Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-02, 22:13
  #1
Medlem
epost72s avatar
18-åring åtalas för våldtäkt mot barn (11-07-22)
Citat:
Mannen fick kontakt med flickan i Västra Skaraborg för ett par veckor sedan. Uppgifterna kring vad som hänt är mycket knapphändiga på grund av sekretess. Men enligt åklagaren misstänks 18-åringen för att ha haft samlag med den 12-åriga flickan trots att han ska ha vetat om hennes låga ålder.
Våldtäkt på 12-åring (11-07-22)
Citat:
Övergreppet ska ha skett i Grästorp i början av juli och att 18-åringen - som kommer från Bohuslän - ska ha känt till flickans låga ålder.
Jag har sökt runt lite kring det här men hittar inget.
Jag funderar lite kring GM, samt hur det har gått med rättegången.
Som jag förstår det så ägde rättegången rum den 22/7
__________________
Senast redigerad av epost72 2011-08-02 kl. 22:23.
Citera
2011-08-02, 22:29
  #2
Medlem
Hon var alltså inte med på att ha sex? Om hon nu var okej med det, hade det ändå varit olagligt?
Citera
2011-08-02, 22:34
  #3
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Hon var alltså inte med på att ha sex? Om hon nu var okej med det, hade det ändå varit olagligt?
Ja, det ar olagligt oavsett om hon "var med pa det" eller inte.
Citera
2011-08-03, 03:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
Ja, det ar olagligt oavsett om hon "var med pa det" eller inte.
fan..
Citera
2011-08-03, 15:33
  #5
Avstängd
headpikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
Ja, det ar olagligt oavsett om hon "var med pa det" eller inte.
Inte alltid. Skulle bägge parterna varit nära varandra i ålder och en av dem skulle ha varit underårig, då kan det godkännas. Men eftersom de var så långt ifrån varandra i ålder tror jag inte det.
Citera
2011-08-04, 19:27
  #6
Medlem
epost72s avatar
Dömd för sex med 12-åring
"En 18-årig man från Bohuslän dömdes på torsdagen till 18 månaders kontraktsvård efter att ha haft sex med en 12-årig flicka. Dessutom döms han av Skaraborgs tingsrätt till skyddstillsyn i tre år, uppger TV 4 Nyheterna Skaraborg.

18-åringen och flickan hade fått kontakt med varandra via en sajt på nätet och beslutade att tälta tillsammans. De hade då sex med varandra och fickans anhöriga polisanmälde händelsen."


Märkligt resultat.
__________________
Senast redigerad av epost72 2011-08-04 kl. 19:35.
Citera
2011-08-04, 21:38
  #7
Medlem
deckardrottningens avatar
Ovanligt långt straff för att vara en så ung gärningsman.. och ovanligt lång skyddstillsyn . Bra det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback