Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-01, 13:43
  #3889
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
Kan hålla med om att ruset är lite "tunnt" eller "smalt" om du jämför med h, som är mer djuploadande och brett. Men h är ju alldeles för mycket av det; att ligga hemma på soffa osv, det är ett jävla osocialt liv, ensamt. O är lite av motsatsen om du inte doserar för hårt dvs. Summarerar du allting så fungerar du inte med h-rus, inte socialt, inte mentalt, inte alls. Men med o så kan du fungera utmärkt, och du får ett ytligare rus med mer energi - och som är den bästa antidepressiva medicinen jag vet - tills du tänder av då.

För svensson är inte 4 kr/mg dyrt. De får ju ett ruskigt rus, om 2x30/40mg på en kväll och natt för 320 kr. Även många, många missbrukare ger lätt 3-4 kr mg. Men själv aldrig mer än 2 kr, om det skulle vara aktuellt.

Men alkohol är bäst, och rökning är nog farligast av alla vanliga droger.


Jag funkar nog bäst socialt med heroin av alla opiater men jag har hållit på med den skiten i över 13 år så det har väl sina förklaringar

Jag gör allt för att inte sponsra sådana grisar.

Fy fan för alkohol, det ger mig inget längre fast ändå dricker jag...ska inte diskutera det här för då får jag väl ännu en varning
Citera
2012-07-02, 14:35
  #3890
Medlem
luffans avatar
Van vid doser runt 80mg för ett soft rus. Har dock tryckt i mig ca 25mg alpra och runt 150mg diazepam sista dagaRna. 40-50mg oxy kanske blir lagom eller cad tror ni? Hade tänkt svälja hela tabletterna också (contin)
Citera
2012-07-02, 18:53
  #3891
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av luffan
Van vid doser runt 80mg för ett soft rus. Har dock tryckt i mig ca 25mg alpra och runt 150mg diazepam sista dagaRna. 40-50mg oxy kanske blir lagom eller cad tror ni? Hade tänkt svälja hela tabletterna också (contin)

Det är omöjligt att säga. Men folk jag vet har dött av liknande omständigheter, och det beror ofta på att man är slutkörd, och då krävs inte så mycket. Det är omöjligt att uttala sig, men skulle du vara min syrra så skulle jag vara allvarligt oroad, av den lilla infon du ger.
Citera
2012-07-02, 18:53
  #3892
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffan
Van vid doser runt 80mg för ett soft rus. Har dock tryckt i mig ca 25mg alpra och runt 150mg diazepam sista dagaRna. 40-50mg oxy kanske blir lagom eller cad tror ni? Hade tänkt svälja hela tabletterna också (contin)

Hur skall vi kunna veta om du kan få andningsproblem ? föreligger alltid en risk och spec. när man har tagit sånna extremt höga benso doser. Låter jävligt riskabelt jag hade aldrig gjort de !
Citera
2012-07-02, 19:44
  #3893
Medlem
CitiesinDusts avatar
Citat:
Van vid doser runt 80mg för ett soft rus. Har dock tryckt i mig ca 25mg alpra och runt 150mg diazepam sista dagaRna. 40-50mg oxy kanske blir lagom eller cad tror ni? Hade tänkt svälja hela tabletterna också (contin)

Du bör nog avstå Oxyn, alprazolam och till viss del även diazepam kan verka andningsdepressivt... Vilket även oxy gör... Kanske en 5-10 mg om du nu tvunget skall blanda...
Citera
2012-07-02, 22:45
  #3894
Medlem
ipostians avatar
Har i stort sett slut på OxyNorm, så tänkte börja med OxyContin.

Hur gör en amatör? Tänker inte injicera eller köra upp något i röven, bara oralt. Ska man tugga eller blanda med vatten eller hur gör man? Är van vid 5mg OxyNorm. Hur stor skillnad blir det med 10mg OxyContin?
Citera
2012-07-03, 01:03
  #3895
Avstängd
d-bolls avatar
har själv kört oxy några gånger och gillade faktiskt ruset ganska mycket. tycker det är ett mellanting mellan tramadol och subutex, och man kan reglera ifall man vill bli noddig osv.

en fråga bara av ren nyfikenhet, så det är inget kranfiske.

oxy är ju ganska svårt att få tag i, det tycker jag iallafall, så jag undrar bara hur ni lyckas få tag i oxy? har ni haft det på recept och blivit torsk på det, eller tar ni det bara då och då?

för de flesta som går på oxy verkar ha det utskrivet.
Citera
2012-07-03, 01:07
  #3896
Avstängd
d-bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipostian
Har i stort sett slut på OxyNorm, så tänkte börja med OxyContin.

Hur gör en amatör? Tänker inte injicera eller köra upp något i röven, bara oralt. Ska man tugga eller blanda med vatten eller hur gör man? Är van vid 5mg OxyNorm. Hur stor skillnad blir det med 10mg OxyContin?

ja det beror på.

hur länge har du ätit 5mg oxynorm? är det varje dag eller vid behov? ifall du äter det varje dag så kommer du känna av 10mg oxycontin men inte jätte-jätte mycket.

om du däremot har ätit det då och då, låt säga några tillfällen per vecka, då kommer du känna av 10mg oxycontin garanterat.
Citera
2012-07-03, 15:14
  #3897
Medlem
luffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
Det är omöjligt att säga. Men folk jag vet har dött av liknande omständigheter, och det beror ofta på att man är slutkörd, och då krävs inte så mycket. Det är omöjligt att uttala sig, men skulle du vara min syrra så skulle jag vara allvarligt oroad, av den lilla infon du ger.

Vet att jag jag knapphändig information flöddrad som jag var. 60mg oxy och ett gäng vallar och xanor, vilket absolut var i högsta laget, nen lever gör jag. Historian kunde dock varit en annan om jag vart mindre eller somnat :-P
Citera
2012-07-03, 15:41
  #3898
Medlem
CitiesinDusts avatar
Citat:
Har i stort sett slut på OxyNorm, så tänkte börja med OxyContin.

Hur gör en amatör? Tänker inte injicera eller köra upp något i röven, bara oralt. Ska man tugga eller blanda med vatten eller hur gör man? Är van vid 5mg OxyNorm. Hur stor skillnad blir det med 10mg OxyContin?

Det bästa är att skala av det blå på 5rna och sedan krossa och hacka dom till ett pulver... Sedan snorta dom... Bättre påslag och ingen förstoppning... 5 mg OxyNorm är samma som 5 mg OxyContin. Men OxyContin har långsammare absorbtion pga att dom är depottabletter. Om du nu vill ta dom oralt, skala dom och svälj, eller krossa och bomba...
Citera
2012-07-03, 20:14
  #3899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
en fråga bara av ren nyfikenhet, så det är inget kranfiske.

oxy är ju ganska svårt att få tag i, det tycker jag iallafall, så jag undrar bara hur ni lyckas få tag i oxy? har ni haft det på recept och blivit torsk på det, eller tar ni det bara då och då?

för de flesta som går på oxy verkar ha det utskrivet.
Har fått på recept på Oxy + att jag får fler via en kontakt
har precis bett läkaren om påfyllning av recept och höjning av min dos

Har även Imovane på recept men får Stilnoct, FM1r och Sobril på annat håll. (även Imovane när de på recept inte räcker)
Recept är ju klart trevligast för plånboken
Citera
2012-07-03, 21:02
  #3900
Avstängd
d-bolls avatar
vad är starkast, oxikodon eller buprenorfin? alltså oxynorm/oxycontin jämfört med subutex/buprenotex.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback