Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-04-14, 08:34
  #37
Medlem
Kolla upp sugar free haribos på youtube
Citera
2022-12-31, 21:40
  #38
Medlem
Isnatts avatar
Finns det sockerfritt godis som inte har laxerande effekt?
Har druckit en fanta light idag, 1,5 l och den ger ju inga problem med magen. Kan dom inte använda samma sötningsmedel till sockerfritt godis?

Har för övrigt helt slutat med sockerfritt godis, skiter sönder röven av det.
Citera
2023-01-01, 09:47
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Finns det sockerfritt godis som inte har laxerande effekt?
Har druckit en fanta light idag, 1,5 l och den ger ju inga problem med magen. Kan dom inte använda samma sötningsmedel till sockerfritt godis?

Har för övrigt helt slutat med sockerfritt godis, skiter sönder röven av det.

Tror inte det för annars borde de redan gjort sådant godis. Men tanken är ju god.
Men zero-läsk har typ 0 kalorier medan sockerfritt godis har rätt mycket kalorier. Känns inte som sockerfritt godis därför är värst populärt då man i stort sett kan äta vanligt godis.
Citera
2023-01-02, 15:21
  #40
Medlem
Har alltid undvikit dessa sockerfria godisar efter att ha läst antal reviews genom Amazon på Haribo's sockerfria gummibjörnan. Kan tipsa om att googla efter detta då det är väldigt rolig läsning!

Utdrag ur review;
"And there they sat: two bags of Haribo Sugar-Free Gummi Bears, buy one get one free.
"What a deal!" I thought naïvely. I would eat one bag before my test, and one bag afterwards.
As I walked to class, I gleefully chewed on those abominable little bastards, unaware of the utter mayhem that they would soon unleash upon my poor, poor anus."
Citera
2023-11-15, 05:20
  #41
Medlem
Kanastras avatar
Klockan är strax efter 05, en kall förvintermorgon och jag lovar nu på heder att aldrig mer äta sockerf(r)itt godis.
När jag gick och la mig vid 22 igår kväll så mulade jag i mig sockerfria tabletter. Som ett psyke!
Vid 3 vaknade jag som i en skräckfilm och kände hur min ballongknut snabbt slöt sig, i panik. Som i en film där en jagad slår igen dörren precis framför en jagande.
Det rumlade till i magen och buken spände, jag kunde känna hur hård magen var med handen.
Jag gick oroligt på toan och satte mig. Först hände ingenting men så brast allt och hela toan blev, som man säger, sprayad. Fick ta fram duschslangen för att få rent däri
Satte mig på soffan och kände hur trycket i magen byggdes upp och hur gaser och vattnig avföring rörde sig i systemet. Magen blev spänd. Det sved till i ballongknuten, skyddsdörren fungerade men jag fick rusa till toan. Ny sprayning. Detta upprepades några gånger och jag åt vitt bröd för att kasta till magen nåt att jobba med.
Nu, 2 timmar senare verkar det ha lugnat sig och jag ska strax till arbete.
Hoppas allt är över.
ÄT INTE SOCKERFRITT GODIS!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback