Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-01, 18:57
Medlem
riktigt bra jobbat grabbar, snällt av er att ställa upp. Tycker ts åtminstånde skriva en rad här och tacka eller berätta vad han fått ihop. I annat fall, lycka till ts
2011-08-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag hoppas ni skämtar.... "ehhhh, en stackare på FB behövde pengar så jag satte in pengar på hans konto..." Hoppas verkligen att jag missuppfattat något rejält grovt (har inte läst hela tråden). I annat fall är FB mycket, mycket värre än jag någonsin anat...
Tror inte att alla som säger att de satt in pengar verkligen gjort det. Kan hända att några gjorde det i början kanske. Men folk på internet, och speciellt på FB är väl hyfsat skeptiska av sig när det gäller pengar iaf. Tar man ens en snabb titt på TS's andra topics så drar man nog öronen åt sig, och att ta en snabb titt på vem man skänker pengar till kan väl förmodas vara det första man gör.
Senast redigerad av Hedning1390 2011-08-01 kl. 19:00.
2011-08-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedning1390
Tror inte att alla som säger att de satt in pengar verkligen gjort det. Kan hända att några gjorde det i början kanske. Men folk på internet, och speciellt på FB är väl hyfsat skeptiska av sig när det gäller pengar iaf. Tar man ens en snabb titt på TS's andra topics så drar man nog öronen åt sig, och att ta en snabb titt på vem man skänker pengar till kan väl förmodas vara det första man gör.

Jag kollade tyvärr inte TS andra trådar först. Jag satte in pengar till honom idag vid lunchtid, sen åkte jag hemifrån och kom tillbaks för någon timme sedan och läste allt som skrivits här sedan dess och fattar först nu vad det är frågan om. Jag ska sluta tycka så jävla synd om folk hädanefter. Anledningen till att jag inte kollade upp honom lite, var att jag hade bråttom iväg idag men ville hjälpa honom eftersom jag faktiskt tyckte synd om honom och inte vill att folk ska sitta utan mat. Som sagt: Där fick man för att man vill vara snäll.
2011-08-01, 19:06
Medlem
ts är bluff eller?
2011-08-01, 19:12
Medlem
baoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Panta burkar så du får råd med en påse havregryn, sen kokar du gröt. Annars kan du se detta som en fasta, har själv testat att fasta några ggr och det kan vara rätt givande upplevelser

Havregrynsgröt is the shit! Nyttigt också
2011-08-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __087
ts är bluff eller?

Troligen en bluff ja, men det är ännu inte bekräftat.

Synd bara att jag själv inte kan använda mig av nån liknande historia och få pengar från andra flashbackare
2011-08-01, 19:14
Moderator
v50s avatar
Citat:
Hahah klockrent, man kanske skulle pröva

Riktigt schysst folk som vill hjälpa ts, tror dom flesta här lärt sig en läxa efter de tragiska som hände förut

Som sagt det är inte bevisat att TS är ett troll däremot är det väldigt mycket spekulationer kring detta men ingen har kunnat bevisa att så är fallet.
2011-08-01, 19:16
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag kollade tyvärr inte TS andra trådar först. Jag satte in pengar till honom idag vid lunchtid, sen åkte jag hemifrån och kom tillbaks för någon timme sedan och läste allt som skrivits här sedan dess och fattar först nu vad det är frågan om. Jag ska sluta tycka så jävla synd om folk hädanefter. Anledningen till att jag inte kollade upp honom lite, var att jag hade bråttom iväg idag men ville hjälpa honom eftersom jag faktiskt tyckte synd om honom och inte vill att folk ska sitta utan mat. Som sagt: Där fick man för att man vill vara snäll.

Nu är det ju inte bevisat att han lurat folk. Det är heller inte bevisat att han inte lurat folk.

Det är bra att det finns godhjärtade människor.Så alla cred till dig.

Men topic var hur han skulle få pengar till mat. Det har han fått. Problemet löst,och därmed kan tråden stängas. Resten av snacket blir OT.
(men förstår folk att dom vill veta vad som är sant,och inte)
2011-08-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag satte tyvärr in pengar åt honom. Kalla mig dum om du vill, men jag vill tro gott om folk och vill inte att folk ska vara utan mat. Men jag lär mig något av detta också.

Att tro gott om folk och att tro gott om Flashbackare är två helt olika saker.
2011-08-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Som sagt det är inte bevisat att TS är ett troll däremot är det väldigt mycket spekulationer kring detta men ingen har kunnat bevisa att så är fallet.

Medlemmar som satt över pengar har han uppgett ett namn för ett väldigt vanligt namn. Det namn han uppgett stämmer inte överens med kontoinnehavaren av kontot.

Innehavaren av kontots namn finns inte med en enda gång i hans orts lokaltidning. Inte heller en bredare sökning på google styrker någonting som KFOR, Afghanistan, migrationsverket eller död vän.

Det sätt han dodgar alla relevanta frågor säger bara en sak. Han har inte kommenterat mina frågor en enda gång för att jag vet vem han är.

Så 100% bullshit. En äkta FB scam, som jag själv var nära att gå på. Så skärp er nu inge mer "donationer" och en låst tråd kanske vore på sin plats.

Ps. Han borde spöas.
2011-08-01, 19:26
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
ts är bluff eller?

Vet ej och det kvittar faktiskt för mig. Är ts en fattig pundare så är pengarna som folk har gett honom inget att grina över då det är små summor och jaha, då gjorde man väl en pundis glad. Eller så är han inte det och då har han äntligen fått äta sig mätt, det är ju också trevligt.

Det som jag tycker är fel är ts attityd genom hela tråden med noll ödmjukhet och total arrogans. Han har vägrat lyssna på precis alla råd som folk har gett. Enda gångerna har visat vänlighet är när pengar trillat in på kontot. Resten har varit dramatiska vrål....

All respekt till folk som stridit för vårt land i afghanistan, har flera såna vänner och de kämpar alla med att vara hemma igen men de gör det med rak rygg och en vilja att ta tag i sina problem. Det är sådana killar vi ska skicka dit. Ärliga, starka, och som vet när det är dags för problemlösning.

Ts kan säga hur mycket han vill att hans tjej var otrogen och slängde ut honom och att han legat apatisk sen dess, men i en tråd har han sagt att han själv haft fyra kvinnor vid sidan av och allt jag har att säga då är...... kharma.....
2011-08-01, 19:29
Medlem
BrottareGustavs avatar
TS, enligt EXIF'en så är din kamera en "Nikon COOLPIX S9100", en sån är värd över 2000 Spänn och då kan du lätt sälja den för en tusenlapp. Prioriteringar över allt annat, jävla idiot. Sälj saker som du egentligen inte behöver innan du tigger pengar från folk som verkligen försöker hjälpa till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in