2011-07-27, 21:28
Medlem
Idag köpte jag lite kläder med mitt Swedbankkort. När jag loggar in på internetbanken kan jag se att inget belopp har dragits, och det står inte "skyddat belopp" + summa så som det brukar göra. Det finns helt enkelt inga som helst indikationer på att jag har handlat något med mitt kort idag.

Hur kommer detta sig tror ni? Kommer pengarna att dras vid ett senare tillfälle? Har aldrig varit med om det förut, så det ska bli intressant att se vad som händer..

/Bluespeed

[Mod., flytta gärna till lämplig forumdel]
Citera
2011-07-27, 22:44
Medlem
BääverNs avatar
har själv märkt av det, men då har pengarna dragis 2-3 dagar efter, att det blir som nån sorts "delay" på dragningen, om det inte dras, grattis då har du fått lite kläder gratis
Citera
2011-07-27, 22:44
Medlem
Mister-urbans avatar
Sånt har hänt mig, det kan dras flera dagar senare. Sällsynt, men händer...
Citera
2011-07-27, 22:54
Medlem
Captain-Planets avatar
Detta beror på att butiken du handlar från inte behöver ha en "skydda belopp" funktion. Man kan ha det för att försäkra sig om att beloppet finns när man ska dra men det är absolut inget som är standard. Dessutom så kommer transaktionen upp först när butiken gör ett dagsavslut på si /sina kortterminaler. Då skickas informationen från butiken till banken, och dåmdras transaktionen. Det finns en regel som säger att en butik måste tömma sina transaktioner SENAST 12 månader efter sista tömningen. Så tekniskt sett kan ett köp du gör idag dras från ditt konto i juni 2012. Jag har jobbat med sånt här så jag har bra koll. Dock har jag bara stött på sena dragningar två gånger under de 3 åren jag jobbade med det. En drog 8 månader efter och en 5 månader efter. Så det händer men de e sjukt ovanligt, butiker brukar vänta Max en arbetsvecka
Citera
2011-07-28, 19:37
Medlem
Tack för svaren, det gav lite mer klarsyn. Har fortfarande inte försvunnit någonting, så vi får väl se vad som händer...

/Bluespeed
Citera
2011-07-28, 22:05
Medlem
hej hitta ingen länk för detta jag vill fråga om,därför kastar jag in min fråga här.
jag är inget geni på data....
mina bokmärken i bokmärkesfältet på google chrome,försvann när jag försökte installera mozilla firefox!!
hjälp,går det att få fram dem igen?
mycket tacksam för svar!!!
Citera
2011-07-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazzie10
hej hitta ingen länk för detta jag vill fråga om,därför kastar jag in min fråga här.
jag är inget geni på data....
mina bokmärken i bokmärkesfältet på google chrome,försvann när jag försökte installera mozilla firefox!!
hjälp,går det att få fram dem igen?
mycket tacksam för svar!!!

Du har inte tänkt på att göra en ny tråd?
Citera
2011-07-28, 22:08
Medlem
hur gör man då??
Citera
2011-07-30, 16:44
Medlem
Attans, idag drog de 500 kronor. Trodde ett tag att jag skulle slippa

/Bluespeed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera