Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-29, 01:19
  #1
Medlem
Har varit i så många förhållande nu så att jag verkligen har tröttnat på allt som har med tjejer att göra, men jag är rädd att jag håller på och bli en bitter kille. Är det normalt att känna så? Jag är ju trots allt 30+...

Är det normalt att känna att man vill ta en break från allt som har med fruntimmer och göra?
Citera
2011-07-29, 01:26
  #2
Medlem
Jag tycker absolut att du ska ta en paus, men då inte för "grabbarna" utan för dig själv.

Det är normalt! Nu är jag visserligen tjej, men jag har ett så bra svar här så jag kunde inte låta bli. En vän inom familjen, 30+, sket i allt vad kvinnor och sex hette i ett år efter att ha levat som en galen playboy. Han bara reste, såg, åt gott, var med sig själv.

Efter ett år var han samlad som människa, bara beroende av sig själv, och bredvid honom på planet hem mot Stockholm satte sig för övrigt tjejen som sedan skulle bli hans fru. Sörru.
Citera
2011-07-29, 01:32
  #3
Medlem
Captain-Planets avatar
Jag e sjukt trött på tjejer och allt som har med tjejer att göra. Att umgås med dom är ok för då kan man förnedra dem med någon spydig kommentar när de säger något dumt men när man har tjej är allt för jobbigt. Jag förstår att du är bitter. Ja är runt 25 och sjukt trött på fruntimmer
Citera
2011-07-29, 01:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag tycker absolut att du ska ta en paus, men då inte för "grabbarna" utan för dig själv.

Det är normalt! Nu är jag visserligen tjej, men jag har ett så bra svar här så jag kunde inte låta bli. En vän inom familjen, 30+, sket i allt vad kvinnor och sex hette i ett år efter att ha levat som en galen playboy. Han bara reste, såg, åt gott, var med sig själv.

Efter ett år var han samlad som människa, bara beroende av sig själv, och bredvid honom på planet hem mot Stockholm satte sig för övrigt tjejen som sedan skulle bli hans fru. Sörru.

He he, trevlig historia. Jag har verkligen fått avsmak från allt som har med tjejer och göra, visst vill jag leva som singel. Men absolut inte för att få nuppa här och var, har kommit till den gränsen där jag inte ens vill ha ett samtal med en tjej/kvinna. Inte för att jag hyser någon agg osv, utan jag orkar inte.

Men jag vill ju självfallet inte bli någon freak som är bitter på alla kvinnor, jag älskar ju dem. Finns inget bättre än en vacker trevlig dam
Citera
2011-07-29, 01:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkis
He he, trevlig historia. Jag har verkligen fått avsmak från allt som har med tjejer och göra, visst vill jag leva som singel. Men absolut inte för att få nuppa här och var, har kommit till den gränsen där jag inte ens vill ha ett samtal med en tjej/kvinna. Inte för att jag hyser någon agg osv, utan jag orkar inte.

Men jag vill ju självfallet inte bli någon freak som är bitter på alla kvinnor, jag älskar ju dem. Finns inget bättre än en vacker trevlig dam

Oj, inte ens ett samtal? Menar du ett sk "samtal" eller att du helt enkelt inte vill ha någon form av kontakt med hälften av jordens befolkning?

Det du skriver om att du inte orkar - är det kraven på dig själv du menar då?
Citera
2011-07-29, 01:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Oj, inte ens ett samtal? Menar du ett sk "samtal" eller att du helt enkelt inte vill ha någon form av kontakt med hälften av jordens befolkning?

Det du skriver om att du inte orkar - är det kraven på dig själv du menar då?

he he :P Jo alltså jag menar mer att lära känna någon ny, anpassa mig efter samtalet och uppvaktningen och hela denna ritual!
Citera
2011-07-29, 02:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkis
he he :P Jo alltså jag menar mer att lära känna någon ny, anpassa mig efter samtalet och uppvaktningen och hela denna ritual!

Då är jag med dig! Orka! Att avsexualisera och bara se kvinnor som vänner är ju ett alternativ tycker jag, snarare än att du ska förpassa dig själv till någon slags manshäng och undvika tjejer i kassan... ställ in huvudet på att "nu blir det inget på tre månader" och så skiter du bara i att behandla kvinnor som potentiella partners.
Citera
2011-07-29, 03:03
  #8
Medlem
Så... nu efter flera olika ligg.. de sex grejjer ni gjort.. de förhållanden ni haft.. nu idag, var står ni? Tycker ni nu att religion hade rätt? Var det inte bättre för att man leva tsm med någon hela livet.. Som ens farfädrar, man hör historier om hur de levt ihopa i 50+ år?
Citera
2011-07-29, 07:33
  #9
Medlem
aeons avatar
Jag, 30+ har definitivt kannt att det ar dags for en paus. Efter mitt senaste forhallande som varade i fem ar och tog slut i februari sa jag till mig sjalv att "Inget forhallande pa minst 2 ar", detta haller jag fast vid. Jag kanske till och med tar det ett steg langre och kor total avhallsamhet fran sex ocksa nu nar jag aker hem till Sverige igen. Lagga all fokus pa mig sjalv och min lycka, realisera mina drommar och bara ta hand om mig sjalv.

Jag ar pa intet satt trott pa kvinnor, tvartom men jag vet med mig att det skulle vara bra for mig.
Citera
2011-07-29, 10:42
  #10
Medlem
WhiskeyGinWines avatar
Jag har känt så vid flera tillfällen. Ibland har man inte energin till att hela tiden ragga och ligga i.
Ta ett break och kom tillbaka med ny energi och nya krafter.
Citera
2011-07-29, 17:06
  #11
Medlem
Daineas avatar
Det är väl inget ovanligt? Jag brukar själv ta några år för mig själv emellanåt. Är inne i en sådan period nu faktiskt, det känns så oerhört skönt att bara fokusera på sig själv och vad jag vill.
Citera
2011-07-29, 17:08
  #12
Medlem
Mandi74s avatar
Jag är inne på mitt andra år som singel, orkar inte heller med relationer för tillfället. Man behöver stanna upp och bara var/tänka på sig själv ibland oxå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback