• 1
  • 2
2011-08-01, 14:40
Medlem
Jag behöver seriöst hjälp, och det är snabbt...
I oktober förra året så skaffade jag ett abonnemang hos telenor, ett så kallat "allt gratis" abonnemang vilket skulle kosta 699 kr/m, men den har snarare legat på 1699 än något annat.... Så mina kära FB kompisar KAN jag bli av med skiten snarast elr måste jag vänta ut dom resterande 15 månaderna??????

Edit: Det är 24 månaders abonnemang...
Edit2: Har inget arbete och inte heller har jag någon sorts inkomst.
Edit3: Hur FAN kan Telenor inte ens koll UPP om jag har arbete innan dom skriver på mig massa abonnemang?

Ps, jag kan ej stava så gnäll snälla inte om det... ds
Citera
2011-08-01, 14:44
Medlem
Det är nog inte telenors ansvar att se till att den som vill teckna ett abonnemang hos dom har en egen inkomst innan. Det ansvaret är nog hos dig. Har du råd med det eller inte liksom...

Om allt nu skulle ingå, läs avtalet du har gått med på, och sedan om det inte stämmer med det som du har beställt så kontaktar du dom? Låter väl som en vettig lösning?

Och betaltjänster som SMS-biljetter eller liknande ingår INTE.
Citera
2011-08-01, 14:53
Medlem
Läs ditt avtal
Ring dom

Löser ni inte det och du har rätt så får du anmäla till ARN
Citera
2011-08-01, 14:54
Medlem
Och var trevlig i tonen när du pratar med kundtjänst. Är betydligt lättare att få sin vilja igenom med trevlig ton.
Citera
2011-08-02, 01:54
Medlem
ska testa imorn, tack för snabba svar
Citera
2011-08-02, 04:16
Medlem
Finans.killens avatar
"Hej jag är Svennebanan, jag tycker att det är företagens ansvar att se till att jag läser MINA avtal och kan betala MINA räkningar."
Citera
2011-08-02, 08:20
Medlem
svampgaffels avatar
Hur har det kunnat kosta 1699 när det är "allt gratis" för 699? Har du använt över 3000 SMS osv? Byggt en egen SMS-gateway eller?
Citera
2011-08-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
"Hej jag är Svennebanan, jag tycker att det är företagens ansvar att se till att jag läser MINA avtal och kan betala MINA räkningar."

Blir lätt så när man precis har fyllt 18 och vill ha ett abonnemang, + ett företag har skyldighet att kolla upp så man kan betala det... det är därför dom har sånna register (+för att kolla så att du inte har betalnings anmärkningar)... Om du gjorde allt rätt när du var 18 bast så pma gärna mig, skulle vilja träffa den personen. -.-
Citera
2011-08-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampgaffel
Hur har det kunnat kosta 1699 när det är "allt gratis" för 699? Har du använt över 3000 SMS osv? Byggt en egen SMS-gateway eller?

Nepp med den senaste räkningen så fick jag ett sånt där sammanfattnings papper och där står det att jag nästan inte har ringt/smsat någonting utan att det är surfningen som kostar, MEN då kommer den stora frågan, hur fan kan dom säga att all surf är "fri" utan något tak men sedan ta betalt för varje mb du surfar?
Citera
2011-08-02, 13:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxsuger
Blir lätt så när man precis har fyllt 18 och vill ha ett abonnemang, + ett företag har skyldighet att kolla upp så man kan betala det... det är därför dom har sånna register (+för att kolla så att du inte har betalnings anmärkningar)... Om du gjorde allt rätt när du var 18 bast så pma gärna mig, skulle vilja träffa den personen. -.-
Varför gick det inte lika bra med kontantkort? Misstänker att du bara var "tvungen" att skaffa nån dyr mobil och såg abb som enklaste utvägen.
Citera
2011-08-02, 14:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Har dom ljugit för dig när du antog tjänsten kanske du kan häva det. Men det blir inte lätt. Om du är smart surfar du inget, ringer och smsar bara det du behöver.
Citera
2011-08-02, 14:54
Medlem
perfas avatar
Du har fri surf med det abonnemanget, du har troligtvis betalt för tjänster, surfat utomlands eller gjort något annat som kostar pengar utöver abonnemanget. Skyll dig själv, det är en del av livet att göra misstag och förbättra sig. Skyll inte på telenor för din egen dumhet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in