Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-08-05, 12:04
  #25
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dietyleter
Grymt! Jag ska ta mig till en retail store och kolla före jag köper mig en. Svara gärna på min fråga om det blir stor skillnad när man ser på skärmarna?

Enligt vad jag läst i tester så ska MBA vara till och med snabbare än MBP, då båda två är 13" modeller. Stämmer detta? I så fall vore en MBA det rätta valet. Minne är inget jag behöver.

Kom in på denna tråden av misstag, men blev lite intresserad av vad det blev till sist?
Citera
2012-08-05, 15:16
  #26
Medlem
Kr00ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dietyleter
Grymt! Jag ska ta mig till en retail store och kolla före jag köper mig en. Svara gärna på min fråga om det blir stor skillnad när man ser på skärmarna?

Enligt vad jag läst i tester så ska MBA vara till och med snabbare än MBP, då båda två är 13" modeller. Stämmer detta? I så fall vore en MBA det rätta valet. Minne är inget jag behöver.

Skärmen på MBA har som alla redan sagt högre upplösning och därmed större arbetsyta. Något som däremot inte är lika känt är att MBA-skärmen har sämre färgomfång, svärta och betraktningsvinkel än samtliga MBP-modeller.

Jag skulle välja MPB framför MBA av just den anledningen, dessutom tycker jag att MBP 13" är en rätt smidig dator trots tjockleken och jag har aldrig tvekat att ta med mig den någonstans på grund av att den skulle vara obehändig.

Priset på SSD-diskar kommer även att sjunka så om du vill ge MBPn en prestandaboost så kan du efter en tid byta hårddisken mot en SSD på egen hand utan att häva garantin (förutsatt att du inte rör något annat än hårddisken under bytet, det går även att byta RAM-minnet själv). Då får du en rapp dator med en betydligt kraftigare processor än MBA.

Det var vad jag hade att komma med. Du kommer att bli jättenöjd oavsett vilken Mac du väljer men som sagt, MBPn är strået vassare i mina ögon
__________________
Senast redigerad av Kr00l 2012-08-05 kl. 15:19.
Citera
2012-08-05, 17:39
  #27
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ----- Köpråd - Mac: Bärbart
/mod.
Citera
2012-08-05, 17:47
  #28
Medlem
Jag äger både en MacBook Pro och en Air.

MacBook Pro använder jag hemma och Air på jobbet eller när jag ska någonstans.
Om jag blev tvingad att bara ha en så skulle jag välja Macbook Air.

Mitt råd till dig är alltså köp en 13 tums MacBook Air.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback