Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-28, 13:53
  #1
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Hallå!

Under alla mina år som rökare har jag stött på mååånga som bara röker grönt. Vissa har inte ens testat brunt och vägrar. Detta gör mig förbannad. Har endast mött någon enstaka person som bara röker brunt, och detta har de oftast haft extremt bra motiveringar till. Att bara röka grönt är något jag stör mig på nått så oerhört mkt, och har alltid gjort. Brunt har ju en lite "fulare" stämpel hos många och namnet hasch låter i mångas öron mer pundigt än t ex grönt, weed, marijuana osv. Självklart föredrar man oftast weed i sverige då det mesta haschet man kommer över är skit, men vafan är ju kul med omväxling dessutom kan riktigt bra hasch knulla de flesta feta weedstrainsen.

Stereotypen av en person som bara röker grönt för mig är en svensson, helst rik eller medelklass som röker lite då och då och anser sig själv vara "soft dude" pga detta. Antagligen började han röka när han resta i typ Australien, där han såklart lärde sig surfa också. Pinsamt as dvs...

En person kan tacka nej till spliffen som passas runt, har full respekt för en person som motstår grupptryck och dessutom mer röka till mig! Men när en person säger nej med anledning av att det är brunt i spliffen, då sjunker denna person som en sten i mina ögon. Stör mig nått så fruktansvärt på detta, kan inte släppa det.

Ni som bara röker grönt, varför?

Ni som röker både och som vanligt folk, vad tycker ni om personer som vägrar hasch för att det är för "smutsigt" eller annat bs?
Citera
2011-07-28, 13:57
  #2
Medlem
PourchGhoulss avatar
De flesta tror att hasch är "farligare" och att man får psykos lättare, trams.
Citera
2011-07-28, 14:00
  #3
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PourchGhouls
De flesta tror att hasch är "farligare" och att man får psykos lättare, trams.

Och det är ju fruktansvärd idioti att tro det? Obildat, hjärntvättat jävla tankesätt.... Har träffat folk som bara röker hasch med motiveringen att de inte vill bli för benga. Av det jag köpt i Sverige är gräs potentare åtminstone 4/5 gånger.
Citera
2011-07-28, 14:01
  #4
Medlem
konsentrations avatar
Har hört att vissa blir nojiga av brunt. Själv röker jag allt som jag kan få tag på
Citera
2011-07-28, 14:05
  #5
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-Down-The-Line
Vissa har inte ens testat brunt och vägrar. Detta gör mig förbannad. Har endast mött någon enstaka person som bara röker brunt, och detta har de oftast haft extremt bra motiveringar till. Att bara röka grönt är något jag stör mig på nått så oerhört mkt, och har alltid gjort.

Seriöst , varför kan inte folk få göra som dom vill?
Har du några hjärnceller kvar överhuvudtaget ?
Citera
2011-07-28, 14:06
  #6
Avstängd
Minutens avatar
Big deal? Kanske av samma anledning som att vissa folk dricker cider, men inte öl? Kanske av samma anledning som att vissa folk röker, medans andra endast snusar? Blir du förbannad på folk som snusar, om dom tackar nej till att ta en cigg?

Det är en smaksak, d.v.s. ens egna val man man vill ha och inte, ditt spån.

Minska istället på rökat och använd ditt huvud till vettigare saker, än att grubbla på onödig skit som du gör nu.
__________________
Senast redigerad av Minuten 2011-07-28 kl. 14:16.
Citera
2011-07-28, 14:12
  #7
Medlem
pajasos avatar
Jag, som erfaren brukare sen en lång tid tillbaka kan självklart bara svara för mig själv; att jag röker i princip bara grönt nu för tiden är pga av några andledningar, först så föredrar jag den typen av cb, har alltid gjort och kommer alltid att göra, sen är jag tobaksfri sen ett par år tillbaka och mitt sett att inta cb är via en joint, det är min grej så då funkar det perfekt att rulla rena, brukar helst inte tobak igen.



Peace.
Citera
2011-07-28, 14:14
  #8
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Seriöst , varför kan inte folk få göra som dom vill?
Har du några hjärnceller kvar överhuvudtaget ?

Vadå, så cannabis dödar hjärnceller? Eller varför skulle han förlorat hjärnceller?
Citera
2011-07-28, 14:18
  #9
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Seriöst , varför kan inte folk få göra som dom vill?
Har du några hjärnceller kvar överhuvudtaget ?

Hjärncellerna är slut för längesen! Däremot så får folk göra som dom vill, detta är bara något jag stör mig på. Jag stör mig t ex på saker som är helt jävla ologiska, fårbeteenden och osmaklighet. Jag antar att det inte finns något i hela världen som du stör dig på?

Citat:
Ursprungligen postat av konsentration
Har hört att vissa blir nojiga av brunt. Själv röker jag allt som jag kan få tag på

Har aldrig hört att någon blir nojjigare på brunt. Handlar säkert isf om tanken på att man rökt hasch och att detta av någon dum jävla anledning ska vara farligare. Men nu är du ju som mig vad det gäller rökande, man är inte för fin för något när det kommer till kritan!

Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Minska istället på rökat och använd ditt huvud till vettigare saker, än att grubbla på onödig skit som du gör nu.

Nej Maria Larsson, jag är inte beng just nu. Däremot så är jag väldigt bakfull, men det är okej. Det är ju faktiskt lagligt med alkohol. Men ska sanningen fram så var några av ölen jag drack igår köpta i Danmark. Förlåt
Citera
2011-07-28, 14:19
  #10
Medlem
KKNDs avatar
Undrar också det, när trots allt hasch är det finaste från gräset.
Klart det finns skithasch, precis som det finns skitgräs.

(Fast jag röker ändå om det är skit.)
Citera
2011-07-28, 14:20
  #11
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Jag, som erfaren brukare sen en lång tid tillbaka kan självklart bara svara för mig själv; att jag röker i princip bara grönt nu för tiden är pga av några andledningar, först så föredrar jag den typen av cb, har alltid gjort och kommer alltid att göra, sen är jag tobaksfri sen ett par år tillbaka och
mitt sett att inta cb är via en joint, det är min grej så då funkar det perfekt att rulla rena, brukar helst inte tobak igen.



Peace.


Så, mer sånt! Dig har jag full förståelse för, hade jag slutat röka cigg hade jag antagligen varit tvungen göra samma sak. Annars hade jag rökt spliffar bara för tobakens skull! Jag antar att du inte hade bangat hasch dock om du hade möjlighet att röka det på ett behagligt sätt utan tobak?
Citera
2011-07-28, 14:20
  #12
Avstängd
Minutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Vadå, så cannabis dödar hjärnceller? Eller varför skulle han förlorat hjärnceller?

Gissa 5 gånger? Tror du han menade ordagrant eller?

Vem går och grubblar på sånt där, till den graden att man är förbannad/frustrerad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback