Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-05, 16:59
  #13
Medlem
Kid dynamites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337-5P34K3R
Tack för tipset Hur ska man bo? Delad lägenhet? E rädd att man ska komma med nån riktigt konstig jävel. E det bra gemenskap? Lätt att få vänner o gå ut o festa?

Klart det finns en risk att du hamnar med någon idiot, men de flesta som åker på språkresor verkar vara ganska lätta att handskas med. Har träffat tusentals elever och knappt en handfull har haft en dålig attityd och varit dryga på något sätt. Jag tror helt enkelt inte att du behöver oroa dig allt för mycket för den biten.
Vad gäller boende så är det väldigt svårt för mig att svara på vad som är bäst då jag inte har någon som helst koll på de företag du ämnar åka med. Känner mest till EF och hört en del rykten om STS från deras anställda. Värdfamiljer är normalt sett ganska bra, men delad lägenhet låter roligare för någon i din ålder.

Boka, åk, ha roligt och ta det för vad det är, en semester där man lär sig en del språk.
Citera
2011-08-08, 03:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid dynamite
Klart det finns en risk att du hamnar med någon idiot, men de flesta som åker på språkresor verkar vara ganska lätta att handskas med. Har träffat tusentals elever och knappt en handfull har haft en dålig attityd och varit dryga på något sätt. Jag tror helt enkelt inte att du behöver oroa dig allt för mycket för den biten.
Vad gäller boende så är det väldigt svårt för mig att svara på vad som är bäst då jag inte har någon som helst koll på de företag du ämnar åka med. Känner mest till EF och hört en del rykten om STS från deras anställda. Värdfamiljer är normalt sett ganska bra, men delad lägenhet låter roligare för någon i din ålder.

Boka, åk, ha roligt och ta det för vad det är, en semester där man lär sig en del språk.
Har bokat nu till Valencia, delad lägenhet på en skola som ligger nere vid havet, verkar skitnice! Åker i September, man e ju rätt nervös! Aja hoppas det blir kul.
Citera
2012-02-12, 22:14
  #15
Medlem
Hur har det gått?
Citera
2021-11-10, 15:39
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingrid.
Hur har det gått?

Det undrar jag med. Det var min roligaste tid på jorden :-)
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1615295

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback