Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-29, 00:13
  #1
Medlem
Hejsan, jag är 29 år och min fru är 28. Vår granne, en 20årig har jag lite problem med. Jag tror han och min fru flörtar. Anledningen till att jag misstänker det är:

1. Han snackar alltid med henne när hon är här ute och är med ungarna, hon är mammaledig medan jag jobbar.

2. Hon skällde ut mig en gång när jag frågade honom en fråga (vill ej gå in mer på vilken fråga).

3. Vi har mötesplats grannarna och dricker lite uppe på berget, så brukar han vara där, och jag ser hur min fru ger honom blickar, frågar honom många frågor, han brukar gå med henne när hon tex ska handla korv som vi ska grilla osv.

Jag misstänker min fru vill honom nåt. Han är inte svensk heller. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då grabben är som en robot, går som en robot, beter sig allmänt som en robot och jag tror han inte tar skit av mig. Min fru brukar prata om honom ibland till mig, om vilken bra kille han är.

Då vänder jag mig till er, vad ska jag göra?
__________________
Senast redigerad av tpac 2011-07-29 kl. 00:27.
Citera
2011-07-29, 00:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tpac
Hejsan, jag är 29 år och min fru är 28. Vår granne, en 19 årig som säger sig vara en soldat har jag lite problem med. Jag tror han och min fru flörtar. Anledningen till att jag misstänker det är:

1. Han snackar alltid med henne när hon är här ute och är med ungarna, hon är mammaledig medan jag jobbar.

2. Hon skällde ut mig en gång när jag frågade honom en fråga (vill ej gå in mer på vilken fråga).

3. Vi har mötesplats grannarna och dricker lite uppe på berget, så brukar han vara där, och jag ser hur min fru ger honom blickar, frågar honom många frågor, han brukar gå med henne när hon tex ska handla korv som vi ska grilla osv.

Jag misstänker min fru vill honom nåt. Han är inte svensk heller. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då grabben är som en robot, går som en robot, beter sig allmänt som en robot och jag tror han inte tar skit av mig. Min fru brukar prata om honom ibland till mig, om vilken bra kille han är.

Då vänder jag mig till er, vad ska jag göra?


Ställ grabben mot väggen!
Citera
2011-07-29, 00:15
  #3
Medlem
Mister-urbans avatar
Tja, om frugan funderar på om det är grönare på andra sidan kanske det finns något som är fel hos dig? Om det är henne det är fel på, så får du väl byta ut henne. Att gå omkring och misstänka saker som du gör är skadligt för alla parter så något måste du göra.
Citera
2011-07-29, 00:16
  #4
Medlem
MilfordCs avatar
Ge på din fru en reprimand så är nog saken klar sedan.
Den ska inte vara för lös, men heller inte för hård. Lagomt är bäst.
Visa vem som bestämmer. Inge respekt.
Citera
2011-07-29, 00:19
  #5
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tpac
Hejsan, jag är 29 år och min fru är 28. Vår granne, en 19 årig som säger sig vara en soldat har jag lite problem med. Jag tror han och min fru flörtar. Anledningen till att jag misstänker det är:

1. Han snackar alltid med henne när hon är här ute och är med ungarna, hon är mammaledig medan jag jobbar.

2. Hon skällde ut mig en gång när jag frågade honom en fråga (vill ej gå in mer på vilken fråga).

3. Vi har mötesplats grannarna och dricker lite uppe på berget, så brukar han vara där, och jag ser hur min fru ger honom blickar, frågar honom många frågor, han brukar gå med henne när hon tex ska handla korv som vi ska grilla osv.

Jag misstänker min fru vill honom nåt. Han är inte svensk heller. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då grabben är som en robot, går som en robot, beter sig allmänt som en robot och jag tror han inte tar skit av mig. Min fru brukar prata om honom ibland till mig, om vilken bra kille han är.

Då vänder jag mig till er, vad ska jag göra?

Du bör säga åt henne vad du misstänker samt att det inte på någon nivå accepteras, och ifall det händer igen är soldateriet slut för lillgrabbens del.

Men rör inte henne.

More or less.
Citera
2011-07-29, 00:23
  #6
Medlem
woords avatar
Säg att soldaten i byxorna står i givakt och sen tar du henne i tvåan.

OnT
Bjud in grabben på några öl och snacka lite med honom, ställ några frågor om vad han tycker om tanten din
Citera
2011-07-29, 00:28
  #7
Medlem
Konfrontera, men försök att hålla en vettig nivå på det hela.
Att vänta kommer bara att äta upp dig, göra dig mera irriterad och tillslut explodera så det blir skit av allt.
Citera
2011-07-29, 00:30
  #8
Medlem
Tortera han lite.....
Du kan ju låsa in han i en källare och låta han kolla på SIBAS reklamer i 24 timmar..
Då låter han nog frugan din vara i fred....
Citera
2011-07-29, 00:30
  #9
Medlem
MilfordCs avatar
Va fan.. blev han 20 nu helt plötsligt.
Då är det ju ingen fara.
Men ge reprimanden ändå, för säkerhets skull.
Citera
2011-07-29, 00:48
  #10
Medlem
Ärsch, det är nog inget med det. Hon kanske bara tycker han är trevlig att snacka med. Men om du känner att det är något mer så fråga vad fan det är frågan om och kanske smiska han lite nere i källaren tills han säger sanningen
Citera
2011-07-29, 01:07
  #11
Medlem
shitmagnets avatar
Du låter som en väldigt osäker människa, vilket iofs kan vara förståeligt.

Du nämner att din fru är mammaledig (nykommen bebis?), då går ju frågan osökt till hur ni har det i samvaron till varandra efter den lille kommit till världen?

Lägg din energi på att få din fru att känna sig som en kvinna istället för att oroa dig för nån liten sprätt i granngården. Var inte svartsjuk, då riskerar du att höja grannens status i fruns ögon.
Hon vill kanske bara ha lite bekräftelse, kanske är han en god vän i hennes ensamma vardag (när du jobbar), kanske därför som hon blev arg när du ställde "frågan" till honom.
Det som skulle få henne att nobba honom i ett eventuellt läge för otrohet är ju hur mycket hon värdesätter dig och det ni har tillsammans.

Hon vill kanske bara få känna sig lite extra åtrådd nu när hon under graviditeten inte kännt sig annat än fet, ful och äcklig. Visa henne att du är mannen i hennes liv, var lite lekfull, kanske

'Jäklas' med grannen så kommer du bara att framstå som en skit i din frus ögon.
Behandla grannen som luft, han är inget du oroar dig för, för du är ju en självsäker man som är det bästa som finns i din frus ögon, eller hur!
Citera
2011-07-29, 08:46
  #12
Medlem
Fråga ut bara!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback