• 1
  • 2
2020-03-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Detta är fruktansvärt enligt mig. VARJE gång jag dricker alkohol drabbas jag av denna JÄVLA hicka. Det är nästan så jag avstår (de få gångerna jag faktiskt dricker numera) för jag kan ju fan inte föra en normal konversation med folk pga. detta.

Har fan testat alla knep som finns (hålla andan, dricka vatten upp och ner) men fan ingenting hjälper.

Finns det något medikament mot detta eller är det bara att acceptera läget?

Ja, fyfan vad vidrigt det är. Var ett tag (år) sen nu men jag kunde hicka var 10-20 sekund i timmar.
Citera
2020-03-16, 15:01
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ja, fyfan vad vidrigt det är. Var ett tag (år) sen nu men jag kunde hicka var 10-20 sekund i timmar.

Det är ju tortyr. GÅR ju inte att njuta av alkoholen eller umgänget ALLS när man åker på den förbannade fyllehickan.
Citera
2020-03-17, 01:30
Medlem
Citat:
Det är ju tortyr. GÅR ju inte att njuta av alkoholen eller umgänget ALLS när man åker på den förbannade fyllehickan.

Fick en ikväll. (7-15s mellan)

Spelade in skiten för skoj skull med räkning. Varade som tur var inte så länge men man visste ju inte.

Edit,
https://minfil.com/n4r1Qfh1o7/hicka
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-03-17 kl. 01:45.
Citera
2022-02-13, 01:04
Bannlyst
Citat:
Detta är fruktansvärt enligt mig. VARJE gång jag dricker alkohol drabbas jag av denna JÄVLA hicka. Det är nästan så jag avstår (de få gångerna jag faktiskt dricker numera) för jag kan ju fan inte föra en normal konversation med folk pga. detta.

Har fan testat alla knep som finns (hålla andan, dricka vatten upp och ner) men fan ingenting hjälper.

Finns det något medikament mot detta eller är det bara att acceptera läget?

Har du testat att snorta peppar? 🤔 Hört att det är lämpligt
Citera
2022-02-14, 05:44
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttFlusk
Har du testat att snorta peppar? 🤔 Hört att det är lämpligt

Har du testat läsa tråden? Peppar nämns i inlägg #8 av denna mastodont till tråd.
Citera
2022-07-30, 01:13
Medlem
Peripheryys avatar
Jag löste min fyllehicka genom att hålla för näsan och dricka en hel del vatten samtidigt. Jag hickade såklart en gång i denna processen, men sedan var det över.

Äntligen har jag löst min fyllehicka.
Citera
2023-01-27, 23:45
Medlem
Håll andan! Funkar inte första gången försök igen och igen! Sist fick jag hålla andan ca 4-5 gånger och sen försvann det! Ibland funkar det på första försöket
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in