Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-26, 21:05
  #1
Medlem
klimaxxs avatar
Lite bakgrund om detta stolpskott:

Glenn Beck, känd amerikansk politisk expert/kommentator, tycker inte att själva Utöya-skjutningen är "disturbing". Han tycker att ungdomslägret i sig är "disturbing".

"And then there was a shooting at a political camp - which sounds a little like, you know, The Hitler Youth or whatever - I mean, who does a camp for kids that's all about politics? Disturbing."

Och vi snackar alltså om en av USA:s mäktigaste opinionsbildare här. Han håller även med Breivik (och Wilders) angående mångkulturen. Men just den biten upprör inte allt för många här inne, misstänker jag...

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=f1QevWEG1fA
Citera
2011-07-26, 21:22
  #2
Medlem
Inte särskilt förvånande då nivån på den politiska debatten i USA, samt måttstocken för allmänt vedertagna politiska uttryck är totalt fucked up.
Citera
2011-07-26, 21:23
  #3
Medlem
Judar i Israel har också uttalat sig på ett liknande sätt. De tycker att ABB angrep Israles fiender.
Citera
2011-07-26, 21:28
  #4
Medlem
Glenn Beck är Spot-on som vanligt. Nivån på det politiska samtalet höjs inte genom lögner och överslätande av verkligheten.
Citera
2011-07-26, 21:33
  #5
Medlem
Limitless.s avatar
Det är ju lite Hitlerjugend över det hela. Hur hade artiklarna i SVENSK media sett ut om t.ex. ND eller SvP organiserade ett ungdomsläger på en ö i skärgården med hinderbanor osv?
Citera
2011-07-26, 21:34
  #6
Medlem
klinger75s avatar
tycker inte det var så farligt ..

jag kan till viss del hålla med tycker inte man skall ha politiska läger för personer under 15 år vilket är fallet här . frågan är vid vilken ålder är det ok att börja bearbeta barn/ungdomar?

jag fick inbjudningar i 13-14 års åldern till både sossarnas ovh muffarnas föreningar motiveringen var oftast att de hade coola fester .. jag deltog inte på någon sida men jag kan lätt tänka mig att folk bara hamnar i ett läger av en ren slump
Citera
2011-07-26, 21:37
  #7
Medlem
Gudmunds avatar
Politiska läger för barn är förbjudet i USA har jag för mig.
Citera
2011-07-26, 21:39
  #8
Medlem
Soterns avatar
Jag kan också tycka det är lite obehagligt att ett parti håller ett läger för barn och ungdomar.

Sedan var det kanske klumpigt att dra upp det när något tiotusengånger värre hänt.
Citera
2011-07-26, 22:04
  #9
Medlem
Duerfians avatar
Glen Beck är en tokstolle som inte får fortsätta på Fox News för han är för galen. Det säger en hel del. Normalt brukar han mest yra om George Soros och konspirationer.
Citera
2011-07-26, 23:00
  #10
Medlem
BadCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Politiska läger för barn är förbjudet i USA har jag för mig.

Nejdå, det finns politiska läger för barn här. Mycket politiska läger. Och mycket religiösa läger, och en jävla massa andra slags läger för barn - både bra och tokstolliga, på alla sidor av det politiska spektrat.

Som redan sagts, Glenn Beck har till och med blivit för magstark för propagandamaskinen Fox.
Citera
2011-07-26, 23:55
  #11
Medlem
Fox ägs av Murdoch och dom är nu i fokus i media, alltså är dom inte så magstarka längre.
Citera
2011-07-27, 00:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fox ägs av Murdoch och dom är nu i fokus i media, alltså är dom inte så magstarka längre.

Och att Glenn Beck blev sparkad flera månader innan "the shit hit the fan" i NoTW-skandalen är såklart inget som hindrar dig från att dra slutsatsen ovan...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback