igen så skriv gärna
Citera
2011-08-17, 02:31
  #4
Medlem
Ringde Shopen där jag flashade mitt xbox.
Dom sa att om man haft den till internet eller liknande så har det laddat ner en uppdatering.
Jag blir tvungen att lämna in den så fixar dom det för 250 kr
Efter det blir det nog bara offline för mig struntar i xbox live och sån skit på en flashad box!
Citera
2011-08-17, 08:55
  #5
Medlem
flashbackdanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryhopnål
Ringde Shopen där jag flashade mitt xbox.
Dom sa att om man haft den till internet eller liknande så har det laddat ner en uppdatering.
Jag blir tvungen att lämna in den så fixar dom det för 250 kr
Efter det blir det nog bara offline för mig struntar i xbox live och sån skit på en flashad box!
Ok nice kan man få sidan/telefon numret dit?
Citera
2011-08-17, 17:28
  #6
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Det är för att senaste uppdateringen från xbox live tar bort flashen och återställer boxen till original.
Citera
2011-08-17, 17:32
  #7
Medlem
flashbackdanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Det är för att senaste uppdateringen från xbox live tar bort flashen och återställer boxen till original.
Så skulle det gå att spela på xbox live nu utan att bli bannad?
Citera
2011-09-08, 00:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdani
Så skulle det gå att spela på xbox live nu utan att bli bannad?
Bannad vette fan, men flashen försvinner som han ovan skrev :S
kanske klarar sig från ban men det tror jag inte xbox lär går berserkergång nu till julen som vanligt banna alla för dom ska köpa nya haha
Citera
2011-09-16, 18:48
  #9
Medlem
Comfirm!
Flashen försvinner när du loggar xbox live, sen är flashen borta men du kan fortfarande spela orginal spel på live utan att bli bannad!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback