Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-23, 14:50
  #229
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag gillar vänstersaker, röstade på Göran en gång i tiden... Men SD är ju som Sossarna var förr, jag har röstat på SD ett par gånger nu.

S är inte vänster längre, åtminstone är de inget parti för arbetare längre.


Såssarna har inte lika tydliga rötter i främlingsfientlighet och attraherar inte lika tät koncentration av kantskott.

Men visst, redan den GP tackade nej till sån slags social turism som både S och M med Reinfeldt har gjort.

Fruktansvärt omdömeslöst och nu står vi inför en draksådd som inte kommer at försvinna under min livstid.

Hoppas att Jan och de andra besuttna känner sig tillfreds med sina nya uppdrag och i sina ståndsmässiga våningar.
Själv är jag orolig för vår framtid och kanske framför allt för mina barns skull
Citera
2023-05-23, 18:30
  #230
Medlem
PhG.s avatar
Vet inte om den här länken varit uppe tidigare i tråden, om den varit det så ber jag redan nu om ursäkt.

En intressant genomgång av Jan Guillous liv och påståenden om sin uppväxt, bra om man vill nyansera bilden av mannen ifråga

https://tankaromib.wordpress.com/201...a-som-ramnade/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback