Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-10, 01:24
  #1
Medlem
SuperGeezers avatar
Jag ska snart åka till Finland och tänkte passa på att handla en del whiskey och vodka där. Men på Alkos hemsida så har de inte med några produkter som är starkare än 22 %.

"Enligt 33 § alkohollagen är reklam och indirekt reklam för starka alkoholdrycker och annan verksamhet för främjande av försäljningen av starka alkoholdrycker förbjuden. Därför visar vi på våra webbsidor inga alkoholprodukter med en alkoholhalt över 22 volymprocent.
Information om alla produkter får du i Alkobutiker och i våra tryckta prislistor, som finns tillgängliga i butikerna.
Du kan också ringa till Alkos kostnadsfria kundbetjäningsnummer 0800 128 128 (vard. 9–16)."


Eftersom jag inte har lust att ringa utlandssamtal och fråga priset på en massa spritsorter, så tänkte jag höra om det är nån här på forumet som har en aktuell prislista från Alko, eller om ni vet nån ambitiös finländare som har varit nykter nog att att skriva av prislistan och publicerat den? Helst på svenska tack, då min finska är i princip obefintlig!

PS; Delirium Tremens på flaska? http://www.alko.fi/www/wwwBachus.nsf...E?opendocument
/DS
Citera
2004-11-10, 08:46
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Väl inne på Alko går det att hämta prislistor där alla drycker finns med, borde finnas på svenska också... Annars kan jag ge dig en snabb bild av spritpriserna:

Lejona vodka 32% - 10 €
Jack Daniels 40% - 24 €
Lord Calvert 40% - 15 €

Allt ovan gäller 70cl flaskor...
Citera
2004-11-10, 12:55
  #3
Medlem
SuperGeezers avatar
Jag får tacka så mycket för svaret! Det låter som en ganska rimlig prisbild. Man kanske ska prova den där blå "fantasilikören"... mmm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback