Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-28, 22:35
  #1
Medlem
Tjena skulle vilja få reda på lite annorlunda öppnings/raggningsrepliker. Har alltid svårt för att komma igång att snacka med en brud. Vet aldrig vad jag ska säga när jag vill typ ragga upp någon eller bara snacka för att kunna lära känna henne bättre. Man brukar ju alltid fråga om vilken skola/jobb dem går/arbetar på men det känns så tradigt o fråga det alltid. Har ni några bra förslag?
Citera
2011-07-28, 22:37
  #2
Medlem
SwAxXs avatar
Fråga efter en cigg, sen därefter frågar du namn, vilka hon känner här på krogen blablabla
Citera
2011-07-28, 22:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Fråga efter en cigg, sen därefter frågar du namn, vilka hon känner här på krogen blablabla

haha tyvärr så röker jag inte.:/ Men visst kan köra den en då. En cigg gör inget tack ska tänka på den till nästa gång.
Citera
2011-07-28, 22:52
  #4
Medlem
Judeschweins avatar
''Ursäkta, vet du var toaletten ligger? Snabbt! Måste lägga en j-la brakare där.''

Sen kommer du tillbaka efter en stund och då har du redan ett naturligt samtalsämne.
Citera
2011-07-28, 22:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Fråga efter en cigg, sen därefter frågar du namn, vilka hon känner här på krogen blablabla
Bättre att fråga efter eld, annars är man ju en tiggare.

Finns det verkligen någon som använder färdiga repliker? Mer än som ett skämt då kanske.
Ts, om det sitter ett par ensamma damer vid ett bord kan du ju helt enkelt fråga om du kan få slå dig ned.
Sen kan du ta med dig ett paket ut, sen kan du gå ut och röka med folk. Bara för att du feströker 3 cigg på helgen betyder inte det att du är en rökare.

Du tar ut henne ut, där är det lugnare än inomhus och det går att snacka mer normalt. Lättare att få iväg henne från hennes kompisar också.
Citera
2011-07-28, 23:04
  #6
Medlem
Wzzys avatar
"Tjena snygging vill du bjuda på nått att dricka?"
Citera
2011-07-28, 23:09
  #7
Medlem
"Jag är en tjej kort ikväll!"
Citera
2011-07-28, 23:09
  #8
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Fråga efter en cigg, sen därefter frågar du namn, vilka hon känner här på krogen blablabla

Citat:
Ursprungligen postat av Boppesoes
haha tyvärr så röker jag inte.:/ Men visst kan köra den en då. En cigg gör inget tack ska tänka på den till nästa gång.

Precis det är en rätt bra öppning, på det store hela är hemligheten med vad man ska säga till en tjej man bara går fram till att få det att låta avslappnat och inte som en öppningsreplik.
Citera
2011-07-28, 23:10
  #9
Avstängd
Låt den här tråden dö innan alla bra öppnare blir offentliga.
Citera
2011-07-29, 00:18
  #10
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iron-Mike
Låt den här tråden dö innan alla bra öppnare blir offentliga.

Ja fy för den som inte kan tala för sig själv, då missar man ju alla brudar om alla "öppnare blir offentliga. "
Citera
2011-07-29, 00:36
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Ja fy för den som inte kan tala för sig själv, då missar man ju alla brudar om alla "öppnare blir offentliga. "

Finns betydligt efektivare och genomtänkta öppnare, inte som all skit som postats i den här tråden. Men det är ju bra.
Citera
2011-07-29, 01:23
  #12
Medlem
PeterBorossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
''Ursäkta, vet du var toaletten ligger? Snabbt! Måste lägga en j-la brakare där.''

Sen kommer du tillbaka efter en stund och då har du redan ett naturligt samtalsämne.
hahahaha underbar! Själv brukar jag vara ganska flexibel, det blir ofta mest naturligt när man ställer frågor eller lägger repliker när det har något med miljön och situationen och göra, frågor som "vad tycker du om DJn?" går bort direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback