Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-29, 11:38
  #1
Medlem
4-Gotts avatar
Hej, jag dietar nu och äter egentligen inte godis förutom på lördagar, dock så gick jag på bio igår och ville ha nåt o tugga på så jag käkade lite mindre mat och tog en timme extra på bandet.

Jag köpte 2½ hg sockerfritt godis, ca 500 kal (borde snarare heta fettfritt godis då det ändå är 90% kolhydrater i skiten). Jag sköljde ner detta med 2 burkar pepsi max. Efter nån timme så mådde jag pyton, spydde och när jag kom hem sket jag (rätt så fast konsistens) och hade mycket gaser.

Dock under natten kom det värsta, jag kunde höra bubblande ljud från magen och hade grymma smärtor. Jag fes säkert 100 gånger för att inte nämna diaren, toan vart helt sprutlackerad av denna soppan.

Nu idag känns jag helt återställd och mitt syfte med denna post är dels att höra om ni haft liknande erfarenheter samt varna folk om att akta sig för skiten. Jag vet att det kan ge en laxerande effekt men det där var löjligt, 7 timmars illamående liksom
Citera
2011-07-29, 11:51
  #2
Medlem
q2tz5s avatar
Det måste ha varit något fel på maten som du åt innan - eller också var det en vanlig diarré...
Citera
2011-07-29, 11:53
  #3
Medlem
Dreass avatar
Sockerfritt godis plus kolsyrade drycker gör så även med min mage, undvik!
Citera
2011-07-29, 13:34
  #4
Medlem
"Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan"


Hur kan man missa detta?

Och ja, 400 gram + 660 gram i flytande form får antas falla under kategorin "överdriven konsumtion".
Citera
2011-07-29, 13:42
  #5
Medlem
Som ovan "överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan"

Samma likt viktväktarnas godis, smackar du i dig en påse av detta så blir det att sitta på muggen ett tag

Lika om du trycker i dig 2-3 läkerol askar i snabb följd...
Citera
2011-07-29, 14:49
  #6
Medlem
Highsounds avatar
färdiggrillad kyckling är väl ändå enda rätta på bio?
Citera
2011-07-29, 14:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
färdiggrillad kyckling är väl ändå enda rätta på bio?


Övriga besökare håller nog, av naturliga skäl, inte med.
Citera
2011-07-29, 15:27
  #8
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
färdiggrillad kyckling är väl ändå enda rätta på bio?

Fan heller, proteinbars som du använder som sked till kvargburken.

SKÄRPNING!
Citera
2011-07-29, 15:32
  #9
Medlem
nikenboles avatar
Ett ord: Sockeralkoholer
Citera
2011-07-29, 17:21
  #10
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q2tz5
Det måste ha varit något fel på maten som du åt innan - eller också var det en vanlig diarré...

Nej, käka som vanligt; cashewnötter, makrill och kvarg samt en bar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
"Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan"


Hur kan man missa detta?

Och ja, 400 gram + 660 gram i flytande form får antas falla under kategorin "överdriven konsumtion".

Vart går gränsen? Jag brukar dricka 2L pepsi max om dan, inga problem där. Detta godis dock (2½hg = 250g) har nåt ont i sig, vet att samma sak hände för 8 år då jag gick på en cambridge kur, dock koppla jag inte det riktigt då.

Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Övriga besökare håller nog, av naturliga skäl, inte med.

Kyckling prasslar inte i närheten lika mkt som popcorn, o godis - o regler finns det väl ändå inte för vad man får äta där inne? Hade själv med mig pizza slices en gång
Citera
2011-07-29, 17:27
  #11
Medlem
Man sparar ju inga kalorier på att äta sockerfritt godis som dessutom kostar 150-200kr kilot. Galenskap att köpa sånt.
Citera
2011-07-29, 17:53
  #12
Medlem
nikenboles avatar
Du får samma effekt av att äta två påsar tuggumi på en förmiddag....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback