Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-08-03, 17:35
  #25
Medlem
en-vilsen-pojkes avatar
Fan vad pinsamt, folk som inte vet att Irak/Pakistan/Syrien/etc ligger i Asien kan fan inte ha gått ut grundskolan.
Citera
2011-08-03, 18:02
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
I vilken världsdel ligger:
Syrien?
Irak?
Jordanien?

Asien - Afghanistan as well va?
(Får jag en guldstjärna i boken nu?)
Citera
2011-08-03, 18:10
  #27
Medlem
KaffeBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Jag fattar inte, varför skulle det ha kopplingar till sverige? För än bor väl inte alla pakistanier här eller?
Eventuella kopplingar till Billy Butt?
Citat:
Butt uppmärksammades 1993, då han i Stockholms tingsrätt mot sitt nekande dömdes till fyra års fängelse för nio fall av våldtäkt

http://sv.wikipedia.org/wiki/Billy_Butt
En av gärningsmännen heter Butt......
Citat:
Three men, brothers Amjad Hussain, 34, and Shahid Hussain, 37, and their cousin father-of-four Tanveer Butt, 39, were all convicted of rape.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ang-house.html
Citera
2011-08-03, 18:28
  #28
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeBlatte
Eventuella kopplingar till Billy Butt?

En av gärningsmännen heter Butt......
Butt är ett vanligt pakistanskt efternamn...som att säga att alla Andersson och Johansson i Sverige är släkt...
Citera
2011-08-03, 19:26
  #29
Medlem
Tanveer och Shahid är pakistanska namn.
Citera
2011-08-04, 04:52
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
Butt är ett vanligt pakistanskt efternamn...som att säga att alla Andersson och Johansson i Sverige är släkt...

Jasså? Jag vet att det är ett vanligt namn bland britter(Nicky Butt), men ett pakistankt namn säger du?
Tror nog att familjen bytt till det, eller så är han halv-britt halv-paki.

Dessa inblandade är pakistanier. I England kallas även pakisar för "Asian".

Hussain/Hussein är ett vanligt namn bland muslimer. @ TS för att han tror att fallet har en koppling till Sverige för att det kom upp resultat när han Ratsit-sökte namnet.
Citera
2011-08-04, 08:13
  #31
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariwani
Jasså? Jag vet att det är ett vanligt namn bland britter(Nicky Butt), men ett pakistankt namn säger du?
Tror nog att familjen bytt till det, eller så är han halv-britt halv-paki.

Dessa inblandade är pakistanier. I England kallas även pakisar för "Asian".

Hussain/Hussein är ett vanligt namn bland muslimer. @ TS för att han tror att fallet har en koppling till Sverige för att det kom upp resultat när han Ratsit-sökte namnet.
Ja, det är en kortare av Bhatta som kommer från trakterna kring Kashmir ursprungligen. Så det rör sig inte om namnbyte. Bara en annan stavning, dock påverkad av Brittiska imperiets inflytande i området.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhat_(Kashmir)


Det engelska "Butt" har en annan bakgrund.
__________________
Senast redigerad av Golachab 2011-08-04 kl. 08:19.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback