2011-08-03, 22:23
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Senaste publicerade infon i lokalblaskan

http://na.se/nyheter/2.2212/1.1306125-mordmisstankt-slapptes

tycker det verkar underligt att han släppts när herr Moderator har så klara besked?

Mannen har tidigare slagit kvinnan, det är ett faktum.

Kvinnan har dock nyligen själv berättat att hon varit så full att hon fallit omkull och slagit sin nyopererade höft ur led. Detta besökte hon sjukgymnastiken för.

Mannen befann sig i huset när polisen fann kvinnan, hon hade då varit död i minst 2-3 dagar. Polisen frågade mannen varför han ej kontaktat polisen, hans svar var att han "väntade på att hon skulle vakna".

Och jag skriver inte i denna tråden som moderator.
Citera
2011-08-04, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Mannen har tidigare slagit kvinnan, det är ett faktum.

Kvinnan har dock nyligen själv berättat att hon varit så full att hon fallit omkull och slagit sin nyopererade höft ur led. Detta besökte hon sjukgymnastiken för.

Mannen befann sig i huset när polisen fann kvinnan, hon hade då varit död i minst 2-3 dagar. Polisen frågade mannen varför han ej kontaktat polisen, hans svar var att han "väntade på att hon skulle vakna".

Och jag skriver inte i denna tråden som moderator.

Ok ursäkta mitt klavertramp, blev bara så nyfiken på var du hittat uppgifterna eftersom jag inte hittar något om det du skriver

och nyfiken på hur du kan veta att han misshandlat henne "en sista gång" hon kan ju tex ha fallit olyckligt igen?

Källa?
Citera
2011-08-04, 12:54
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
Ok ursäkta mitt klavertramp, blev bara så nyfiken på var du hittat uppgifterna eftersom jag inte hittar något om det du skriver

och nyfiken på hur du kan veta att han misshandlat henne "en sista gång" hon kan ju tex ha fallit olyckligt igen?

Källa?

min fetning

Finns väl inga bevis att hon föll förra gången. Vanligt att misshandlade uppger att tillfogade skador är självförvållade.
Citera
2011-08-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
min fetning

Finns väl inga bevis att hon föll förra gången. Vanligt att misshandlade uppger att tillfogade skador är självförvållade.

nej det kan så vara men då kanske vi får förkasta hela Evil Ed's resonemang? och mitt oxå naturligtvis, för om vi inte kan tro på uppgifterna som kvinnan lämnat själv enl Evil Ed vem ska vi då tro på?

han är i vilket fall som helst frigiven men förmodligen fortfarande misstänkt, men som det känns nu så lär inte bevisningen räcka ?
Citera
2011-09-28, 08:19
Medlem
Kände de namngivna mycket väl. BO kom från ett elände, och hamnade tydligen i det också. Visste inte att det var så illa, men är inte det minsta förvånad. Mycket elände i BO´s syskonskara. Där får jag sätta punkt för mitt skvaller.
Citera
2011-09-28, 08:53
Medlem
epost72s avatar
Fast hur har det gått med detta fallet?
Jag hittar inget uppdaterat mer än att mannen försattes på fri fot.
Citera
2011-09-28, 11:21
Medlem
Ev mord

Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Nästan omöjligt att kommentera, utanför media, utan att outa sig själv. Jag fick se tråden igår av en slump. Skall kolla, men det kan ta ett tag.

Tänkte på uttalandet:"Tänkte att hon skulle vakna". Så säger ingen normalt funtad människa. Knappast ett alko heller. GM var iaf tidigare helt normal och trevlig, utanför husets väggar. För jävligt iaf.
Senast redigerad av vrgn 2011-09-28 kl. 11:26. Anledning: komplettering
Citera
2011-09-28, 14:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Läget är, enligt Örebro Tingsrätt, oförändrat. BS är misstänkt och på fri fot.
Citera
2011-09-28, 17:16
Medlem
Verkar inte vara något intresse för tråden bland Flashbacks Hälleforsare/Grythyttebor.
Citera
2011-11-16, 22:21
Medlem
Har inte haft möjlighet att skriva på ett tag, men kan meddela att MT kom hem från avgiftningskur på Rockesholm i början av oktober. Han fick väl ta den vägen på väg hem från häktet.
Citera
2011-12-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erwin.J.E.Rommel
Har inte haft möjlighet att skriva på ett tag, men kan meddela att MT kom hem från avgiftningskur på Rockesholm i början av oktober. Han fick väl ta den vägen på väg hem från häktet.

Vadå MT? Nu är du väl lite vilse.
Citera
2011-12-18, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrgn
Vadå MT? Nu är du väl lite vilse.
MT = MissTänkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera