Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-01, 21:32
  #25
Avstängd
mirafioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Tack för svar!

Det fetmarkerade lät riktigt roligt... Ska genast skaffa skägg o turban också... Nä skämt o sido. Men det var inte laserpekarna de grep mig för. Dessa lämnade de kvar i lägenheten, en blå laser på 1 000 mW, en grön på 240 mW m.m. Det var för de radioaktiva grejerna. Hade Radium, Americium och Uran hemma. 3 personer från Strålsäkerhetsmyndigheten var också med o mätte i hela lägenheten.

Det var inte du som höll på och byggde en kärnreaktor hemma ?

Stod ju om det i tidningen idag.
2011-08-01, 21:34
  #26
Medlem
Haha, så jävla ball... Man blir nästan lite lycklig (surt att du åkte dit dock... får hoppas straffet blir lindrigt)
2011-08-01, 21:38
  #27
Medlem
VonRofs avatar
Haha, visste direkt.. Men det beror väl på hur du har uttalat dig, lär väl egentligen bara bli böter såvitt jag vet. För jag är nog säker på att dom måste ha mer att gå på för att kunna fälla dig för förberedande av mord bland annat.
2011-08-01, 21:41
  #28
Medlem
TS, då var det dig de talade om på Mix Megapol Nyheterna idag
2011-08-01, 21:41
  #29
Medlem
Imoyess avatar
Haha fan vad skön du är. Du lär förmodligen åka på lite böter
2011-08-01, 21:46
  #30
Medlem
Gtths avatar
En ny Anders på g? Hmm..



Hur som helst, jag tycker verkligen att det var onödigt av dig att ha radioaktiva ämnen hemma. Why? Atombomb?
2011-08-01, 21:46
  #31
Medlem
ErikPontis avatar
Intressant hobby du har där. Jag undrar också vad du hade förväntat dig om du kontaktade Strålsäkerhetsmyndigheten ? Känns ju som att det bara kan gå utför om man anmäler sig själv.
2011-08-01, 21:47
  #32
Medlem
Estresss avatar
Vad fick du betala i böter?
2011-08-01, 21:50
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estress
Vad fick du betala i böter?

Är du full. Han frågar vad han ev kommer att dömas till, och du frågar vad han fick i böter?

FAIL !
2011-08-01, 21:52
  #34
Medlem
DanteAlighieris avatar
Sköning.

Strålskyddsmyndigheten borde väl vara tacksamma att du kontaktade dem innan du drog igång på riktigt. Hoppas ditt straff blir milt.
2011-08-01, 21:54
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlightDay
Fick böter

För några veckor sedan skrev mannen till strålsäkerhetsmyndigheten för att fråga om det var lagligt att bygga en kärnreaktor hemma. Då fattade myndigheten misstankar och stormade lägenheten tillsammans med polisen.
- Jag fick vara utanför medan de letade igenom lägenheten, sen fick jag åka till förhör hos polisen. Jag erkände allting. Det är brott mot strålskyddslagen och jag fick böter, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...eaktor-i-koket


Haha ok jag skäms!
2011-08-01, 22:05
  #36
Medlem
Hehe, Underbart att det var en FBare som det talades om i artiklarna! håller tummarna att du klarar dig lindrigt, men tänkte du aldrig att du eventuellt kunde skada exempelvis grannar?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback