Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2011-08-04, 23:28
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polvo
What den här personen said. Lite spatt i handen spelar roll, men särskolebiten? Den var helt okej den? Eller så betyder inte särskola samma sak som på min tid. Då var det ju typ downs syndrom och annat smått och gott där, medan de som bara ryckte lite med händerna fick gå i vanliga klasser.

Hur som helst tycker jag det låter himla onödigt att ta det längre om du är på den mentala nivån att det spelar roll vad dina vänner tycker om din tjej. Eller att du började hela sms-biten för att "jävlas lite".

Grejen är att nu för tiden verkar dom slänga in alla ungar i särskola,"oj va du är stojig jasså du har ad/hd då får du gå på särskola" Känner en del som gått på särskola och det är egentligen först när dom berättar om det själva som man fattar att dom gått där och ibland har jag undrat varför egentligen?
Citera
2011-08-04, 23:32
Medlem
ganglere2s avatar
Efter ts beskrivning så låter det inte som att det är så väldigt stora fel på henne.
Kör på tjejen om ni gillar varandra. Gillar kompisarna det inte så strunta i dom. Hellre en tjej. Det går före.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Grejen är att nu för tiden verkar dom slänga in alla ungar i särskola,"oj va du är stojig jasså du har ad/hd då får du gå på särskola" Känner en del som gått på särskola och det är egentligen först när dom berättar om det själva som man fattar att dom gått där och ibland har jag undrat varför egentligen?

Ja på min tid, som nu inte är så enormt länge sedan så var det typ "missfoster" i särskolor. Idag är det som du beskriver. Behöver tydligen inte vara så stora fel på dom för att gå där.
Senast redigerad av ganglere2 2011-08-04 kl. 23:34.
Citera
2011-08-05, 00:36
Medlem
polvos avatar
Eh. Ja det lär ju inte vara nåt stigmatiserande att sättas i särskola bara för att man är lite stökig. Tramsigt. Lite ADHD, lite ryckningar. Låter ju urkorkat att få någon som redan är lite "annorlunda" att pekas ut ännu mer. Nåväl! Annan debatt. Go for handis. HAH! Dubbel bemärkelse i det här fallet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in