Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-27, 23:23
  #7453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hur stark är 10 mg Oxy om man jämför med Buprenorfin? Är det som 0,5 mg Buprenorfin eller svagare?

Svagare. Under 20mg oxy ger ingenting imo.
För ett ordentligt rus om det är första gången skulle jag börja med 20mg för att testa vattnet och sen ta 20mg till efter nån timme.
Citera
2015-12-27, 23:36
  #7454
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Svagare. Under 20mg oxy ger ingenting imo.
För ett ordentligt rus om det är första gången skulle jag börja med 20mg för att testa vattnet och sen ta 20mg till efter nån timme.

Skulle vilja ha ett mer exakt svar... T ex; 1mg Buprenorfin = ? mg Oxy
Citera
2015-12-28, 01:12
  #7455
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Skulle vilja ha ett mer exakt svar... T ex; 1mg Buprenorfin = ? mg Oxy

Det är väldigt svårt att säga, jag kan ta 4 mg sub och får inte i närheten av något oxy rus, säger de bara för att du ska förstå hur de blir att jämföra. Får minimal effekt av sub.

Men om jag ska försöka jämföra för en normal person skulle jag säga 1-2mg sub är väl som 20-30mg oxy, det är den bästa jämförelsen jag kan göra. Lyssna på han över annars, ta 20, vänta, ta 20 till om du inte är nöjd, alternativt ta 30mg på en gång och inget annat inblandat. Kan tänka mig att 30mg kanske blir som 1,5mg sub för någon som är ovan med båda.

30mg är en safe mängd men är du skit opiat naiv mot oxy kan du bli illamående så bättre ta 20mg sen känner du bara efter och slänger i dig 10-20mg till beroende på hur bra effekt du får.
Citera
2015-12-28, 01:45
  #7456
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Det är väldigt svårt att säga, jag kan ta 4 mg sub och får inte i närheten av något oxy rus, säger de bara för att du ska förstå hur de blir att jämföra. Får minimal effekt av sub.

Men om jag ska försöka jämföra för en normal person skulle jag säga 1-2mg sub är väl som 20-30mg oxy, det är den bästa jämförelsen jag kan göra. Lyssna på han över annars, ta 20, vänta, ta 20 till om du inte är nöjd, alternativt ta 30mg på en gång och inget annat inblandat. Kan tänka mig att 30mg kanske blir som 1,5mg sub för någon som är ovan med båda.

30mg är en safe mängd men är du skit opiat naiv mot oxy kan du bli illamående så bättre ta 20mg sen känner du bara efter och slänger i dig 10-20mg till beroende på hur bra effekt du får.
En vanlig person skulle spy som en gris och bli sängliggande om han drog 2 mg buprenorfin i näsan, medan 20 mg oxikodon (oralt) skulle få denne att bli smått euforisk, pigg och mysig i upp till 10 timmar.
Sedan är det fel att jämföra två helt olika opioder. Buprenorfin har ju en halveringstid på runt 24 timmar medan Oxikodon ligger på under 6. Slutsatsen kan man dra själv.

Om en nybörjare ska ta Oxycontin (och andra depåvarianter): släng i dig 20 mg, vänta 1-2 timmar och utvärdera ruset, bestäm sedan utifrån det hur mycket du ska fylla på med.
Med Subutex: det är lite svårt att måtta då man måste skrapa skiten, men ta hellre för lite än för mycket. Ta en lina och vänta minst 4 timmar, helst 6, innan du bedömer ruset. Högst 0.5 mg första gången, annars blir du illamående och börjar spy. Ta hellre för lite än för mycket.
Citera
2015-12-28, 02:01
  #7457
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
En vanlig person skulle spy som en gris och bli sängliggande om han drog 2 mg buprenorfin i näsan, medan 20 mg oxikodon (oralt) skulle få denne att bli smått euforisk, pigg och mysig i upp till 10 timmar.
Sedan är det fel att jämföra två helt olika opioder. Buprenorfin har ju en halveringstid på runt 24 timmar medan Oxikodon ligger på under 6. Slutsatsen kan man dra själv.

Om en nybörjare ska ta Oxycontin (och andra depåvarianter): släng i dig 20 mg, vänta 1-2 timmar och utvärdera ruset, bestäm sedan utifrån det hur mycket du ska fylla på med.
Med Subutex: det är lite svårt att måtta då man måste skrapa skiten, men ta hellre för lite än för mycket. Ta en lina och vänta minst 4 timmar, helst 6, innan du bedömer ruset. Högst 0.5 mg första gången, annars blir du illamående och börjar spy. Ta hellre för lite än för mycket.

Nu tar du i om hur länge man ska vänta med att känna efter med Buprenorfinruset.
4 timmar? Jag skulle säga 1. Det peakar oftast efter en timme... men nu vart det OT
Citera
2015-12-28, 14:19
  #7458
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
En vanlig person skulle spy som en gris och bli sängliggande om han drog 2 mg buprenorfin i näsan, medan 20 mg oxikodon (oralt) skulle få denne att bli smått euforisk, pigg och mysig i upp till 10 timmar.
Sedan är det fel att jämföra två helt olika opioder. Buprenorfin har ju en halveringstid på runt 24 timmar medan Oxikodon ligger på under 6. Slutsatsen kan man dra själv.

Om en nybörjare ska ta Oxycontin (och andra depåvarianter): släng i dig 20 mg, vänta 1-2 timmar och utvärdera ruset, bestäm sedan utifrån det hur mycket du ska fylla på med.
Med Subutex: det är lite svårt att måtta då man måste skrapa skiten, men ta hellre för lite än för mycket. Ta en lina och vänta minst 4 timmar, helst 6, innan du bedömer ruset. Högst 0.5 mg första gången, annars blir du illamående och börjar spy. Ta hellre för lite än för mycket.

Jo du har nog rätt, men jag sa ju innan hur dumt det blir att jämföra, om någon som jag ska jämföra som knappt får effekt på sub. Ficka det i början och då behövde jag väl 1mg där omkring för att bli skön o go men effekten försvann VÄLDIGT fort, tram höll effekten i ett jävla bra tag iaf.

Men oxy för en opiat naiv på 30mg kan endå blir en lagom dos, men annars är det ju verkligen ingen stor dos och man behöver mer för att bli riktigt skön men det är bäst att jobba sig uppot annars blir man endå bara illamående och det pajjar ruset. Så din 20+20mg är nog att rekommendera för nybörjare.
Citera
2015-12-30, 16:20
  #7459
Medlem
svampen211s avatar
Hur är det att ta zolpidem för att sova när man käkat oxy?
Citera
2015-12-30, 16:52
  #7460
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur är det att ta zolpidem för att sova när man käkat oxy?
Menar du om det funkar bra eller om det är farligt?
Citera
2015-12-30, 18:08
  #7461
Medlem
strezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Hur är det att ta zolpidem för att sova när man käkat oxy?

Fungerar klockrent för mig, mysig kombo.
Citera
2015-12-30, 21:30
  #7462
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Har kvar några blisterförpackningar från något år tillbaka då jag skadade mig svårt i en olycka och hade svåra smärtor. Då fungerade det utmärkt som smärtlindring men något rus märkte jag aldrig.

För en timme sedan tog jag en depå 5 mg och en snabbverkande 5 mg pga en irriterande ryggsmärta som inte Alvedon + Ipren hjälpte mot. Smärtan är nu helt borta, men jag känner också ett tydligt och mycket behagligt rus! Aldrig upplevt det förr. Premiär för opiatrus detta.

Mycket förvånad att en så låg dos kan ge ett rus.
Citera
2015-12-30, 21:51
  #7463
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Har kvar några blisterförpackningar från något år tillbaka då jag skadade mig svårt i en olycka och hade svåra smärtor. Då fungerade det utmärkt som smärtlindring men något rus märkte jag aldrig.

För en timme sedan tog jag en depå 5 mg och en snabbverkande 5 mg pga en irriterande ryggsmärta som inte Alvedon + Ipren hjälpte mot. Smärtan är nu helt borta, men jag känner också ett tydligt och mycket behagligt rus! Aldrig upplevt det förr. Premiär för opiatrus detta.

Mycket förvånad att en så låg dos kan ge ett rus.
Ja Oxikodon är väldigt potent och en mycket bra substans i alla syften. 5 mg räcker för mig för ett skönt rus och för i stort sett total smärtlindring (som du, ryggsmärta). Tog 7.5 mg en gång vid svår ryggkott och smärtlindringen var 100 %.

Var det depot du tog när du hade skadat dig? Den ger ju inte samma påslag och kanske därför inte gav dig någon kick eller rus.
__________________
Senast redigerad av DEPRESSIV 2015-12-30 kl. 22:26.
Citera
2015-12-31, 02:09
  #7464
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Var det depot du tog när du hade skadat dig? Den ger ju inte samma påslag och kanske därför inte gav dig någon kick eller rus.

Båda. Depot och toppade med snabbverkande när smärtan var extra kraftig.

Förövrigt kan jag tillägga att det ikväll slutade med att jag blev lite illamående och somnade. Vaknade nyss och mår bra! Ryggsmärtan är fortfarande i schack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback