Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-04-14, 13:17
  #49
Medlem
Lantbruks avatar
Sen förstår jag faktiskt inte heller varför det GB sa var så kontroversiellt. TS citerar ju själv vad han sa, nämligen att det finns likheter mellan Hitler Jugend och Utøya.
Jaha. Och? Det är ju sant.
Och från ett amerikanskt perspektiv så är det ju dessutom inte så konstigt att man reagerar på att ett av Europas mest extrema och inflytelserika vänsterpartier anordnar ett politiskt ungdomsläger.
__________________
Senast redigerad av Lantbruk 2012-04-14 kl. 13:23.
Citera
2012-04-16, 15:18
  #50
Medlem
Tja, Glenn Beck är ju zionist och counter-jihadist trots allt. Han diggar säkert Breivik.

http://www.usnews.com/opinion/articl...foreign-policy

Edit: Men det är iofs inte svårt att hålla med denna del av hans citat: "Who does a camp for kids that's all about politics? Disturbing."
__________________
Senast redigerad av caveat_emptor 2012-04-16 kl. 15:22.
Citera
2012-04-16, 16:19
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Sen förstår jag faktiskt inte heller varför det GB sa var så kontroversiellt. TS citerar ju själv vad han sa, nämligen att det finns likheter mellan Hitler Jugend och Utøya.
Jaha. Och? Det är ju sant.
Och från ett amerikanskt perspektiv så är det ju dessutom inte så konstigt att man reagerar på att ett av Europas mest extrema och inflytelserika vänsterpartier anordnar ett politiskt ungdomsläger.

Vi har ju även kommunisternas "pionjärer". Ingen större skillnad mot Hitler Jugend. Snarare att Hitler Jugend imiterade Sovjets pionjärer.

Pionjärerna skapades av kommunisterna redan 1915, då Hitler knappt ens var född.
Politisk hjärntvätt av barn och ungdomar. Kulturmarxistiska träningsläger.

film
http://www.youtube.com/watch?v=7Fast...eature=related

"Thousands of Young Pioneer camps were set up where children went during summer vacation and winter holidays. All of them were free of charge, sponsored by the government and the Trade Unions."

"The Young Pioneer Organization of the Soviet Union, also Vladimir Lenin All-Union Pioneer Organization (Russian: Всесою́зная пионе́рская организа́ция и́мени В. И. Ле́нина About this sound listen (help·info); tr.:Vsesoyuznaya pionerskaya organizatsiya imeni V. I. Lenina), was a mass youth organization of the USSR for children of age 10–15 in the Soviet Union between 1922 and 1991."
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-04-16 kl. 16:35.
Citera
2012-04-16, 20:25
  #52
Medlem
Giladis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Pamella Geller är en känd islamofob och extremsionist.

Det är klart att hon såg AUF-lägret som "Hiter Jugend". Det framfördes ju kritik emot Israel och man var pro-palestinsk.

Geller borde tvingas att läsa Avraham Burgs "Förintelsen är över och vi måste resa oss ur askan"

O nej.... ABB:S försvarsadvokat kommer att kalla in, på ABB:s begäran... nordens kanske mest kända islamister och antosemiter för att berätta vad de tycker om oss och vad de tänker göra med vårt trevliga västerländska demokrati...

Geller, hur du än vänder och vrider beskrev ett problem som inte går att lösa med våld och inte heller ment att göra det..utan ett fenomen: Den nu för allmänheten kända marx-islamistiska samarbetet inom olika terrorceller, där forna kvarnlämningar från marxismens eviga kamp som skall leda frånl klasskamp till -revolutionen, fylls med nya ideologier om islamisering- Shariaisering av vårt samhälle... Idén att våld eller revolution är motiverad eller helt OK att göra om/när du är övertygad i din tro och på din rätt att genomföra - exakt samma psykopatologiska struktur som drev ABB till aktiv handling...Ingen skillnad där inte !! Jo det finns lika många likheter med Hitler Jugend, med kommunisternas pionjär läger.. och med alla andra fanatiska självindignerade extremorganisationer inklusive den du tillhör!!

Breivik är en vilsen fanatiker, en galen individ, utan organisation bakom sig...till skillnad från det vi har sett från en rad islamister som - gör - exakt samma sak om inte värre, fast mot kristna, judar och mot sina egna religiösa bröder ...runt om i världen.

..och om det ändå lästips du är efter...kunde du och andra marxislamister med diverse USA eller jude-antipatier läsa P Ahlmarks "Det öppna såret"..och " Vänster och Tyranniet"

mvh
Giladi
Citera
2012-04-25, 20:51
  #53
Medlem
tryffs avatar
Men ärligt talat...politiska läger för barn?
Citera
2012-05-09, 00:13
  #54
Medlem
Slowdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Pionjärerna skapades av kommunisterna redan 1915, då Hitler knappt ens var född.
Politisk hjärntvätt av barn och ungdomar. Kulturmarxistiska träningsläger.

År 1915 var Hitler hela 26 år fyllda, och då hade han redan skaffat sig ett Järnkors av andra graden och en schyst mustasch(längst till höger). Jag vet inte hur du klassar de olika åldersstadierna (uppenbarligen helt åt helvete), men Adde ska alltså ha hängt ner skylten vid en ålder av 56, typ puberteten, enligt din räkning.


Get a grip va.
__________________
Senast redigerad av Slowdive 2012-05-09 kl. 00:17.
Citera
2012-11-22, 00:50
  #55
Medlem
tobleronasahlivs avatar
Citat:
Norska socialdemokrater hatar judar och hyllar Hitler

Det är inte bara i Sverige där importerade talanger uppvisar hat gentemot judar och en fäbless för Hitler. Norge skakades igår av en praktskandal där medlemmar från Arbeiderpartiets (motsvarighet till Socialdemokraterna) ungdomsorganisation, AUF, uttryckt beundran för diktatorn.

Även i Norge utspelades det osmakliga skådespelet på Facebook, dock inte på någon tidnings grupp som i fallet med Sverige där Aftonbladet huserade de judehatande rasisterna och således nu, enligt tidningens egen logik, måste anses vara rasister själva.

«Jævla jøde horer, dere bomber små barn og uskyldige kvinner og slipper unna med det, skulle ønske Hitler kunne kommet tilbake og dusjet dere litt mer.. jævla jøder».

http://avpixlat.info/2012/11/21/nors...hyllar-hitler/
Citera
2012-11-22, 16:48
  #56
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aina-Safir
Så borde det vara i Sverige också!

Jag tycker man bör vara minst 15-16 år innan man börjar syssla med politik.

Är man yngre än så så vet man (oftast) inte tillräckligt mycket om politik för att själv kunna förstå vad som är "bra" och inte.

En vän till mig berättade t.ex. att när han var 12 år gammal så tyckte han att Sovjetunionen var jättehäftig och han beundrade Lenin, Stálin, Chrusjtjov och de andra bolsjevikerna.

Men han hade ingen aning om hur det var att leva i folkrådsunionen.
Han hade bara sett gamla propagandabilder i glada färger och lyssnat på glad och medryckande kommunistisk propagandamusik, och tyckte att det verkade häftigare och mera spännande än det "stela och gråa" politiska klimatet i dagen Sverige ...

Idag är han 18 år, och han är oerhört tacksam för att hans föräldrar vägrade låta honom gå med i svenska kommunistpartiets ungdomsförbund ...

När man är yngre har man inte hunnit bli lika indoktrinerad och lärt sig vad som är "rätt" att tycka. Själv har jag allt för mycket brytt mig om vad som är rätt och vad som de som vet bättre har att säga. Nu har jag beslutat mig för att strunta i det och vara för allt som är bra och emot allt som är dåligt.
Din vän kanske en dag förstår att Lenin och Stalin gjorde stora gärningar och gav mänskligheten mycket. Själv tycker jag att Lenin var sjuk i huvudet men ändå en briljant man.

En dag hoppas jag att det dyker upp ett parti här i Sverige ett parti som bara är för bra politik som kan ta makten och sätta stopp för all dålig politik och då hoppas jag verkligen att barnen indoktrineras.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback