Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-30, 21:12
  #13
Medlem
Tord_Ywels avatar
Kan förstå om man håller på något lokalt lag eller liknande, men om man inte har någon koppling till laget överhuvudtaget så tyder det på att man är nalta eljest, lite på samma nivå som att hålla på Team Edward, den blå Power Rangern eller Rodney i Big Brother.
Citera
2011-07-31, 21:21
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonface
Ok låt oss ta ett exempel:du står och hejjar på ditt lag och sjunger en hyllningsramsa tillsammans med övriga klacken för den gambianska engelsktalande målvakten... Samma tidpunkt ett år sedan står du pionröd i ansiktet och sjunger tillsammans med klacken en hatramsa åt den jävla gambianske målvakten i andra laget som just det ja... Killen som stod i ditt lag förra året..

Kan ju vara så att de fansen du nämnde håller på sitt lag, inte på var och en utav spelarna. Jag gör det som exempel, har gjort det sedan jag var liten och kommer alltid att hålla på IFK. Varför? Min morbror tog med mig på en match när jag var ung sedan var jag fast. Sedan dess har det bara rullat på.
Citera
2011-07-31, 21:57
  #15
Medlem
Skitonds avatar
En match blir ju mycket mer intressant om man hoppas på att ett av lagen vinner.

Det är lite som att titta på trav mot att spela på trav.
Citera
2011-08-04, 22:59
  #16
Medlem
Förmodligen är man ute efter känslan av samhörighet på någon jävla vänster, eller så slutade man aldrig att anamma faktumet att man "skulle" hålla på ett lag när man var 11.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback