Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-02, 13:59
  #121
Avstängd
Feuers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
ok, jag ska omformulera mig. är sojafärs lika laxerande som soja-pasta?

Det tror jag inte!
Citera
2017-05-02, 15:35
  #122
Avstängd
dasjewhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Skulle stå sojafärs här, my bad.

Jag kallar dig iGnorant iDiot eftersom du inte förstår mer än en iGnorant iDiot (att du är någorlunda judemedveten innebär för övrigt inte att du förstår hur resten av världen fungerar). Sedan, om något är manligt så är det kunskap, och om något är kvinnligt så är det ju iGnorans, så du är den riktiga bitchen här

Fast nu är det ju betydligt fler än bara jag som tycker så och dina kommentarer och ad hominem-angrepp visar ju egentligen vem av oss som är den ignoranta idioten. En man leder och lär en kvinna skriker och gnäller sin vilja igenom.


Citat:
Det blir lätt så, när man är upplyst; lätt hänt att man uppfattas som "hjärntvättad sektmedlem" av iGnorant mainstreamfolk. Men när du blir upplyst så förstår du att det jag skrev om equol i föregående inlägg, helt enkelt var ren vetenskaplig fakta. Du kan kalla det "din teori" och "hjärntvättad sektmedlem" och liknande trams bäst du vill, men det där är ren vetenskaplig näringslära. Forskningen kring equol är väl etablerad vid det här laget, det är liksom inget de upptäckte igår (gör en sökning om equol på Pubmed så får du fram hur många vetenskapliga studier som helst som lovordar denna veganska kickass molekyl).

Undrar om idioterna i Scientologin eller Jonestown känner/kände sig lika missförstådda som du. Stackare. Det är ju så orättvist när folk har olika åsikter och det har ju aldrig tidigare visat sig att studier manipulerats för att befrämja produkter med bakomliggande dolda intressen. Utan att vara alltför konspiratorisk så räcker det med att kolla vilket land som står för den högsta produktionen av skiten i världen.


Citat:
Din dumma jävel, soja innehåller ingen östrogen. Förstod du ingenting av mitt föregående inlägg? Fytoöstrogener är inte östrogen (det är felaktigt att kalla det fytoöstrogen, men ja, fytoöstrogen är östrogen-liknande molekyler). Detta beskrevs bra i BBC-länken jag länkade till i mitt förra inlägg:

^^ Det är exakt så SERMs och SARMs fungerar. SARMs är "anabola 2.0" och ger AAS-resultat (främst muskelökning) utan de negativa sidoeffekterna, som förekommer pga den androgena viriliseringen (alltså DHT). Equol som ju är en naturlig molekyl, var inte designad som en SERMs, men beter sig de facto som en SERMs. Hela poängen med SERMs/SARMs, är könshormoner utan negativa bieffekter.

Nu vet du det, men det är inte säkert att det har sjunkit in i huvudet på dig än. Läs om det jag skrev 10 gånger tills du fattar.

För övrigt hittar du mer östrogen (riktig sådan) i diverse mejeriprodukter:

Källa:
Does Drinking Milk Increase Estrogen Levels in Men?
http://www.livestrong.com/article/55...trogen-in-men/

Ganska typiskt er anti-intellektuella, att klaga över pseudo-estrogenerna i soja men totalt iGnorera det riktiga östrogenet som finns i mejeriprodukter (som ni aldrig klagar över hur mjölk feminiserar en, hur mjölk bidrar till benskörhet och bröst/prostatacancer osv); hur ni aldrig klagar över alkohol som de facto är testosteronsänkande, och istället klaga på bra skit som cannabis, osv. Ni är helt enkelt dumma i huvudet

Vilka negativa grejer om soja? Fytoöstrogener är inte negativt överhuvudtaget, tvärtom, det är riktigt bra grejer.

Det här är bara desinformation. Läs denna istället:

A Vegan Doctor Addresses Soy Myths and Misinformation:
http://freefromharm.org/health-nutri...isinformation/

Att du har den uppfattningen beror på att du är anti-intellektuell.

Återigen visar du på att du tar det hela så seriöst att du troligen hade skjutit skallen av dig om din ledare beordade dig. Soja har haft väldigt negativa och dokumenterade effekter på män med vissa som utvecklat gyno av en relativt liten konsumtion. Du är helt enkelt en hjärntvättad enögd gaphals som inte greppar att ett mynt har alltid två sidor. Soja är möjligen bra som substitut och kan användas där det råder proteinbrist men att käka det för hälsoaspekterna som man är som att förlänga livet med några år men samtidigt så försämrar man potentiellt livskvalitén. Eftersom det ännu inte råder tillräcklig konsensus kring sojan så är det fortfarande ett lotteri och idioter som dig går all in. Men det brukar missbrukspersonligheter göra.

http://www.menshealth.com/nutrition/...gative-effects


Citat:
Du kallar dig "dasjewhunter" och du har en avatar på Christoph Waltz från Inglorious Basterds, så ja, vad ska jag kalla dig? Faktum är dock att dina åsikter i den här frågan är rätt standard bland dagens nynazister, som har hakat på manlighetstrenden med deras snack om hur manligt det är att äta kött, att veganism är för de svaga, att alkohol borde vara lagligt medan cannabis ska vara olagligt, och så vidare. Du är en mainstreamtänkare; finns ingen originalitet i din mentalitet.

Något av det manligaste som finns är nämligen just veganism, du vet, som Mr. Spock Logik, vetenskap, fakta, allt sådant talar för att vegansk näring är bättre på alla sätt och vis för ens personliga hälsa och för miljön. Riktiga män förstår detta, medan ni reaktionära 85 IQ fårskallar förespråkar stenåldersdieter och liknande efterbliven skit.

Kokade sojabönor, eller edamame, innehåller samma fördelning av makronutrienter osv, men mer vätska. Cirka 70% vätska och runt 128 kcal per 100 g.

Vill du bulka så rekommenderar jag att du äter Anamma vegofärs (den innehåller rapsolja, till skillnad från Kung Markatta sojafärs, som är typ bara sojaproteinkoncentrat från avfettade sojabönor) med en massa nudlar eller liknande (upp till dig vad du tycker det passar bäst med).

Du är verkligen en parodi på dig själv. Du kallar mig ignorant idiot men samtidigt utgår du ifrån att jag är nazist pga en filmkaraktär från en jävligt populär film. Eftersom du har Billy Mays som avatar ska jag då utgå ifrån att du är en sönderkoksad försäljare av Soja-produkter? Hmm saker och ting börjar sakta men säkert komma på plats lol

Veganism är manligt? Antingen så är det någon brud som pussywhippat dig till veganism eller så har du rökt sönder din verklighetsuppfattning. Vegansim är allt annat än manligt och dom flesta kan lokalisera en blek och sleten vegan på en km avstånd. Snälla, tro inte på sån skit det är patetiskt. Det är som att lyssna på en brud som tycker att det är manligt och snyggt när en kille rakar benen. Rakar du också dina ben gumman?

Jag är ingen nazist men jag är av uppfattningen att asfalt ska ligga på sin plats och män behöver animaliska proteiner för att befrämja den manliga utvecklingen.

Jag har Waltz som avatar för jag ser mig själv som en modern men civiliserad Jewhunter. Jag lokaliserar och markerar när jag ser att det förekommer judiska trollerier. Som med Soja-produkter.

Btw jag fattar inte var du har fått min öl kontra cannabiskonsumtion ifrån?
__________________
Senast redigerad av dasjewhunter 2017-05-02 kl. 15:38.
Citera
2017-07-03, 17:55
  #123
Medlem
japanskbruds avatar
Jag trodde jag hatade sojafärs tills jag provade den veganska färsen från hälsans kök som finns i frysdisken(idag). .. den smakar jävligt bra.. och har inte den där konstiga bismaken av bensin som soja har i vanliga fall. .. värmde den bara på plåten och kryddade med lite vitlökspulver och japansk soja. .. kommer garanterat köpa fler gånger. :P
Citera
2017-07-03, 18:25
  #124
Medlem
Silvermoons avatar
Sjukt ändå att den här tråden fortfarande lever snart 6 år efter att jag startade den.

Kan berätta att jag inte köpt sojafärs en enda gång sen jag gjorde inlägget.
Citera
2017-07-10, 22:50
  #125
Medlem
Bertil85s avatar
Sojafärs är inte bättre än köttfärs. Det heter ju köttfärssås.

En demokrati helt enkelt.
Citera
2018-03-28, 11:20
  #126
Medlem
JustZlatans avatar
Har börjat med sojafärs. Mycket gott faktiskt. Man sjudar färsen i varmt vatten med buljong och kryddor, jätteenkelt.
Citera
2019-04-22, 18:22
  #127
Medlem
Madagascars avatar
Jag testade COOPs Vegofärs. Jag mår lite illa.

https://www.coop.se/handla-online/va...vegofars-soja/

Fan vad mycket skit de har i produkterna:

"INGREDIENSER: Rehydrerat SOJAPROTEIN 95%, antioxidationsmedel (E 326), salt, färgämne (E 150a), naturlig arom, arom, KORNMALTEXTRAKT, glukossirap, hydrolyzerat SOJAPROTEIN, kryddor, örtkryddor, järn, vitamin B12."
Citera
2019-04-23, 19:34
  #128
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag testade COOPs Vegofärs. Jag mår lite illa.

https://www.coop.se/handla-online/va...vegofars-soja/

Fan vad mycket skit de har i produkterna:

"INGREDIENSER: Rehydrerat SOJAPROTEIN 95%, antioxidationsmedel (E 326), salt, färgämne (E 150a), naturlig arom, arom, KORNMALTEXTRAKT, glukossirap, hydrolyzerat SOJAPROTEIN, kryddor, örtkryddor, järn, vitamin B12."
Behövs nog mycket kollijox för att få smaken att likna kött.
Citera
2019-04-23, 19:44
  #129
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag testade COOPs Vegofärs. Jag mår lite illa.

https://www.coop.se/handla-online/va...vegofars-soja/

Fan vad mycket skit de har i produkterna:

"INGREDIENSER: Rehydrerat SOJAPROTEIN 95%, antioxidationsmedel (E 326), salt, färgämne (E 150a), naturlig arom, arom, KORNMALTEXTRAKT, glukossirap, hydrolyzerat SOJAPROTEIN, kryddor, örtkryddor, järn, vitamin B12."
Här har du lite renare grejer:

Citat:
Ingredienser: SOJAfärs av kallpressade SOJAbönor*.*= KRAV-ekologisk ingrediens.

* = KRAV, ** = EU - ekologisk
https://www.kungmarkatta.se/produkte...s-300g-500200/

Citat:
Vatten, SOJAPROTEIN (26%), rapsolja/-olie, lök, salt, kryddor, naturliga aromer, karamelliserat socker.
https://www.anamma.eu/products/vegof...ion-2039288969

Har inte testat Coop's sojafärs, men om du mår illa av Kung Markatta eller Anamma sojafärs, ja då är det fel på dig.
Citera
2019-04-23, 19:53
  #130
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Här har du lite renare grejer:

https://www.kungmarkatta.se/produkte...s-300g-500200/

https://www.anamma.eu/products/vegof...ion-2039288969

Har inte testat Coop's sojafärs, men om du mår illa av Kung Markatta eller Anamma sojafärs, ja då är det fel på dig.
Tack för tips.

Särskilt Markattas produkt ser intressant ut. Helt fri från tillsatser.
Citera
2019-04-23, 20:29
  #131
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag testade COOPs Vegofärs. Jag mår lite illa.

https://www.coop.se/handla-online/va...vegofars-soja/

Fan vad mycket skit de har i produkterna:

"INGREDIENSER: Rehydrerat SOJAPROTEIN 95%, antioxidationsmedel (E 326), salt, färgämne (E 150a), naturlig arom, arom, KORNMALTEXTRAKT, glukossirap, hydrolyzerat SOJAPROTEIN, kryddor, örtkryddor, järn, vitamin B12."

Inte för att dissa din kunskap om tillsatser eller så, men det där är ingen extremt lång ingredienslista. Att tänka på är att detta är en processad produkt som ingen låtsas vara helt naturlig.

Då är det betydligt märkligare att köttfärs inte allt för sällan inte enbart är färs av "valfritt djur" utan även innehåller vatten som binds med bland annat polyfosfat (E450-452), mjölkpulver eller potatisflingor...
Citera
2019-04-23, 20:52
  #132
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Inte för att dissa din kunskap om tillsatser eller så, men det där är ingen extremt lång ingredienslista. Att tänka på är att detta är en processad produkt som ingen låtsas vara helt naturlig.

Då är det betydligt märkligare att köttfärs inte allt för sällan inte enbart är färs av "valfritt djur" utan även innehåller vatten som binds med bland annat polyfosfat (E450-452), mjölkpulver eller potatisflingor...

Hur menar du nu? Pratar du om någon form av fryst nötfärs som kallas något annat än köttfärs?

Färsk nötfärs har inga tillsatser alls. Fryst nötfärs tror jag inte ens får kallas för nötfärs/köttfärs om man tillsätter mer än några få procent tillsatser. Det råder ganska strikta regler kring just nötfärs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback