Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-14, 20:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
som tråden heter varför finns de knappt fusk längre till spel? eller är det bara jag som har lyckats missa alla dessa spel och bara spelat andra spel som inte har fusk?

Jag håller med! Nu spelar jag säkert jättetöntiga spel men för i helvete: hay day = hittar inget fusk. Samma med hidden city: mystery of shadows. Jag blir galen över att det är en sån jävla väntan innan man kan köra vidare. Om jag väl börjar vill jag hålla på ett tag och inte vara av och på varannan timme. Om man inte börjar pröjsa en massa men det funkar inte, det är för lite spel för alldeles för mycket pengar.

Är det någon som vet hur man fuskar till sig t.ex några extra diamanter i dom spelen?
Citera
2017-05-15, 11:17
  #14
Medlem
johnussss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opid
Antagligen för att spelen är så oerhört mycket enklare nuförtiden.

Om man idag drar igång någon gammal 8- eller 16-bits titel så kommer man baxna över hur svåra de är (i förhållande till hur man kommer ihåg dem). Inte nog med att de är mer oförlåtande när det gäller felsteg i spelet. Man måste dessutom lägga ner timmar för att komma nånvart och de saknar Quick Save funktion.

Allt det du sa precis satt jag för ett tag sedan och tänkte på. Fi fan vad rätt du har. Spelen har blivit riktigt mycket enklare, plus idag behövs inte fusk. Det räcker med att du kollar på tuben sen vet du hur du ska klara eventuella bossar/uppdrag. Innan internet eran fanns det inte tillgång till sånt. Minns fortfarande när jag köpte en tjock super mario fuskbok på kiosken för min månadspeng. Där stod allt ifrån tips och tricks hur man skulle klara banor/bossar you name it. Fan till och med super mario var svårare än de flesta av dagens storsäljare.
Citera
2017-05-15, 11:37
  #15
Medlem
Diamondgrits avatar
"Fuskkoder" var en gång i tiden till för de som utvecklade spelet; de ville t.ex. kunna ha 30 liv istället för 3 så att de utan problem kunde komma till sista banan för att testa att den funkade som den skulle. När testningen var färdig var det ofta svårt att lyfta bort koderna utan att påverka resten av spelet, så de fick vara kvar. Senare la naturligtvis utvecklare med fuskkoder av tradition...

Men anledningen att de är mer sällsynta nu är att utvecklare nu för tiden har tillgång till en sorts program som kallas "debugger". Det är ett program som kan ta över ett annat, stoppa det "mitt i" så att säga, och när det är stoppat kan man gå in och ändra vad som helst. Med en debugger (och diverse andra program som används) kan man alltså utan koder osv. gå in och sätta att man ska ha 100% hälsa, bästa vapnen och 1000 skott, eller teleportera sig vart som helst, osv. osv.

Utvecklare har helt andra möjligheter nu än de hade på den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av johnusss
Fan till och med super mario var svårare än de flesta av dagens storsäljare.
Bara FYI Super Mario Bros sålde typ 40 miljoner exemplar eller nåt sånt.
Och jag hade (har fortfarande) också den där boken, om du menar den till SMB3
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback