Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-10-04, 16:37
  #25
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayZ
Lite offtopic men någon som vet hur man får sin time capsule att fungera wireless? Fungerar endast för min far (som förövrigt installerade den, kan det ha något med det att göra?)

Kan du surfa wireless?
Citera
2011-10-07, 04:27
  #26
Medlem
JayZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Kan du surfa wireless?

Jag kan surfa wireless ja. Men endast ansluta till hårdisken när jag har kabeln i.. Någon som vet?
Citera
2012-06-21, 20:21
  #27
Medlem
526s avatar
Jag kan inte se innehållet på den externa hårddisken som är ansluten med USB till TC.
Den kommer upp på nätverket och funkar bra, men inga av de filer som låg på den från början är synliga. Fattar inte?
Citera
2012-06-21, 20:40
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag kan inte se innehållet på den externa hårddisken som är ansluten med USB till TC.
Den kommer upp på nätverket och funkar bra, men inga av de filer som låg på den från början är synliga. Fattar inte?
Hur är disken formaterad?
Citera
2012-06-21, 21:49
  #29
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Hur är disken formaterad?
Aha . . .du tänker så . . .

Men det funkar ju bra med nya filer, som lagts till när den varit kopplad till TC. Och när man sätter disken rakt i datorn så syns alla filerna
Citera
2012-06-21, 22:48
  #30
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Aha . . .du tänker så . . .

Men det funkar ju bra med nya filer, som lagts till när den varit kopplad till TC. Och när man sätter disken rakt i datorn så syns alla filerna
Det står i instruktionerna hur man ska göra, eller på google. Du ska använda Airport Utility, sätta på fildelning under "diskar". Givetvis har du också satt på "disksäkerhet med TC-password" så det är din disk bara s a s. Välj sedan "omstart" av TC och stäng airport utility.
Citera
2012-06-21, 22:54
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Aha . . .du tänker så . . .

Men det funkar ju bra med nya filer, som lagts till när den varit kopplad till TC. Och när man sätter disken rakt i datorn så syns alla filerna
Okej, det var ett långskott förvisso.
Citera
2013-07-05, 23:38
  #32
Medlem
leinblads avatar
Har en fråga

Jag har en macbook air, nyaste versionen. När jag kör skärmdubblering mot ATV så är det ca 1 sekunds lag på TVn jämfört med datorn, är det något som skulle lösas om jag skaffade en TC. För som jag uppfattar det ska den ha snabbare WIFI än min vanliga router från Telia? Om inte annat så verkar det ju vara ett jävligt smidigt sätt att säkerhetskopiera, Eller är det helt enkelt så att jag letar en anledning till att köpa på min ny teknik!?
Citera
2013-07-20, 23:14
  #33
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leinblad
Har en fråga

Jag har en macbook air, nyaste versionen. När jag kör skärmdubblering mot ATV så är det ca 1 sekunds lag på TVn jämfört med datorn, är det något som skulle lösas om jag skaffade en TC. För som jag uppfattar det ska den ha snabbare WIFI än min vanliga router från Telia? Om inte annat så verkar det ju vara ett jävligt smidigt sätt att säkerhetskopiera, Eller är det helt enkelt så att jag letar en anledning till att köpa på min ny teknik!?

Jag har trådat 1Gbit från datorn till Apple TV. Har 2.6ms i latency och det går inte att spela film med skärmdubblering. En ny TC med 802.11ac kommer inte lösa problemet.
Citera
2013-07-21, 00:24
  #34
Medlem
leinblads avatar
Ok, hur menar du att du inte kan spela film genom skärmdubblering, haltar ljudet eller?

Det som stör mig är att muspekaren är ca 0.5 sekund efter på tvn jämfört med dator.
Citera
2013-07-27, 18:15
  #35
Medlem
Truffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leinblad
Ok, hur menar du att du inte kan spela film genom skärmdubblering, haltar ljudet eller?

Det som stör mig är att muspekaren är ca 0.5 sekund efter på tvn jämfört med dator.

Jepp, ljudet blir inte bra i min mening. Precis som du beskrev det med muspekaren. Jag får samma effekt (latens) hos mig och då har jag trådat hela vägen fram till ATV. Men om någon har fått det att fungera bra är jag väldigt nyfiken på hur de har löst det.

Vad har du för budget och TV idag?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback